top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

הגיע הזמן להתמקד בחוזקות במקום בחולשות

עודכן: 24 בינו׳ 2020


מחקרים מתחום הפסיכולוגיה החיובית מוכיחים שוב שוב, כי מיקוד בחוזקות מהווה דרך מהנה יותר להתפתחות, שמשיגה תוצאות יותר אפקטיביות, מאשר מיקוד בחולשות. רוב הסיכויים שחוזקותיך ועוצמותיך הן אלו שיקדמו אותך בארגונך ובהתפתחותך המקצועית, כיוון שכאשר אתה פועל מתוך חוזקות, קל לך יותר להשיג מצויינות אמיתית.


האם אתם יודעים במה אתה ממש טובים בעבודתכם? במה אתם מצוינים? האם אתם מכירים את תרומתכם הייחודית למקום העבודה?

הפכו את השימוש בחוזקותיכם ובדברים בהן אתם כבר טובים לנכס גדול עוד יותר על ידי מודעות ותרגול. הצעד הראש לכך הוא להכיר את החוזקות שלכם. אחת הדרכים לזהות את 5 שלכם היא על ידי התנסות במבחן חוזקות החותם של פרופ' מרטין זליגמן. המבחן הוא חינמי.

1. היכנסו לקישור VIA Signature Strengths Questionnaire. החליפו את השפה לעברית או לכל שפה נוחה לכם, לחצו על הכפתור הצהוב למילוי השאלון, לאחר מכן תתבקשו למלא את פרטיכם. 2. מלאו את השאלון. השאלון מכיל 240 שאלון. זה עשוי לקחת כ-20 דקות, אז פנו לכך זמן (התוצאה שווה את המאמץ) 3. ערכו רשימה של חמשת החוזקות הבולטות ביותר שלך 4. לכל אחת מחמש החוזקות רישמו סיטואציות מעולם העבודה שבהן הבאתם לידי ביטוי את החוזקה 5. התבוננו ברשימה שלכם. באילו חוזקות אתם עושים שימוש תדיר? סיכוי גבוה שמצבים אלו מייצגים את תרומתכם המרכזיות למקום העבודה 6. באילו חוזקות אתם כמעט ולא משתמשים? זה עשוי להיות הפוטנציאל הלא ממומש שלכם ושל מקום עבודתך. שאלו את עצמכם האם יש דרך להביא אותן יותר לידי ביטוי 7. החלו שיח סביב החוזקות – שתפו את הסביבה שלכם בחוזקות שלכם ושאלו את הקולגות/עובדים שלכם מהן החוזקות שלהם.

זהו תרגיל חשוב, כיוון שהוא עוזר לכם לגלות את התרומה הייחודית שלכם למקום העבודה. שימוש יומיומי בחוזקות הוא מרכיב חשוב ביצירת אושר הן לעובדים והן לארגון ומפתח חשוב ביצירת יותר הצלחה.

זיכרו, הסכנה האמיתית שלנו אינה שאין לנו די חוזקות, כי אם שאיננו משתמשים מספיק בחוזקות אשר יש לנו. ועכשיו שאתם כבר מכירים את חוזקותיך, כל מה שנשאר לכם הוא להשתמש בהן כמה שיותר.

כבר מילאתם את שאלון החוזקות בשוק העבודה בישראל? אנחנו ב- PLUS מעוניינים לאפיין את רשימת החוזקות המועילות ורצויות בשוק העבודה בישראל בפיתחן של שנות העשרים. אנו פונים בבקשת עזרה אליכם: מנהלים, מנהלות ובעלי תפקידים במגוון תחומים, ובתוכם גם אנשי משאבי האנוש. התשובות של כולכם מעניינות אותנו.

בבקשה מלאו את השאלון בקישור הבא (זה לא יותר מ- 3 דקות...) ותוכלו לסייע להעשיר את המחקר ותוצאותיו. קישור לשאלון החוזקות הישראלי מוזמנים גם לסייע לנו ולהפיץ את השאלון הלאה. תודה רבה!

8,966 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page