top of page
  • karen

מה למדתי באקדמיה לאושר

הטיפ השבועי נכתב על ידי קרן שמר מצוות PLUS

שבוע שעבר ניתנה לי הזכות להשתתף במחזור ה-9 של Happiness Academy בקופנהגן, שמועברת פעמיים בשנה על ידי השותפה הדנית שלנו Woohoo Inc. כן, כן קיימת אקדמיה לאושר וכנראה שלא במקרה היא ממוקמת בדנמרק. הדנים, ידועים בהיותם בין שלוש המדינות המאושרות בעולם והם משקיעים ומקדמים אושר בכלל ואושר במקום העבודה בצורה מרשימה ומעוררת השראה, בין אם זה באורח החיים הבריא והנכון שהם חיים, בין אם זה בשעות העבודה שהם עובדים, בין אם זה בנקיון, בהקפדה על פרטים ועוד הרבה דברים שכדאי לאמץ.







במהלך השבוע למדתי הרבה על אושר בכלל ואושר ארגוני בפרט. חלק מהדברים ידעתי כבר (אבל תמיד טוב לחזור ולרענן תיאוריות ונתונים) וחלק היו לי חדשים. חלקים למדתי באופן פורמלי וחלקים למדתי מהחוויה וההתבוננות. הטיפ השבוע כולל טעימה קטנה של 11 למידות (חדשות וישנות), שמובאות בסדר אקראי לחלוטין, ולסיום, מספר הגיגים ומחשבות של "בין השורות".

1. אושר ארגוני ושביעות רצון הם שני דברים שונים לגמרי וכדאי להבין את ההבדל ולהתמקד יותר באושר ופחות בשביעות הרצון. 2. שלושה דברים עיקריים הופכים אותנו לאנשים טובים יותר: קשרים רומנטיים משמעותיים, חברים (ולא וירטואליים) ועבודה משמעותית שאתה אוהב ומאמין בה. 3. אושר ארגוני מורכב משני גורמים עיקריים תוצאות ויחסים. בשביל לקדם אותו במקום העבודה חייבים להתייחס לשני הצירים במקביל. 4. לייצר אושר לא בהכרח מצריך הרבה עושר ולרוב השינויים הנדרשים הם קטנים ולא מסובכים. 5. מחקרים מראים שאנשים מאושרים חווים ומייצרים הצלחה גדולה יותר בכל ממד שאנו יודעים למדוד. 6. בשנים האחרונות מתפתח לו תחום שלם שמתעסק בגיוס מנהלי אושר ארגוני. מרתק לצלול לתוך התחום הזה ואולי גם לגייס אחראי אושר ארגוני אצלכם בארגון. 7. אושר בעבודה זה משהו שעושים: הוא מוגדר על ידי המעשים שלנו ולא על ידי הערכים, האמונות וההצהרות. 8. בכדי לייצר אושר ארגוני דרושה מנהיגות חיובית (המקנה את התשתית, האסטרטגיה והדרך) לצד רתימה ומעורבות של העובדים (לרוב מתחילים מקבוצה קטנה וייעודית ולאט לאט מרחיבים את היריעה) 9. יש בעולם כבר הרבה חברות ומנכ"לים שלקחו את נושא האושר ברצינות ורואים ונהנים מתוצאות מדהימות בשטח וביניהם פרודוקטיביות מטורפת אחרי מעבר לשבוע של 4 ימי עבודה, צניחה בימי מחלה של עובדים, יצירת קשרים משמעותיים וכו'. 10. CHO זה לא מונח בכימיה אלה תפקיד רשמי ומוגדר בארגונים – Chief Happiness Officer. 11. אושר ארגוני חוצה תרבויות ומדינות - ולראייה, רק באקדמיה הנוכחית השתתפו נציגים ונציגות מ-16 מדינות, ביניהן סלובניה, פורטוגל, בולגריה, איטליה, ארה"ב, שוויץ, צרפת, אבו דאבי, דובאי, בלגיה, דנמרק, אנגליה, קנדה, הולנד, צ'כיה וישראל. מדהים ונעורר השראה!

ועוד כמה תובנות והגיגים של "בין השורות"  הדנים אוהבים מאוד גשרים, מדברים על גשרים, בונים עוד ועוד גשרים ואפילו שמים גשרים על שטרות הכסף שלהם (גשר שונה על כל שטר).  לבני נוער בדנמרק שמסיימים כיתה י"ב יש מנהג הזוי ומשעשע שכל הכיתה עולה על משאית ויוצאת לסיבוב ברחבי העיר. המשאית, מצוידת במוסיקה, אלכוהול ואנרגיות מטורפות עוברת מבית לבית של כל תלמיד, ובכל עצירה ההורים מארחים (מאכילים ומשקים) את הילדים. שמייח!  שווה לזכור שכשאנחנו ממש רוצים משהו, לא תמיד צריך להתאמץ, הוא יגיעו אליך מעצמו (גם אם מדובר בחיפוש מקום לרקוד בו בערב שישי בקופנהגן)  זה לא מובן מאליו ששולחים אותך לקורס מקצועי בקופנהגן ממקום העבודה שלי ב-PLUS, שבעלי מפרגן לי בבית  מכל הלב 5 ימים של נסיעה ושיש חיבור כל-כך אמיתי ומדויק עם גלית, הפרטנרית שלי לנסיעה וחברת צוות PLUS. כנראה שאני נמצאת במקום הנכון ובזמן הנכון.

תעשו לכם שבוע מאושר.

83 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page