📷
מחקר עדכני של אוניברסיטת אוקספורד בשיתוף עם חברת British Telecom מצא (שוב) קשר בין אושר בעבודה ובין פרודוקטיביות.
המחקר המקיף על הקשר בין אושר בעבודה ובין פרודוקטיביות מצא, כי עובדים הם יצרניים ב- 13% יותר, כאשר הם מאושרים. המחקר בוצע ב-11 מרכזי שירות לקוחות של חברת התקשורת British Telecom (BT) במשך כשישה חודשים על ידי חוקרים מבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת אוקספורד בשיתוף עם אוניברסיטת רוטרדם.
אחד החוקרים, פרופסור De Neve מאוניברסיטת אוקספור טוען: "מצאנו, כי כאשר עובדים מאושרים הם עובדים מהר יותר, מבצעים מספר רב יותר של שיחות פר שעה, ומראים עליה בשיעור ההמרה של השיחות למכירה".
עובדי BT התבקשו לדרג את רמת האושר שלהם בעבודה בתדירות שבועית בעזרת בשימוש בשאלון אינטרנטי קצר, שכלל 5 כפתורי אמוג'י, המייצגים 5 רמות של אושר – מרמת עצוב מאוד ועד רמת מאושר מאוד. החוקרים אספו נתונים על נוכחות העובדים, זמני הפסקות, אחוזי המרה משירות למכירה, שביעות רצון לקוחות ואת נתוני הפרודוקטיביות. המחקר גם בדק גם את נתוני מזג האוויר המקומיים ומצא קשר שלילי מובהק בין מזג אוויר קיצוני ולא ידידותי ובין רמת האושר בעבודה.
המחקר מצא כי עובדים מאושרים אינם עובדים יותר שעות מאשר העמיתים שלהם – הם פשוט פרודוקטיביים יותר במהלך שעות העבודה.
אף על פי שהקשר בין אושר בעבודה ובין פרודוקטיביות כבר הוזכר בעבר, ייחודו של המחקר הנוכחי בכך שהוא מוכיח באופן מובהק קשר סיבתי מ'השטח' לקשר בין אושר בעבודה ובין תוצאות ארגוניות.
מחקרים עדכניים על רמת האושר באנגליה מראים, כי עבודה מדורגת כמעט בתחתית הטבלה בפעילויות שמשפיעות על אושר בחיים. לטענתו של פרופסור De Neve יש מרחב גדול לשיפור בתחום של האושר בעבודה. בעוד האינטרס לאושרו של העובד עצמו הוא ברור, המחקר המתואר (שמצטרף לעשרות מחקרים נוספים) מראה את האינטרס של מקומות העבודה להשקיע בטיפוח וקידום אושר ארגוני.
מחקר זה מצטרף לגוף ידע עשיר שמראה כי כל מדד ארגוני שאנו יודעים למדוד משתפר כאשר אנו במצב חיובי. זו הסיבה שעוד ועוד ארגונים מבינים כי אושר ארגוני היא החלטה ערכית וכלכלית חשובה ונכונה ב-2020 הן לעובדים והן למקומות עבודה. מוזמנים גם אתם להצטרף איתנו למהפכת האושר הארגוני.
Comments