top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

למה העובדים שלך עוזבים אותך

אם האנשים בארגון שלך הם לא מאושרים בעבודה שלהם, הם יעזבו. נשמע מובן מאליו, עכשיו יש נתונים נוספים שמגבים את זה. ניק מארקס (Nic Marks), ניתח את תוצאות של סקר, שמדד אושר בעבודה (Friday Pulse) בעשרות ארגונים. ניק השווה בין רמת האושר של עובדים ברבעון מסויים, לבין הסבירות שהם יעזבו את הארגון ברבעון שלאחריו. התוצאות מראות, כי חברי צוות לא מאושרים היו בסיכון כפול לעזוב מאשר חברי צוות המאושרים.

ניר התארח באחד הפרקים בפודקסט The Melting Pot, והסביר: "התוצאות מאוד מהירות. עובדים לא מאושרים במקום העבודה, מתחילים לחפש עבודה די מהר. בטח העובדים המוכשרים".


עבור מי שחושב, שתרבות, שמאפשרת לאנשים להיות מאושרים בעבודה, היא רכה, טרנדית או רוחנית, מחקר זה מצטרף לממצאים רבים, שמראים את היתרון הכלכלי האמיתי של מקומות עבודה מאושרים. גם ניסיון השטח גם תומך בזאת. רבים מלקוחותינו גילו, שכאשר הם מטפחים תרבות מאושרת יותר, שימור העובדים עולה. ניכר כי מגמה זאת הולכת ומתחזקת בעקבות משבר הקורונה. מאמר שפורסם שבוע שעבר בניו-יורק טיימס ותורגם לדה-מרקר מראה על שינוי של תפישות וציפיות של עובדים משוק העבודה. במאמר מתואר ממחקר של חברת מיקרוסופט, שנערך בקרב יותר מ–30 אלף עובדים בחברות ממגזרים שונים ב–31 מדינות. מהמחקר עולה ש–40% מהעובדים צפויים לשקול עזיבה של מקום עבודתם השנה, וכמחציתם מתכננים לעשות שינוי מהותי בקריירה במידה ולא יחוו תחושת משמעות ואושר במקום העבודה.


ממצא מעניין נוסף עליו מדווח ניק מרקס, הוא שלצוות יש השפעה הרבה יותר גדולה על האושר של האנשים, מאשר הארגון. "מדובר בכ 80% צוות, 20% ארגון", מסביר ניק. מה שמצביע שוב על האחריות של מנהלים לתחושת האושר של העבודים ומגבה את האמירה הישנה ש'עובדים מצטרפים לארגונים ועוזבים מנהלים'.


מחקרים נוספים מראים, כי 61% מהעובדים תחת מנהלים גרועים מחפשים לעזוב את מקום העבודה, מול 27% מאלו שעובדים תחת מנהלים מצוינים. ומחקר אחר הראה, כי 65% מעובדים תחת מנהל גרוע משקרים למנהל, לעומת 19% מאלו העובדים תחת מנהל מצוין.


מה איתך? האם גם את.ה מרגיש.ה את ההשפעה של הניהול ושל הארגון על האושר שלך? האם גם את.ה עזבת ארגון בגלל שהרגשת לא מאושר.ת?

אנו יודעים שאפשר ללמוד כיצד ליצר מקומות עבודה טובים ומשגשגים. ושעכשיו זה בדיוק הזמן לאפשר לעובדים להיות בגירסה הטובה ביותר של עצמם. הזמן לאמץ תרבות חיובית, כזו המבוססת על אמון, אוטונטמיה, על יחסים טובים ותחושת משמעות.


אם גם אתם מרגישים כי יש צורך לעדכן את ארגז הכלים הניהולי וללמוד איך בונים מקומות עבודה משגשגים, שאנשים רוצים לעבוד בהם, המקום שלכם איתנו במחזור השני של אקדמיה לאושר ארגוני (Chief Happiness Officer Academy).

בוא.י ללמוד איתנו איך ליצור ארגונים שמחים, חיוביים, יצרניים ורווחיים הרבה יותר. היום, יותר מתמיד, זהו צו השעה של כולנו.


למי שרוצה לדעת עוד פרטים מוזמן להאזין להקלטה של מפגש המבוא שערכנו השבוע.

הצטרפו אלינו. יהיה happy. מתחילים ב- 18.5.2021. הנחת רישום מוקדם מסתיימת היום.

500 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page