top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

אתגר 30 יום ללא תלונות

השבוע ציינו בעולם את 'יום שני המשביז' (Blue Monday), יום זה נחשב ליום המדכא ביותר בשנה: שעות אור היום עדיין קצרות, מחשיך מוקדם, החורף בשיאו וקר, ואין חג או חופש באופק הקרוב. נשמע כמו מספיק סיבות להתלונן עליהן, לא?


עד כמה דרמה ותלונות במקום העבודה משפיעות על התוצאות שלך? מסתבר שלא מעט. בספרה המצוין NO EGO, מתארת הכותבת Cy Wakeman מחקר שנערך במאות ארגונים, המראה כי עובד ממוצע מתלונן פעמיים בשעה, ובסך הכל מבזבז שעתיים ועשרים דקות ביום עבודה, על דרמה, רכילות ותלונות!

מסתבר שהתנהגות זו עולה לארגונים מיליארדי דולרים מידי שנה.


כשאנו מתלוננים, אנו למעשה מאשימים את הסביבה על התוצאות במקום לקחת אחריות על מצבנו האישי. פעולה זאת גורמת לתודעה שלנו לפעול במצב (mind set) של 'קורבנות' וגורמת לעיכוב של mind set פרואקטיבי, יעיל ויצירתי ופוגמת בתחושת האושר שלנו.


נכון, כולנו מתלוננים מידי פעם, זה טבעי וגם יכול להיות מועיל - אנחנו עושים ונטילציה, משחררים תלונה וממשיכים הלאה. אבל יותר משעתיים ביום עבודה אחד...אמממ זה כבר יותר מדי!

בנוסף, לתלונות כרוניות יש סכנה נוספת, הם מדבקות, ממש כמו נגיף הקורונה. אחרי שאנו שומעים תלונות מקולגות שלנו, האם נרגיש טוב יותר לאחר מכן ? סביר להניח שלא ממש. בלא מעט מקומות עבודה, תלונות, שיפוטיות וביקורת כלפי קולגות, הנהלה או התרבות מתקיימות בתדירות כל כך גבוהה עד שהן הופכות לתרבות עצמה.


אולי את/ה אינכם הטיפוסים שנוטים להתלונן באופן כרוני, אך אם גם בארגון שלך, יש אנשים שנוטים למרמרת, התלונות הללו מזיקות גם לך. אנו יודעים ומאמינים שניתן למגר תופעה זו, וכמו כל הרגל גם זה ניתן לשינוי. מחקרים שמראים כי נדרשים 28 ימים לסגל הרגל חדש ולפחות 21 יום להיפטר מהרגל ישן.

בכדי לא להישאר ברמת התיאוריה ולתרגל בפועל, יש לנו אתגר בשבילכם. (מומלץ בצוותים להעלאת המורל/לאפשר פרס למנצחים לאפקט תחרותי ומשחקי בין עובדים/צוותים).


מוכנים לאתגר 30 יום ללא תלונות במקום העבודה?

איך עושים את זה? לא צריך לעבוד קשה חלילה, מצורף דף מעקב לתרגול סביבת עבודה חופשית מתלונות למשך 30 ימים. (את דף התרגול הכינו השותפים המקסימים שלהו בחו"ל, וניתן כמובן ליצור גם פוסטר ייחודי לארגון שלכם)

מומלץ לתלות את השילוט במשרד/בעמדה האישית/ בלוח מודעות/ בעמדת הקפה / על המקרר וכדומה. תלייה של הדף באזור ציבורי מהווה הכרה בנושא, התחייבות, אחריותיות, פתיחות ואווירה צוותית לשיפור מתוך הבנה ביתרון המושג עבור כולם.

מה עושים?

1. מחליטים שמתחילים.

2. מדפיסים את דף המעקב . (ניתן גם להכין טבלת מעקב ייחודית לארגון שלך)

3. מתחייבים בפני עצמך / קולגה / צוות.

4. מסמנים כל יום שעובר בהצלחה וחוגגים בסוף השבוע את ההישג. חשוב מאוד!

5. אופס, מצאת את עצמך או מישהו מהצוות מתלונן. אין סיבה להתלונן. לא קרה דבר. תאפשרו לכם 3 פסילות. עברתם את השלוש פסילות. פשוט תתחילו את מניין הימים מהתחלה.

6. שתפו אותנו מה היו התוצאות ולצלמו לנו תמונה של לוח כזה במשרד שלכם. למה? כי זה מאוד ישמח אותנו לדעת שעזרנו לפיתוח הרגל חיובי לקידום אושר ארגוני אצלך בארגון.


בהצלחה גדולה:)

359 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page