אם היו מגבילים אותי להעביר מסר אחד בלבד, שמסכם בתוכו את תקפידו של מנהל בעיני, בתקופה בה אנו חיים, הייתי ממליץ למנהלים לשאול את השאלה החשובה ביותר בניהול: "מה אתה צריך ממני כמנהל בשביל לעזור לך להשיג את המטרות שלך ולהיות מאושר בעבודתך?"
מחקרים מראים, כי המשתנה בעל המשקל הגדול ביותר על תחושת המחוברות של עובדים הוא הקשר עם המנהל הישיר. קשר זה מסביר כ-70% מתחושת המחוברות של עובדים, ובכל זאת אני פוגש מנהלים שלא מבינים עד כמה ההשפעה שלהם על המחוברות והאושר של העובדים היא מהותית, ועד כמה עובדים, לא משנה באיזה ותק ובאיזה גיל, זקוקים לקשב ניהולי, להכוונה ולתמיכה.
אני פוגש מנהלים שחושבים שהם יודעים מה העובדים שלהם צריכים מהם ומשקיעים אנרגיה במקום הלא נכון, או לחילופין מנהלים שחושבים שהתפקיד הניהולי מסתפק בלהיות אוטוריטה מקצועית ועסוקים מעט מידי בבירור מה העובדים שלם צריכים מהם.
נכון, המידע הזה הוא לא מידע חדש ולא מהפכני– זוהי היא אמת בסיסית ופשוטה בניהול, שחשוב להזכיר שוב ושוב בעולם העבודה הקדחתני של ימינו. אמת בסיסית שלעיתים מתטשטשת מאחורי עומס המשימות ולוחות הזמנים הדוחקים.
לכן בפתחו של שבוע חדש – אני מציע לך לחזור לפעולה הניהולית הכי בסיסית – פנה לך זמן לפגוש את העובדים שלך ולהקשיב להם ולבדוק מה כל אחד מהם זקוק ממך כדי להיות מוצלח ומאושר יותר בתפקידו. מהר מאוד תיווכח כיצד השקעה קטנה בזמן ביצירת שותפות עם חברי הצוות בונה צוות פרודוקטיבי ומאושר יותר.
ואם גם אתם מרגשים, כי אחרי השנה האחרונה, הגיע הזמן לשכלל את כישורי הניהול שלכם, בכלים ופיסות הרלוונטים לעולם העבודה פוסט קורונה, ואתם רוצים ללמוד כיצד למלא את סוללת המוטיבציה של העובדים שלכם, צרו איתנו קשר לגבי קורס ניהולי חיובי שלנו.
Comments