top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

מה אפשר ללמוד מממצאי מכון גאלופ על מחוברות עובדים בתקופת הקורונה

עודכן: 25 באוק׳ 2020

מכון גאלופ העולמי (Gallup) הוא גוף המחקר המוביל בעולם במדידה של מחוברות עובדים (Employee Engagement). מחקר גאלופ הוא מקור למידע עדכני למנהיגים בארגונם, גם בתקופה כאוטית וחסרת התקדים זו, להבנת ההשפעה של מקום העבודה על תחושות העובדים וכמקור ללמידה למה העובדים זקוקים ביותר בתקופה זו.

מאז שגאלופ החלה למדוד מחוברות עובדים בשנת 2000, המחוברות הסתמנה כמדד יציבת יחסית, ללא עליות ומורדות חדים, למעט השנה. שנת 2020 התאפיינה בתנודתיות חסרת תקדים, ורמות המחוברות השנה השתנו יותר מאי פעם, בשל לחצים שונים, ביניהם המגיפה המתמשכת, הגבלות הריחוק החברתי, המתח הפוליטי הגובר ותסיסה חברתית סביב המתיחות הגזעית.


בתחילת מאי מחוברות העובדים בארה"ב הגיעה לשיא חדש של 38%. לאחר הריגתו של ג'ורג 'פלויד בסוף מאי ובעקבות המחאות וההתפרעויות, אחוז העובדים המחוברים צנח ביוני ל -31%. ואילו במדידה האחרונה בספטמבר, אחוז העובדים המחוברים - אלה שמעורבים מאוד, מתלהבים ומחויבים לעבודתם ומקום עבודתם – חזר ל-36%.

במדידת ספטמבר אחוז העובדים "המנותקים באופן פעיל" - אלו שיש להם חוויות עבודה שלילית ומפיצים את אומללותם לעמיתיהם - בסקר האחרון הזה, נותר זהה, ועומד על 13%.

51% מהעובדים הנותרים אינם מחוברים – כלומר, הם אינם קשורים פסיכולוגית לעבודתם ולחברתם. הם גם מחפשים הזדמנויות תעסוקתיות טובות יותר ויעזבו את החברה שלהם במהירות להצעה טובה יותר.

הירידה הגדולה ביותר במחברות העובדים הייתה בקרב אלה בתפקידי ניהול ביניים, הירידה הייתה חדה יותר בקרב אנשים שחזרו לעבודה לעומת העובדים מהבית ובקרב עובדי צווארון כחול או שירות. הירידה הייתה גדולה יותר לגברים מאשר לנשים.

נראה כי ירידות אלה במחוברות העובדים בתחילת יוני היו קצרי מועד ומרבית הירידה תוקנה חזרה. עם זאת, בירידה האחרונה של 4 אחוזים במחוברות, הירידה הייתה הגדולה ביותר עבור מנהלים ביניים בהשוואה למנהלים בכירים ולעובדים. מחוברות של מנהלי ביניים הינה קריטית מכיוון שהם נותנים את הטון למחוברות של האנשים המדווחים להם - ומנהלים משפיעים על 70% מהשונות המוסברת במחוברות הצוות. מנהלים הם אחראים ליידע את העובדים לגבי הנעשה בארגון, לקבוע סדרי עדיפויות, לספק משוב ולהפגין תחושת אחריות. המחקר מראה, כי מנהלים מדווחים על רמות גבוהות יותר של מתח ושחיקה מאשר האנשים שהם מנהלים.

שילוב המדידות של חברת גאלופ לשנת 2020 עד כה ממדגם של 30,278 עובדים בארה"ב מראה, כי 36% מהעובדים הם מחוברים ו -14% מנותקים באופן פעיל. אם רמה זו של מחוברות עובדים תימשך עד סוף 2020, תהיה זו עלייה קלה לעומת 2019 ושיא חדש נוסף באחוז העובדים המחוברים מהמדידה ההיסטורית של גאלופ.


מה ניתן ללמוד ממצאי גאלופ על מחוברות עובדים בשנת 2020?

1. על לארגונים להמשיך ולסקור עובדים בתקופה הפכפכה הזו - אין זמן טוב יותר מאשר תקופת שינוי לדעת מה העובדים שלך חושבים ומרגישים. מחקרים אחרונים מראים כי מעורבות עובדים ואושר ארגוני הם מנבא חזקים עוד יותר לביצועים בתקופות משבר.

2. רמות המחוברות הכלליות לא נפגעו במהלך משבר הקורונה עבור ארגונים המיישמים התערבויות לטיפוח ושימור מחוברות עובדים באופן קבוע כחלק מתרבות ארגונית. כלומר ארגונים שנכנסו למשבר עם רמת מחוברות ארגונית ורמות אושר ארגוני גבוהה יותר הפגינו חוסן ועמידות רבה יותר והתנודיות בהן היו קצרי טווח. ואם להיות אופטימיים, יתכן כי עליית רמת המחוברות הכללית ביחס לשנים קודמות, מצביעה על מגמה שיותר ויותר ארגונים החלו לעסוק ברמה האסטרטגית בנושא מחוברות עובדים.

3. יש לשים דגש על שכבות ניהול הביניים, שלפי ממצאי גאלופ חוו את השחיקה ורמות הלחץ הרבות ביותר. שכבת ניהול זו היא הגדולה והבעלות המשמעות הרבה ביותר, ותמיכה בהם בתוקפה זו היא מהותית לשמירת רמות המחוברות והאושר הארגוני.

4. מחקרים קודמים של גאלופ מראים, כי מחוברות עובדים היא מנבא עקבי לתוצאות ארגוניות חשובות רבות לאורך יותר משני עשורים, אפילו במהלך שינויים אדירים במשק וההתקדמות הטכנולוגית. חברת Gallup ביצעה לאחרונה את המטא-אנליזה העשירית שלה בנושא הקשר בין מעורבות עובדים לביצועים ברחבי 112,312 יחידות עסק ועבודה ב -276 ארגונים ב -54 תעשיות עם עובדים ב -96 מדינות. כאשר השוו בין רבעון עליון ליחידות עסקיות וצוותים של מעורבות תחתונה ברבעון התחתון, גאלופ מצאה הבדלי אחוזים חציוניים של:

· 10% בנאמנות / מעורבות לקוחות

· 23% ברווחיות

· 18% בפריון (מכירות)

· 64% באירועי בטיחות (תאונות)

· 81% בהיעדרות

· 58% באירועי בטיחות המטופלים (תמותה ונפילות)

· 41% באיכות (פגמים)

· 66% ברווחה (עובדים משגשגים)

· 13% באזרחות ארגונית (השתתפות)

ממצאי המחקר מצביעים על כך שבחברות שנמצאות במחצית העליונה במעורבות עובדים הם בסיכוי יותר מכפול להצלחה בהשוואה לאלה שבמחצית התחתונה, ולאלה שנמצאים באחוזון 99 מדווחים על פי חמישה משיעור ההצלחה של אלה באחוזון הראשון.


ממצאים אלו של גאלופ מראים את החשיבות של עיסוק, המדידה והטיפוח מחוברות עובדים וההשפעה שלה על הביצועים והחוסן הארגוני. כאשר מנהיגי הארגונים מבינים את החשיבות ומתמקדים בשיטות הנכונות, הפגיעה בארגון היא קטנה יותר וקצרת טווח יותר ואף יכולה להוות מקור לצמיחה.


1,565 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page