top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

מה למדתי על אושר בבלגיה

עודכן: 10 ביולי 2022

הבלוג נכתב השבוע מבלגיה, במזג אויר של 20 מעלות, כשריח של גשם בוקר קיצי מלווה אותי. נסעתי לבלגיה לכנס בינלאומי על אושר בעבודה. שבו גם הצגנו לראשונה את Uppiness – משחק חוויתי ואינטראקטיבי מקוון לפתרון אתגרים מעולם העבודה בעזרת כלים ותפיסות מעולם האושר בעבודה.


בתום הכנס התקיים מפגש שותפים של מנהלי אושר ארגוני (Cheif Happiness Officer) שהוסמכו כמו עלידי חברת האם בדנמרק Woohoo Inc ומפיצים, ממש כמונו ב-PLUS, את בשורת האושר הארגוני ברחבי העולם. היתה התרגשות גדולה להיפגש שוב פנים אל פנים, אחרי שנתיים של קורונה, עם שבט אנשים מכל העולם שחולקים את אותה שפה, ואותה שליחות – להפוך את מקומות העבודה ליותר מאושרים ומלאי משמעות - זו באמת חוויה מרחיבת לב. היינו כ- 20 אנשים מדינות שונות, שבאנו ללמוד על העשייה הבינלאומית, להחליף רעיונות, להתחבר, לשתף, ללמוד, לחגוג (ולשתות) ביחד.

נסעתי עם ציפייה גדולה, ועם רשימת TO DO שכללה מרכיבים כגון יצירת שיתופי פעולה, בניית קורס מנהיגות חיובית בינלאומי לארגונם גלובליים, הצגת משחק Uppiness כתיבה משותפת של ספר ועוד ועוד. אבל אני חוזר לארץ עם רשימת TADA; רשימה של רגעי אושר קטנים וגדולים, שמלווים בסיפוק והנאה.


שלל החווית והלמידות שחוויתי השבוע עזרו לי להבין שוב ומחדש את שני המרכים של אושר במקום העבודה. אושר ארגוני לא קשור לתלוש השכר, לחבילת ההטבות או לפירות במשרד. אושר ארגוני הוא שילוב של עשיית עבודה בעלת משמעות עם אנשים שכיף להיות איתם. כיוון שאנו מבלים את רוב שעות הערות שלנו בעבודה, אושר ארגוני הוא עניין חשוב, קל וחומר בעולם העבודה החדש, המתהווה בפניינו בימים אלו.


המרכיב המרכזי ראשון של אושר ארגוני מתייחס לתוצאות - לכולנו יש צורך להרגיש שהעבודה שאנו עושים היא חשובה ומשמעותית וכי אנו בעלי השפעה על מה שקורה. מרכיב התוצאות מדבר על תחושת הישג והתקדמות לקראת מטרה משמעותית ותחושה שאני עושה הבדל בעשייה שלי.

המרכיב המרכזי השני קשור ביחסים – לכולנו יש צורך אנושי להשתייך, לחוות יחסים חיוביים עם אנשים אחרים (לקוחות, מנהלים, קולגות, שותפים), המספקים לנו תמיכה, העצמה, הערכה והנאה. מקום עבודה הוא קודם כל מקום שבו אנחנו פוגשים אנשים ולא רק בעלי תפקידים.


הנסיעה לבלגיה היתה עבורי הזדמנות לחוות את שוב על בשרי את טעמו של אושר ארגוני. להרגיש את תחושת המשמעות והחיבור לשליחות גדולה, רחבה וחשובה. לקבל רעיונות חדשים, פידבקים חיוביים על המשחק ולצאת עם רעיונות ואנרגיה להמשך עשייה. לא פחות חשוב לחוות את תחושת הביחד והשייכות לצוות ל אנשים חיוביים ונעימים, לצחוק, וליהנות ביחד.

השבוע שוב הבנתי שהתקדמות בעבודה (ובחיים) היא הרבה יותר תוצר של רשימות !TADA מאשר לרשימות TO DO.


בפתחו של שבוע אני מזמין גם אותכם לחפש את אותם רגעי TADA בעבודה, לשאול אנשים אחרים עליהם ולחגוג את אלו הנקרים בדרככם. ואם אתם צריכים עזרה באיך לייצר עוד רגעים שכאלו, צרו איתנו קשר וקבלו כלים פרקטיים ופשוטים להעלאת רמת האושר הארגוני.

175 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page