• karen

כיצד למדוד אושר ארגוני

אושר ארגוני הינו מושג שתופס פופולריות הולכת וגוברת בארגונים המובילים בעולם, מתוך הבנה כי ההשקעה באושרם של העובדים היא מהלך אסטרטגי נבון שמספק מענה לצרכים עמוקים ועכשוויים של עובדים ומשפר תוצאות עסקיות.



למדידה של אושר ארגוני מספר תועלות ארגונית: 1. זיהוי מוקדי פעולה - כדי לייצר השקעה אפקטיבית של המאמצים והמשאבים בקידום אושר ארגוני חשוב לדעת היכן יש פערים בטיפול בנושא, וכמובן גם לזהות מה כבר עובד ומצליח שיש לשמר ולהגביר. 2. השקעה במשאבי החשוב ביותר - מדידה של אושר ארגוני מראה לעובדים שלמקום העבודה שלהם חשוב להשקיע באושר שלהם. כמובן שהמדידה חייבת להיות מלווה בתוכנית פעולה מעשית לקידום אושר, כי מדידה ללא פעולה מייצרת יותר נזק מתועלת. 3. השפעה אסטרטגית - כדי לייצר השפעה אסטרטגית בקידום אושר ארגוני חשוב לרתום את ההנהלה הבכירה לתהליך. ההנהלות, על פי רוב, מכוונות תוצאות וקל לשכנע אותן בעזרת מידע כמותי קשיח. יצירת מדד ארגוני הבוחן את רמת האושר הארגוני, מאפשרת לשים את הענין החשוב הזה על שולחן ההנהלה בצורה רצינית.

לצד הערך הרב, במדידה של אושר ארגוני יש קשיים ואתגרים: 1. כיצד מגדירים ומודדים אושר - שאלוני אושר רבים מודדים שביעות רצון ממקום העבודה (מה אני חושב על מקום העבודה) ומתקדים באלמנטים כגון שכר, תנאים, סביבבת עבודה וכדמה ולא מודדים אושר ארגוני (המידה בה אני מרגיש טוב בעבודתי). 2. יותר מיד שאלות - שאלוני אושר ארגוני רבים הם ארוכים ומסורבלים. הם כוללים הרבה שאלות ולא תמיד את השאלות הנכונות. 3. תדירות מדידה נמוכה - השאלונים נעשים בתדירות נמוכה של אחת לשנה או כמה שנים והם נתונים להשפעה של אירועים נקודתיים (לדוגמה ביום שמש אנשים עונים תשובות חיוביות יותר מאשר ביום חורף). 4. מהימנות נמוכה - עובדים חוששים מהעדר אנונימיות ומחיסול חשבונות ולכן נותנים תשובות לא מהימנות ומשיבים לפי מה שהם חושבים שהמנהל שלהם רוצה לשמוע. 5. אחוזי היענות נמוכים – חלק גדול מהשאלונים זוכים לאחוז משיבים נמוך, מה שגורם לנתונים לא להיות מייצגים. 6. חוסר תשומת לב - עובדים לא תמיד מרוכזים ועונים בחוסר תשומת לב לשאלות, זאת בנוסף לפערי הבנה של שפה ותרבות. 7. זמן עיבוד נתונים ארוך - עובר זמן רב בין מילוי השאלון עד קבלת התוצאות בשל עיבודים סטטיסטיים, כתיבת דוחות והכנת מצגות, כך שהנתונים שמתקבלים כבר לא מייצגים את רמת האושר הנוכחית. 8. מדידה ללא פעולה - בעקבות השאלון נוצרת אצל העובדים ציפייה לשינוי, אך לא תמיד ננקטות פעולות בעקבות השאלון, וחלק מהפעולות שננקטות כבר לא רלוונטיות. 9. הטיית שליליות - מתן דגש מרכזי על השלילי, על טיפול בבעיות ועל סגירת פערים ללא התייחסות לחוזקות, למה שעובד ומצליח.

יש דרך טובה יותר לעשות זאת אם מקפידים על העקרונות הבאים: 1. מדידת אושר ארגוני ולא שביעות רצון. 2. שאילת מספר שאלות מצומצם (עד 10 שאלות). 3. מדידית אושר בתדירות גבוהה. מומלץ שבועית או דו שבועית. 4. תוצאות מידיות תוך ימים ספורים. 5. פעולות מידיות - כבר לפני המדידה הבאה חשוב לבצע פעולות בעקבות המדידה הקודמת. 6. לספק לעובדים מידע שקוף ולערב אותם בתוכנית ההתערבות. 7. מיקוד גם בחיובי ובמה שעובד.

הקפדה על עקרונות אלו תאפשר לכם לבנות כלי אפקטיבי שיאפשר לכם לבחון את רמת האושר הארגוני ולקבל מפה לכיצד לקדם אושר אצלכם במקום העבודה. רוצים גם אתם למדוד אושר ארגוני בצורה יעילה ואפקטיבית? מוזמנים ליצור אתנו קשר לפיתוח שאלון אושר ארגוני מותאם אישית ולהשקיע את המשאבים בצורה חכמה

1 צפיות

טלפון:   03-6200161

נייד:      052-8811340

אימייל:  info@plusconsulting.co.il

  • YouTube
  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

צרו אתנו קשר והצטרפו

למהפכת האושר הארגוני!

© 2019 by Tribe studio