top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

היכונו - וירוס האושר הגיע


בסופ"ש האחרון החורף הגיע. הקור והגשם הופיעו במלוא תפארתם, ואיתם - הוירוסים. אנשים רבים שדיברתי איתם השבוע היו חולים: צינון קטן פה, שיעול שם, ילד חולה בבית או מחלקה שחצי מעובדיה נעדרים. ואי אפשר שלא להזכיר את נגיף הקורונה, שטורד את מנוחת כל העולם, ומשבית את מזרח אסיה מתנועה. יש תקופות שיש משהו מדבק באוויר, משהו שתופס אותנו ככה באמצע החיים בלי שאנחנו מוכנים לכך ומתפשט בכל הגוף.

יש וירוסים שאין לנו שליטה עליהם והם תלויים בעונות השנה ובמיקרובים באוויר. לצידם, יש 'וירוסים ארגוניים', מעין מיקרובים בלתי נראים, שעוברים במעלה המסדרון הארגוני ויוצרים את האווירה בארגון. על אותם וירוסים יש לנו השפעה רבה כמנהלים וכעובדים.


וירוס האושר הארגוני

אושר ארגוני הוא וירוס מדבק. הוא יוצר ספירלה עולה שתורמת למחויבות, למחוברות ולתוצאות עסקיות משופרות. מחקרים מראים, כי בעולם העבודה המודרני אושר בעבודה הוא גורם הצלחה מרכזי שגורם לארגונים לשגשג. ארגונים בעלי מדד אושר ארגוני גבוה נהנים מפרודוקטיביות ויצירתיות רבה יותר ומרמת מחויבות גדולה יותר של עובדיהם, מירידה משמעותית בתחלופת עובדים ואף מתוצאות עסקיות משופרות.


יש הרבה דברים שניתן לעשות כדי להפיץ את 'וירוס האושר הארגוני'. הפעם נציין חמישה ערוצים מרכזים: שייכות, משמעות, השפעה, מסגולות והנאה.

שייכות: שאתה מסתכל מסביב האם אתה רואה אנשים שאתה אוהב? האם את מרגיש תחושת שייכות וקהילתיות לצוות שלך בעבודה? האם את זוכה לתת ולקבל תמיכה חברתית? האם יש לך חברים טובים במקום העבודה שלך? האם יש לך קשר טוב עם הממונה הישיר שלך?

משמעות: האם אתה מרגיש שאתה חלק ממשהו חשוב? האם אתה מרגיש, כי העשייה שלך היא משמעותית למישהו או למשהו והעבודה שלך משרתת מטרה נעלה יותר? האם אתה גאה במה שאתה עושה ובמה שהארגון שלך עושה?

השפעה: האם אתה מרגיש כי אתה יכול לחולל שינויים משמעותיים בתפקידך או בסביבת העבודה שלך וכי דעותיך נלקחות בחשבון? האם אתה מרגיש כי יש קשר בין המאמץ שאתה משקיע ובין הגמול לו אתה זוכה?

מסוגלות: האם אתה מרגיש שאתה צומח, מתפתח ולומד דברים חדשים בעבודה? האם דרישות התפקיד שלך ברורות לך? האם יש לך את הכלים וההכשרה לעשות את עבודתך כראוי? האם אתה זוכה להכרה והערכה על הצלחות והישגים בעבודתך?

הנאה: שאל את עצמך האם אתה נהנה בעבודה? האם אתה צוחק? האם אתה משחק? האם אתה מביא את החוזקות שלך לידי ביטוי? האם אתה אנרגטי וחדור מוטיבציה?


אם התשובה לאחת או יותר מהשאלות היא שלילית יתכן והוירוס הלא נכון תוקף את הארגון שלך ועליך לחזק את מערכת החיסון הארגונית שלך. עצור לרגע ושאל את עצמך איך אתה יכול לתרום לאושר הארגוני בסביבות העבודה. כיצד אתה יכול לחזק את השייכות, המשמעות, ההשפעה, המסוגלות או ההנאה. במידה ואתה נתקל בקושי בלחשוב על רעיונות, אתה מזומן ליצור אתנו ב-PLUS קשר ולקבל רעיונות פשוטים ואפקטיביים להגברת האושר בארגון שלך.


חורף בריא ומאושר.

219 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page