top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

כיצד להשפיע על האושר הארגוני גם כשאינך המנהל.ת

עודכן: 24 בינו׳ 2020

בסדנאות שאנו עורכים לעובדים ולמנהלי ביניים שואלים אותנו המשתתפים מדוע המנהלים שלהם לא עוברים את הסדנה, או טוענים שהם אינם יכולים להשפיע על האושר בארגון בגלל התרבות הארגונית או בגלל המנהלים שלהם. השבוע אנו רוצים לספר להם ולכם.ן שיש הרבה דברים שעובדים יכולים לעשות כדי לתרום להעלאת רמת האושר שלהם בארגון, גם כאשר הם אינם המנהלים.

להלן מספר רעיונות:

השמיעו קול – ככל שאנשים מבטאים את עצמם יותר, כך גדלה ההשפעה שלהם בארגון. מחקר של מישל גיליגן הראה, כי 31% מהעובדים בכל ארגון הם בעלי רגשות חיוביים, אבל הם אינם מבטאים זאת. לכן, אם את.ה אלו עם המחשבות החיוביות – השמיעו קול! הפיצו את החיוביות. כולנו משדרים כל הזמן. מה שאת.ה אומר.ת , והאופן בו את.ה מבטא.ת את עצמך משפיע על אחרים. שדר.י חיוביות כדי לדביק אחרים ולהגביר את רמת האושר הארגוני.


נטרלו את שואבי האנרגיה - כולנו מכירים את אותם קולגות שתמיד מוצאים את כל הבעיות, מתמקדים בהן ומפיצים שליליות. קל מאוד להיסחף לתוך מעגל שואב אנרגיה ולהרגיש כמותם. מחקר של שון אקור מראה, כי בעוד דיונים וחדשות שליליים מגבירים את מצב הרוח השלילי, כאשר מציגים לצידם גם פתרונות אפשריים, הם דווקא מעוררים רגשות חיוביים. אז אפשרו לשואבי האנרגיה לפרוק קצת, ואז נהלו דיון על פתרונות אפשריים, בכך אתם פשוט עשויים לשנות פרספקטיבה, ולהעלות את רמת האושר.


אמרו מילה טובה - מחקר של אריק מוסלי, מנכ"ל Globoforce, מראה כי 70% מהעובדים לא זוכרים להכרה למשך תקופה של מעל 6 חודשים. אל תחכו לבוס שלכם או לדמות רשמית כדי לשבח אתכם או את העמיתים שלכם. כאשר את.ה רואה עמית.ה שלך לעבודה עושה משהו מוצלח, פשוט תגיד.י לו. כאשר מישהו עזר לך (בכוונה או בעקיפין), ציינ.י זאת בפניו ושתפ.י אותו.ה כיצד זה השפיע עליך באופן חיובי. לשמוע מעמית לעבודה עד כמה העשייה שלך משמעותית עבורו היא בעלת השפעה על תחושת של אושר.


תיהנו מהדרך - אנו נוטים לחשוב כי "אם ארוויח עוד כסף, אני אהיה מאושר.ת" או "אם אני אזכה לקידום, אני אהיה מאושר.ת". אנחנו מאמינים שהעלאה, בונוס או קידום יספקו לנו את האושר המיוחל. במציאות הדברים האלה לא באמת עושים אותנו מאושרים. המוח שלנו מגדיר מחדש ללא הרף מהי הצלחה, כך שאנו לעולם לא מגיעים לקו האופק של ההצלחה. אושר הוא השמחה שאנו חשים כאשר אנו נעים לכיוון הפוטנציאל שלנו. שמחה והנאה הם הדלק שמזין תחושת אושר. לכן במהלך ההתקדמות לקראת ההישג הבא, היו קשובים לשמחה ולהנאה שאתם מרגישים באותו הרגע. אל תחכו להשגת המטרה כדי לחוש את השמחה שלא הייתם פנויים לחוש לאורך כל הדרך. כאשר אתם עוצרים ומשתהים להעריך את מה שיש, וכאשר אתם נוכחים וקשובים במהלך יום העבודה שלכם למלוא החוויה, רמת האושר האישית שלכם עולה.


צרו לכם חברים בעבודה - אחת השאלות בשאלון Q12 של מכון גאלופ הבוחן מחוברות ארגונית (engagement) הוא: "האם יש לך חברים טובים במקום העבודה?" רגע לפני שאת.ה אומר.ת "למה זה משנה?! זה בסה"כ עבודה", בואו נזכור כי אנו, בני האדם, יצורים חברתיים. אנחנו משתוקקים וזקוקים לחיבור עם אחרים. למעשה, היקף ועומק הקשרים החברתיים שלנו הן המנבא הטוב ביותר של אושר ארוך טווח. לכן אם את.ה מרגיש.ה לא מאושר.ת בעבודה, צור/צרי קשרים חברתיים, צא.י לדרינק עם החברה, אכול/אכלי צהריים עם קולגות, וכאשר את.ה איתם רק תוודאו שאתה לא מתנהגים כמו שואב האנרגיה, אלא כנותני אנרגיה.


עזרו לאחרים להיות טובים יותר - המפתח האמתי לאושר, בוודאי בתחום של ניהול הוא - לגרום לאחרים להיות טובים יותר. זה כל כך פשוט. אני חייב לומר, מניסיוני, שכאשר אני מצליח לעזור לאחרים לממש את הפוטנציאל שלהם, להיות מאושרים יותר, או לראות את הדברים באור שונה, זה משפיע על האושר שלי ברמה האישית. תארו לעצמכם אם במקום להיות ממוקדים במה התועלת עבור עצמנו, נתמקד בלעזור לאחרים להיות טובים יותר. תתארו לכם עולם עבודה שבו כל אחד מאתנו שואף להפוך את האחרים סביבו לטובים יותר, ובך מגדיל את האושר שלהן וגם את שלנו על הדרך.


המסר המרכזי הוא שבסופו של דבר לכל אחד מאתנו יש השפעה גדולה על רמת האושר שלנו גם במקום העבודה. אנו בוחרים איך לכתוב את הסיפור כל יום, דרך כל בחירה וכל אינטראקציה. לכן אל תחכו למנהל שלכם שיחולל את האושר בשבילכם, פעלו כבר עכשיו כדי לעלות את רמת האושר שלכם במקום העבודה. ואל תשכחו ליהנות מהדרך.

68 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page