top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

3 דברים טובים ללמוד משנת 2020

עודכן: 19 בינו׳ 2021

מה כבר לא נאמר על 2020. כל הסיכומים תמו חלפו וכל התמונות כבר נאספו. והנה אנו מוכנים ל-2021 (או לפחות חושבים ככה), החיסונים פה, וכבר אפשר להרגיש עולם חדש וטוב יותר מעבר לפינה. אז רגע לפני שסוגרים את האור על 2020 אני מרשה לעצמי לעשות עוד סיכום, הפעם חיובי, על שלוש למידות שלארגונים (ואולי להחברה כולה) כדי לקחת איתנו ל-2021.


1. תחייתה של הענווה – נגיף הקורונה, כביטוי של הטבע, היה ערמומי ובלתי צפוי. הוא גרם למנהיגי העולם (טוב, אולי לא את כולם) ולמנהלים (הטובים) להבין שאין לנו את כל התשובות. לימוד ושיפור תוך כדי תנועה היא האסטרטגיה, שהתאימה להתמודדות עם הקורונה, וכך גם עם אתגרי העולם במציאות VUCA. ענווה היא עוצמה ניהולית לא רק בימי משבר, אלא איכות ניהולית נדרשת במציאות המורכבות ורבת השינויים בה אנו פועלים. אני מקווה, שנשמר מהשנה את היכולת לעצור ללמוד מהצלחות ומהטעויות, ובעיקר להקשיב. להיות גמישים ויצירתיים ולנסות לעשות דברים אחרת. להבין שכולנו מנהיגים, מנהלים, עובדים, ספקים, לקוחות ובני אדם גם יודעים, וגם לא יודעים, בו זמנית. ענווה היא איכות ארגונית, שמבוססת על הקשבה, על שאילת שאלות, ועל ראיית הצרכים של כל מחזיק העניין, ועל הבנה, כי הצלחה במיגור מגפה, או בהצלחת העסק, היא אינה איכות אישית, כי אם קולקטיבית.


2. התבססות מעמדו של HR בארגון – מקצוע משאבי האנוש העלה הילוך השנה והפך מספק שירותים לגורם קריטי בהצלחה הארגון ולמרכז יזמות וחדשנות. השנה ארגונים הבינו, כי משאבי אנוש הוא מקצוע נועז, חדשני, ואצילי בבסיסו. תפקידים של אנשי ונשות משאבי אנוש אינו רק לדאוג לאנשים ולהפוך את העבודה לנעימה ולנוחה יותר, אלא מהווים גורם חשוב בהצלחת הארגון, ואנשי מקצוע שיודעים להקשיב, ליצור, להסתגל ולהוביל. הבנה זו איתנו להישאר גם בשנים הבאות.


3. מעבר ממנהיגות ממוקדת עסקים למנהיגות ממוקדת אנושיות – מגמה זו התחילה עוד לפני 2020, אך קיבלה תאוצה בשנה זאת. את הגישה המסורתית, כי על מנהיגות לעסוק בראש ובראשונה בעסקים, מחליפה בשנים האחרונות גישה הוליסטית יותר – מנהיגות מבוססת אנושיות, שפירושה שמנהלים שמים את העובדים, הצרכים שלהם, והאושר שלהם כחלק מהאסטרטגיה העסקית. נושאים כגון חווית עובד, מחוברות ארגונית, חמלה, ואושר ארגוני זוכים לפופולאריות והדאגה לרווחת הפרט בארגון זכתה השנה לעיסוק חסר תקדים.


מאז ש- Airbnb העסיקה לראשונה מנהלת חווית עובד בשנת 2015, החלו ארגונים רבים לעסוק ביתר שאת בנושאים כגון מחוברות ארגונית, מיתוג מעסיק וחקר חווית עובד ולאחרונה אנו עדים לתפקיד החדש בשוק העבודה, מנהל.ת אושר ארגוני (CHO). השנה ארגונים החלו להשתלב בתחומי חיים רבים יותר בחיי העובד כגון בריאות, כלכלה, משפט וחינוך וניכר כי מגמה זו תמשיך איתנו.


אני רוצה להמליץ לכולנו לקחת שיעורים אלו קדימה איתנו ל-2021. ייתכן כי 2021 תהיה שנה חשובה באבולוציה של ארגוניים – ואני מאמין כי שינוים אלו ועוד רבים אחרים יוכלו להפוך את חיינו האישיים והארגוניים לטובים יותר.


אם גם אתם רוצים לעשות צעד משמעותי ב-2021 ולהפוך את חייכם האישיים והארגונים לטובים יותר ולמותאמים לעולם העבודה החדש – הצטרפו אלינו לאקדמיה לאושר ארגוני (Chief Happiness Officer Academy), שאנו משיקים לראשונה בישראל, לאחר הסמכה על ידי חברת Woohoo Inc הבינלאומית.

בואו ללמוד איתנו איך ליצור ארגונים שמחים, חיוביים, יצרניים ורווחיים הרבה יותר בקורס אינטראקטיבי מקוון בן 10 מפגשים. באקדמיה לאושר תהיה לכם הזדמנות להכיר אסטרטגיות ופרקטיקות שמייצרות תרבות של אושר בארגון, ללמד מניסיונם של מומחי תוכן מהארץ ומהעולם, להצטרף לקהילה מקצועית ותומכת, ליצור רשת קשרים רחבה עם מנהלי אושר ארגוני בארגונים אחרים, ולקבל תעודת הסמכה של מנהל אושר ארגוני. בואו להתחיל את -2021 באושר. למידע על האקדמיה לאושר ארגוני.

274 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page