top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

מה למדתי ממושיק הג'ינג'י על ניהול

עודכן: 30 ביוני 2020

מושיק הג'ינג'י היה מנהל תפעול ברשת מסעדות. את מושיק הכרתי לפני שלוש שנים, כשליוויתי אותו בכניסה לתפקיד. מושיק היה מנהל טוב. איש מקצוע בעולם המטבחים. מושיק היה מסוג האנשים שלוקחים דברים ללב, והיה קצת דרמה קווין (בכל זאת ג'ינג'י), אבל הצוות שלו אהב אותו, וגם שהוא התעצבן וצעק אנשים ידעו, שזה בגלל שהוא מלא תשוקה לעבודה.


בעקבות הקורנה מושיק הג'ינגי' פוטר. הרשת נאלצה לסגור 3 מתוך 5 המסעדות ולא היה עוד צורך במנהל תפעול. אבל למושיק יש קארמה טובה, ולפני כשבועיים הוא מצא עבודה חדשה במטבח גדול המייצר מזון למוסדות חינוך.

ומושיק כמו מושיק, נכנס לתפקיד בפול גז. עוד לפני שהכיר את האנשים ואת החברה, הוא נכנס למטבח והתחיל לתת הנחיות. ולמרות שרוב ההנחיות שהוא נתן היו נכונות ומקצועיות, הצוות לא השיב להן בציות, אלא בהתנגדות. ככה יצא שאחרי שבוע בתפקיד החדש, זכיתי לשיחת טלפון ממושיק, אותה הוא התחיל ב'נראה לי שאני עושה משהו לא נכון, מתי אפשר להיפגש?'


מושיק הג'ינג'י הרגיש שהוא קיבל את התפקיד החדש של מנהל המטבח בגלל שהוא מומחה ובעל ניסיון ועליו לקבל ההחלטות הכי טובות. בעיקר הוא הרגיש שהוא צריך להוכיח במקום החדש עד כמה הוא מוכשר וחכם בכך שיהיה כל הזמן באור הזרקורים ויתן הנחיות.

האם זה תקפיד המנהל?

אחרי שיחה קצרה עם מושיק סיפרתי לו על המחקר של חברת גוגל. רוצים לשמוע גם? חברת גוגל, שזוכה מזה שנים רצופות בדירוג מקומות העבודה שטוב לעובדים בהם, יצאה לזהות את מהמאפיינים של מנהלים מוצלחים. ב-2008 השיקה גוגל את פרויקט אוקסיג'ן (Project Oxygen). – מחקר שנועד לבדוק מהן התכונות שיוצרות מנהל טוב. בגוגל, כמו גוגל, ניתחו את המידע של סקרי הערכה וזיהו 10 התנהגויות שמנהלים טובים מפגינים.

רגע לפני שאני מספר לכם את תוצאות המחקר. הסתכלו על הרשימה. קחו לכם כמה שניות להעריך מהן 3 ההתנהגויות החשובות ביותר לפי המחקר של גוגל:

  • מעצים את הצוות ולא מתערב בכל פרט

  • בעל מיומנויות טכניות, שמאפשרות לסייע לצוות

  • בעל חזון/אסטרטגיה ברורים

  • יוצר שיתופי פעולה

  • מראה דאגה להצלחת ורווחת העובדים

  • תומך בפיתוח קריירה של אנשי הצוות

  • מהווה מאמן טוב

  • פרודוקטיבי ומכוון תוצאה

  • תקשורת טובה – מקשיב וחולק מידע

  • מקבל החלטות.

מוכנים לתוצאות?

התוצאות לפי גוגל היו ברורות. תפקיד המנהל אינו להיות המומחה שאומר לאנשים מה לעשות.בשני במקומות הראשונים, בפער גדול על השאר, דורגו שתי המיומנויות הבאות:

1. להיות מאמן ומדריך טוב

2. להעצים את הצוות ולא להתערב בכל פרט קטן.


מושיק הג'ינג'י זז באי נחת במקום, אבל אני ראיתי שהאסימון נפל. בסוף המפגש שנינו כבר ידענו שלמחרת הוא חוזר למטבח אחרת, ומחליף את השליטה בסקרנות. במקום לתת פקודות הוא מקשיב, במקום לדעת הוא שואל ומתייעץ, במקום להיות עסוק בהצלחה שלו כמנהל הוא עובר לעסוק בהעצמה של הצוות.


נודה למושיק הג'ינג'י על התזכורת ונחזור רגע אליכם: תחשבו לרגע כיצד הניהול שלכם יראה אם הפוקוס שלכם יהיה בשני גורמים אלו? ואם אתם לא מנהלים, תחשבו איך תרגישו כעובדים, כשהמנהלים שלכם ישימו בראש סדר העדיפויות להיות מאמנים ומדריכים ולהעצים אתכם? איך זה ישפיע על התפוקה שלכם? איך זה ישפיע על ההרגשה שלכם? איך זה ישפיע על הארגון?

אם גם אתם מרגישים, כי ארגז כלי הניהול שלכם צריך מתיחת פנים לקראת אתגרי עולם העבודה החדש, ואתם רוצים לשכלל את כישורי הניהול שלכם במטרה לחוות יותר הנאה והצלחה?

מוזמנים להצטרף אלינו לקורס ניהול חיובי במציאות משתנה. 4 מפגשים מקוונים מלאים בכלים פרקטיים, מבוססים על מחקר מדעי, שיפאשרו לכם להשיג תוצאות טובות יותר בפחות מאמץ וביותר הנאה. הקורס מתחיל ב-.7.7.20

172 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page