top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

מה גורם לנו לאושר בעבודה לפי סקר בינלאומי חדש

עודכן: 24 בינו׳ 2020

כדי להיות מאושרים בעבודה עלינו לחוות 'ימים טובים בעבודה'. יום טוב בעבודה הוא יום שבו אנו נהנים באופן אקטיבי בעבודה, חווים תחושת אושר ורוצים עוד ממנו.

באיזו תדירות יש לעובדים ברחבי העולם ימים טובים ומה הופך אותם לכאלו? - סקר חדש של חברת Woohoo inc, שאנו ב- PLUS הנציגים שלה בישראל, ערכה סקר שכלל מעל 2,500 אנשים ברחבי העולם.



להלן הממצאים העיקריים מהסקר:

1 מתוך 3

שליש מהמשיבים ציינו, כי הם אוהבים את עבודתם וכי הם חווים יום טוב בעבודה מידי יום, או כמעט מידי יום. אלו נתונים מרגשים ומעודדים. מהצד השני של הסקלה 22% מהמשיבים ציינו, כי הם חווים יום טוב בעבודה לכל היותר 2-3 פעמים בחודש, כלומר 80-90% מימי העבודה שלהם הם ניטראליים במקרה הטוב או רעים במקרה הרע (ראו תרשים).


ימים מאושרים בעבודה הם תוצאה של עשיית עבודה משמעותית עם אנשים שכיף לי איתם

שאלה מעניינת נוספת בחנה מה הופך יום עבודה ליום עבודה טוב. להלן 5 הגורמים המרכזיים: 1. ביצעתי עבודה משמעותית, שעשתה הבדל חיובי עבור מישהו אחר 2. היתה לי אוטונומיה לבצע את עבדותי בדרך שלי 3. ביצעתי עבודה שהרגשתי גאה בה 4. היה לי כיף עם עמיתים לעבודה 5. ביצעתי משימה שנהניתי לעשותה

נתונים אלו מראים בבירור, שעשיית עבודה טובה גורמת לתחושה טובה. נתונים אלו סותרים את הדעה הרווחת והמדכאת, הגורסת שכדי לעורר מוטיבציה בקרב עובדים, יש להבטיח להם תגמולים חיצוניים או לאיים עליהם בעונש. להיפך, נראה כי עובדים לא מחפשים דבר מלבד ההזדמנות לפרוח בעבודתם, בעיקר, כאשר העבודה משמעותית וניתנת לעובדים האוטונומיה לעבוד בדרכם שלהם. בנוסף, ניתן לראות את החשיבות של יחסים טובים עם עמיתים כגורם משמעותי ביצירת אושר ארגוני.


שכר והטבות הם בתחתית הרשימה.

גורמים כגון פינוקים, קידום, תגמולים פיננסיים וסביבת עבודה פיזית הגיעו לתחתית הרשימה. להלן 5 הגורמים שזכו לפופולריות הנמוכה ביותר: 1. לאחרונה זכיתי לקידום 2. לאחרונה קיבלתי העלאה 3. לאחרונה קיבלתי בונוס או תגמול כלכלי 4. פינוקים במקום העבודה כגון מסג', ארוחות/משקאות חינם, חדר כושר משרדי וכד 5. המנהל שלי עזר לי עם העבודה שלי

אף על פי שזו מחשבה שכיחה, לשכר ולהטבות השפעה נמוכה ביצירת ימי עובדה מאושרים. היינו עצובים לראות את התשובה "המנהל שלי עזר לי עם העבודה שלי" ברשימה. יתכן כי זה מקרה נדיר מאוד או פשוט לא מקור משותף לאושר בעבודה.


3 תחומים עיקריים גורמים לנו אושר בעבודה

בהסתכלות על כלל הנתונים, ניתן לזהות 3 תחומים מרכזיים שגורמים לנו לאושר בעבודה:

תוצאות להלן התוצאות (באחוז המשיבים מכלל המדגם) שמראות עד כמה ציר התוצאות הוא חשוב ביצירת אושר ארגוני: 1. ביצעתי עבודה משמעותית שעשתה הבדל חיובי עבור מישהו אחר (50.9%) 2. ביצעתי עבודה שהרגשתי גאה בה (49.2%) 3. ביצעתי משימה שנהניתי ממנה (46.85%) 4. ביצעתי התקדמות בעבודתי (44.6%)

ציטוטים נבחרים: "ימיי הטובים בעבודה מוגדרים על ידי תחושת הישג, שאני מתקדם בפרויקטים עליהם אני עובד". _ עובר קו דק בין להיות 'עסוק' ולהיות 'בתחושת זרימה'. "זה חשוב עבורי להרגיש שאני לומד משהו ומתקדם במשימות שלי" "כל דבר פרודוקטיבי שאני עושה...גורם לי שמחה"_ * אנו זקוקים לחוות תחושת מסוגלות וערך ולהרגיש שהמאמץ שלנו נחוץ.

אוטונומיה מרכיב פופולרי חשוב נוסף ביצירת אושר בעבודה הוא אוטונומיה. 1. היתה לי אוטונומיה לעשות את עבדותי בדרך שלי (50.8%)

ציטטוים נבחרים:

"אוטונומיה וחופש לקבל החלטות באופן עצמאי" _ "כאשר המנהל שלי אינו מבקר כל צעד בעבודתי"_

יחסים המרכיב הפופולרי האחרון שעולה מתוך הסקר קשור למרכיב היחסים. להיות עם אנשים שיש לך קשר טוב איתם, הוא גורם חיובי ליצירת אושר ארגוני

1. היה לי כיף עם עמיתי לעבודה (47.0%) 2. אנשים בסביבתי בעבודה היו מאושרים (36.8%)

ציטוטים נבחרים: לעשות כיף עם קולגות" "כאשר אני אוכל צהריים עם עמיתים" הימים הכי גרועים הם כאשר המשרד ריק , האנשים הם אלו שהופכים את החברה שלי למצוינת"

ימי עבודה טובים נותנים לנו יותר אנרגיה והופכים אותנו למאושרים יותר ולפחות לחוצים בעבודתנו. ימי עבודה טובים הם בעלי ערך גם לעבודתנו וגם לחיינו האישיים, כיוון שהאנרגיה והאושר הולכים איתנו גם הביתה.

לקבלת פרטים נוספים על המחקר ניתן ללחות על הקישור. אם גם אתם מעוניינים לערוך סקר פנים ארגוני ולזהות את גורמי האושר בארגון שלכם אתם מוזמניםליצור אתנו קשר עוד היום.

969 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page