top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

באוגוסט הזה עוברים לארבעה ימי עבודה

עודכן: 24 בינו׳ 2020

ברחבי העולם זו כבר מגמה. עוד ועוד ארגונים עוברים לשבוע עבודה של 4 ימים, והממצאים מראים שהפרודוקטיביות לא נפגעת, ובמקרים רבים אף עולה.



מי מכם שאוהב את הרעיון ומרגיש שזה עדיין חדשני ומסוכן - מה דעתכם לנסות זאת למשך חודש, ואין חודש מתאים יותר לכך מאשר מחודש אוגוסט. גם אנחנו ב-PLUS נעבוד בחודש אוגוסט הזה 4 ימים בשבוע. מוזמנים להצטרף אלינו.


עליה של 20% ביצרנות במעבר לארבע ימי עבודה:

שבוע שעבר סיפרנו לכם על חברת IIH NORDIC שעברה ל-4 ימי עבודה והראתה שיפור בפרודוקטיביות והשבוע אנו רוצים לספר לכם על Perpetual Guardian ארגון פיננסי מניו-זילנד שעבר ל-4 ימי עבודה (32 שעות שבועיות במקום 40) לאחר מספר חודשי ניסיון.

בעוד חלק מהעובדים דיווחו על קושי להספיק את המשימות שלהם בפחות זמן, הרוב ציינו את השיפור באיזון בין העבודה לחיים האישיים. Andrew Barnes מנכ"ל החברה ציין כי "הרווחיות, ההכנסות והשירות שלנו לא ירדו, וכתוצאה מכל הפרודוקטיביות שלנו עלתה ב-20%". מה שכן השתנה הוא הפחתה ברמות הלחץ, שיפור של איזון בית עבודה, עליה ברמת הנאמנות ובמוטיבציה של העובדים.


היתרונות של שבוע עבודה מקוצר

ארגונים נוספים בעולם כבר עבור לארבעה ימי עבודה. חברת Tasmanian finance Collins SBA עברה לחמש שעות עבודה ביום ומגזין Financial Times הראה כי לא חל שינוי בשורת הרווח, בעוד ימי המחלה צנחו. בווידאו המצורף Martin Banck המנכ"ל של חברת טיוטה בשוודיה מתאר כיצד עברה החברה עוד ב-2002 ליום עבודה בין 6 שעות וכיצד הם הגדילו את המכירות והרווחיות. עריית Gothenberg שבשוודיה עברה גם היא לשבוע של 6 בחלק מהשירותים שלה. למרות שהיו עדויות להצלחת התהליך, היוזמה ננטשה לאחר החלפת השלטון המקומי.

תתארו לכם שבוע עבודה, שבו יש לכם יום חופש נוסף. יום חופש, שיתכן כי הילדים ובני/ בנות הזוג יהיו במסגרות שלהם ואתם תוכלו להקדיש את הזמן לעצמכם. תחשבו על ההזדמנויות שיפתחו בפניכם ועל העליה ברמת האושר האישי והארגוני.


מדינת ישראל היא המדינה בה עובדים הכי הרבה שעות בעולם המערבי. הישראלים עובדים כ-100 שעות שנתיות יותר מממוצע ה-OECD ונמצאים בתחתית הרשימה בפרודוקטיביות הגיע הזמן לשנות זאת. וחודש אוגוסט הוא זמן נפלא להתחיל.


העדויות מראות שזה אפשרי ושזה כדאי, אנו מזמינים אתכם לקחת חלק איתנו בניסוי ולעבור בחודש אוגוסט לארבע ימי עבודה (לחילופין ניתן להחליט להוריד שעה מידי יום, לצאת מוקדם לפני הפקקים ולבנות יותר זמן עם המשפחה), אנו מצפים ביחד אתכם לגלות את הפתעות והתועלות. מי מצטרף?

7 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page