top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

טעויות נפוצות בנושא אושר ארגוני - חלק ב'

שבוע שעבר הצגנו לכם רשימה של 10 טעויות נפוצות בנושא אושר ארגוני בהן אנו נתקלים והתייחסות שמסבירה מדוע הן שגויות. והשבוע רשימה של 10 התנגדויות נוספות:

1. אושר הוא עניין אישי שקשור לעולם העבודה – אושר הוא אכן עניין אישי, אבל לא עניין פרטי ויש לו השפעה רבה על חיינו, על האנשים סביבנו ועל איכות העבודה שלנו. אנו מבלים את רוב שעות הערות שלנו ו-90,000 שעות במהלך חיינו בעבודה ולכן אושר בעבודה קשור קשר הדוק לכל שאר תחומי החיים ובעל השפעה על הבריאות ועל ההצלחה שלנו.

2. לכל אדם יש את הזכות להיות לא מאושר במקום העבודה – נכון, לכל אדם יש את הזכות הזאת, אבל למה שמישהו ירצה את זכות הזאת. לא יותר פשוט ליצור מקומות עבודה, שאנשים באמת שמחים לבוא אליהם, ומרגישם מאושרים בהם מאשר להתעקש על הזכות להיות אומלל? בנוסף, כאשר אנשים אומללים במקום העבודה שלהם הם משפיעים על כל הסביבה שלהם. אדם אומלל אחד יכול להרוס את האושר של צוות גדול בלי מאמץ. ואת הזכות הזאת אין לאף אחד!

3. אושר ארגוני הוא הרגשה והרגשות משתנות כל הזמן - זה נכון שרגשות באים והולכים, אך לאופן בו אנו מרגישים לאורך תקופה במקום העבודה יש השפעה רבה. אם אתה מרגיש רגשות חיוביים רוב הזמן במקום העבודה, אז יש לכך השפעה על הפרודוקטיבית, ההצלחה והבריאות שלך ולכן זה עניין חשוב מעבר להרגשה רגעית זו או אחרת.

4. לא ניתן לשנות את רמת האושר בעבודה – המחקר מראה שיש דברים רבים שכל אחד יכול לעשות כדי להשפיע על רמה האושר שלו ושל הסובבים אותו. יותר מכך, חלק גדול מהדברים שיש להם השפעה רבה על האושר בעבודה הן פעולות פשוטות, שניתן ליישמם ברמה יומיומית, שמחוללים הבדל גדול.

5. העיסוק באושר ארגוני הופך אנשים לאנוכיים ולכאלו שמתעסקים רק בצרכים שלהם – האמת היא בדיוק הפוכה. המחקר מוכיח כי אנשים מאושרים עוזרים יותר, נדיבים יותר, אמפתיים יותר, נותנים שירות טוב יותר ובעלי אנרגיה רבה יותר להתפנות לאחרים. דווקא האנשים הלא מאושרים עסוקים יותר בקשיים ובכאבים שלהם ופחות פנויים להפנות את הפוקוס שלהם החוצה.

6. אם אתה מאושר במקום העבודה שלך ואז תאבד את העבודה אתה תרגיש רע – לפי ההיגיון, שבבסיס טיעון זה, הרי גם שמישהו בוחר בן/בת זוג לחיות איתם, עליו לבחור מישהו שהוא לא מאושר איתו, כדי שאם הם ייפרדו הוא לא ירגיש רע. להיות אומלל במקום עבודה רק בשביל לא להיות עצוב שעוזבים אותו הוא מהלך לא הגיוני ואפילו טיפשי.

7. להיות מאושר במקום העבודה הופך אותך לעצלן ושאנן – גם כאן המחקר מראה ההיפך ומוכיח שאנשים מאושרים הם אופטימיים יותר לגבי המשימות העתידיות שלהם, הם יצירתיים יותר, אהובים יותר ומצליחים לרתום בצורה טובה יותר קולגות, כפיפים ומנהלים לפרויקטים שלהם ולכן מצליחים יותר. דווקא המיואשים והאומללים, שלא מאמינים שניתן לשנות משהו, הם אלו שמוותרים מראש ושוקעים לפאסיביות ולציניות.

8. אושר ארגוני הוא אוטופיה לא אפשרית, כיוון שכולם שונאים את מקום העבודה שלהם – אנו מכירים יותר ממקום עבודה אחד, אליו עובדים באים בשמחה מדי בוקר. ואנו מאמינים שגם אתם. אולי יותר נפוץ להתלונן על מקום העבודה, אבל יותר ויותר ארגונים מכירים היום בחשיבות של אושר ארגוני ויוצרים מקומות שבהם אושר ארגוני הוא הנורמה ולא היוצא מהכלל.

9. אם אתה מצפה להיות מאושר במקום העבודה, אתה צפוי להתאכזב – גם כאן התוצאה היא הפוכה. כאשר אתה לא מצפה להיות מאושר במקום העבודה שלך ועובד במקום, בו אתה לא מאושר, סביר להניח, כי תשלים עם המצב ולא תעשה דבר בנדון. מנגד אם אתה מצפה להיות מאושר כחלק מדרישת הקריירה שלך, כאשר תגיע למקום בו אתה לא מאושר, אתה תדאג לעשות משהו בעניין בכדי לשנות את המצב.

10. עבודה היא מקום רציני, מקצועי וממוקד תוצאות לכן אין מקום לדבר בה על אושר – גם פה המחקר מוכיח, כי אנשים מאושרים משיגים תוצאות טובות יותר, הם יצירתיים יותר, בעלי מוטיבציה רבה יותר ויותר אנרגטיים. למעשה, ארגונים מאושרים מרווחים יותר כסף ומראים שיפור בכל מדד ארגוני שהמדע יודע למדוד.

אלו היו 20 ההתנגדויות אותם אנו פוגשים, בצירוף הסבר קצר למה הן שגויות בעינינו. כאמור, כל מה שזוכה להצלחה זוכה גם להתקפה. אושר ארגוני הופך להיות מושג יותר ויותר פופולרי ועוד ועד ארגונים מבינים את הערך שלו ושמים אותו כיעד אסטרטגי. אנו יודעים ומאמינים, שאפשר וכדאי לשנות את המודל לפיו עבודה היא מקום בו סובלים, רק כדי לעשות כסף ולהתקיים. כעובד, אנו מזמינים אותך להפוך את האושר הארגוני שלך ליעד מרכזי שלך, וכמנהל או כבעל עסק אנו מזמינים אותך להשקיע באושרם של העובדים שלך - תהיה בטוח שההחזר על ההשקעה יפתיע אותך.

במידה ואת או אתה צריכים עזרה או מחפשים רעיונות נוספים מבוססי מחקר וניסיון כיצד לקדם אושר ארגוני. מוזמנים לדבר איתנו ב-PLUS.

220 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page