top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

האם הארגון שלכם הוא כמו רמזור או כמו מעגל תנועה?

מה ההבדל בין רמזור למעגל תנועה? לרמזור יש כללים ברורים ונוקשים – נוסעים בירוק עוצרים באדום.

במעגל תנועה מערכת הכללים מורכבת וגמישה יותר: כל מי נכנס למעגל התנועה נותן זכות קדימה לרכב הבא משמאל (ובאנגליה הפוך כמובן).


ומה עדיף? הממצאים הם חד משמעיים. מעגל תנועה הוא בטוח יותר ב- 90%, מהיר יותר וגם זול יותר להקמה ולתפעול (עלויות חשמל וכד)

למה מעגל תנועה בטוח יותר? כי אנשים מתפקדים טוב יותר כאשר הם צריכים להפעיל שיקול דעת וכאשר הם מעורבים בצורה פעילה. זה תקף גם בארגונים. כיצד מתנהלת מערכת הכללים וההנחיות אצלכם בארגון? האם יש כלכלים והנחיות ברורים ונוקשים כמו רמזור או שיש מקום לגמישות ושיקול דעת כמו במעגל תנועה?

בתחילת שנות האלפיים לרשת מלונות הייאט היו 24 חוקים, שכל פקיד קבלה היה צריך למלא אחריהם בתהליך הצ'ק אין ללקוח. נהלים אלו נאכפו על ידי ההנהלה בעזרת לקוחות סמויים. פקידי הקבלה היו כל כך ממוקדים בחוקים, שלמעשה הן לא היו פנויים לתת שירות מצוין.

לבסוף, החליפה הנהלת הרשת את 24 הכללים בכלל אחד ויחיד - התייחס לכל אורח כאילו הוא מתארח אצלך בבית. שביעות רצון לקוחות עלתה ב- 80 אחוזים!


בארגון אחר הסירו את הפיקוח המונע מהעובדים להיכנס לאתרי אינטרנט והחליפו אותם בכלל אחד, אם אתה שמח שהסבתא שלך רואה אותך רואה את זה, אז תיכנס. ובאחת מחברות הייעוץ בהן עבדתי בעבר, היה כלל הנחייה אחד מרכזי לכל המנחים: אל תגיד אם אתה יכול לשאול.


כאשר עובדים נהנים מאוטונומיה חופש ואמון בתוך גבולות ברורים הן מרגישים מחויבים ומאושרים יותר בעבדותם.

מוזמנים גם אתם לנסות: מאילו חוקים אצלכם בארגון ניתן להיפטר? אילו קווים מנחים אתם יכולים להוסיף כדי לעודד אנשים לחשוב ולהפעיל שיקול דעת.


רוצים ללמוד טיפים ורעיונות מגוונים נוספים אותם תוכלו ליישם אצלכם בארגון, בן אם אתם מנהלים מנהלי מחלקה, אנשים HR או עובד מן השורה. מרגישים כי הגיע הזמן להיות מנהלים בגרסה הטובה ביותר של עצמכם? הצטרפו אלינו לקורס ניהול חיובי ובואו ללמוד כיצד לייצר מקומות עבודה מאושרים, פרודוקטיביים ומצליחים בשגרה בעידן פוסט קורונה. התשובות אינן במגשי פירות במשרד או בימי כיף ומסג'ים ודברים כאלו, אלא על האופן בו ניתן ליצור תרבות ארגונית חיובית באמת בה אנשים מרגישים מוגשמים ושמחים ועושים עבודה נפלא.


ואם הגעתם עד כאן נספר לכם שנותרו עוד מקומות למפגש מחליפים את העדשה, שמתקיים ביום רביעי הקרוב 1.7 בשעה 09:30 וזו הזדמנות טובה לתרגל את שריר האושר האישי והארגוני. שיהיה שוב טוב וסעו בזהירות.

375 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page