top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

מה אתם בחרתם לחגוג ביום שישי?

עודכן: 29 בנוב׳ 2020

ביום שישי האחרון ציינו בארה"ב ובמדינות רבות נוספות בעולם שני מועדים:

בלאק פריידי (Black Friday) - חגיגת קניות של מוצרי צריכה בהנחות ענק. מסתבר שגם השנה נשברו שיאי הרכישות וגם הקורונה לא יכלה לעמוד מול חגיגת הקניות הבינלאומית. ישראל, דרך אגב, היא אחת משלוש המדינות המובילות בעולם בקניות: 80% מהצרכנים הישראלים עושים קניות באתרים בין-לאומיים. על פי הערכות, עד סוף השנה היקף הרכישות של הישראלים ברשת צפוי להגיע לכ-22 מיליארד שקלים. רק בשישי האחרון הישראלים קנו ב-67 מיליון שקל באתרים בינלאומיים. כמה מהמוצרים האלו יהיו בשימוש? לאיזה משך זמן? זאת, כאשר 80% מהישראלים חיים במינוס כרוני. כמה שעות עובדה נוספות נצטרך לעבוד בשביל אותן קניות מאלי אקספרס? ומה הקשר בין צריכת יתר ומינוס כרוני ללחץ, למתח ולפגיעה באושר?

נראה, כי החיפוש אחר האושר בעולם המערבי מוביל רבים לאמוק של רכישת מוצרי צריכה, עם עלות סביבתית ובזבוז. בעוד עשרות מחקרים בעשור האחרון מוכיחים, כי רכישת מוצרים חומריים אינה תורמת לאושר בר קיימא ובמקרים רבים אף פוגמת ברמת האושר, עוד לפני שמגיע חיוב כרטיס האשראי.

המועד השני שנחגג ביום שישי הוא חג ההודיה (Thanks giving), חג של הכרת תודה והערכה של השפע שכבר ישנו בחיינו, גם בשנה מאתגרת כמו 2020. חג ההודיה הוא הרבה מעבר להכרת תודה על תרנגול הודו, זהו מועד לעצירה, להתבוננות על מה שיש והכרת תודה על יבולי הסתיו ועל הטבע, על האוכל והשפע, על הבית שלנו ועל הקשרים החברתיים בחיינו.

מסתבר, כי להכרת תודה יש תועלות רבות על הבריאות המנטאלית, הרגשית והפיזית שלנו.


"גישה חיובית טובה לתפקוד הלב. היא מפחיתה דיכאון, מתח, חרדה ואת הסיכון למחלות לב" אומר פול מילס, פרופסור לרפואת המשפחה ובריאות הציבור בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קליפורניה. מילס שחוקר התנהגות ובריאות הלב במשך עשרות שנים רצה לבחון כיצד רגש של הכרת תודה משפיע על הבריאות. מיילס גייס למחקר 186 גברים ונשים, בגיל ממוצע 66, שסבלו מנזק בלב שלהם (לחץ דם גבוה, התקפי לב, זיהום וכד'). כל נבדק התבקש למלא שאלון סטנדרטי כדי לדרג את מידת הכרת התודה בחייו.

תוצאות המחקר הראו, כי אותם חולים אשר דורגו גבוה במדד הכרת תודה היו יותר בריאים, סבלו פחות מדיכאון, ישנו טוב יותר והיו בעלי יותר אנרגיה. כאשר מילס ערך בדיקות דם לנבדקים הוא מצא, כי אלו בעלי הרמות הגבוהות של הכרת תודה היו בעלי תגובות גופנית טבעיות טובות יותר לפציעה או הצטברות פלאק בעורקים – כלומר בריאות טובה יותר של הלב.


הקדשת מספר דקות ביום כדי לתרגל הכרת תודה על מה שיש בחיינו ולתת לתחושה זו למלא אותנו מפתחת חוסן מנטאלי, חוסן רגשי ולפי המחקר המתואר כאן גם חוסן פיזי. מחקר זה מצטרף לעשרות מחקרים שנערכים בשנים האחרונות בתחום זה, שמראים כי הכרת תודה משפרת את השינה, את רמת האופטימיות ואת היכולת לרכוש חברים חדשים ועוד.

לכן בשבוע זה, במקום לחפש את האושר באתרי הקניות, מציע לנו לאמץ הרגל ההודיה לחיינו ולחיי האנשים סביבנו ונשמור על נפשנו וגופינו בריאים יותר.

ואם אתם רוצים עזרה בתרגול, מוזמנים להצטרף לאתגר הכרת התודה שמתחיל שוב ב- 7.12.20. זהו אתגר חינמי, כייפי, שכולל אנשים מכל העולם, ודורש 3-5 דקות תרגול ביום. http://thegratitudechallenge.community חג הודיה שמח!

104 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page