top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

10 דברים שמנהלים מצוינים עושים

עודכן: 21 באוג׳ 2020

אנו מכירים את האמרה "עובדים לא עוזבים מקומות עבודה הם עוזבים מנהלים" גם המחקר תומך בכך: בעוד 61% מהעובדים תחת מנהלים גרועים ציינו, כי הם מחפשים לעזוב את מקום העבודה, רק 27% מאלו שעובדים תחת מנהלים מצוינים ציינו, כי הם מחפשים לעזוב את מקום עבודה. מחקר אחר הראה, כי 65% מעובדים תחת מנהל גרוע משקרים למנהל שלהם, לעומת 19% מאלו העובדים תחת מנהל מצוין.




מנהלים טובים מוציאם את המיטב מהעובדים שלהם, הם עוזרים להם לממש את מלוא הפוטנציאל ודואגים קודם לקריירה של הצוות שלהם לפני הקריירה שלהם. למנהלים מצוינים יתרונות רבים, אבל כיצד ניתן לדעת האם אתה מנהל.ת מצוינ.ת?

כאשר שואלים משתתפים בסדנאות לתאר את המנהלים הטובים ביותר שהיו להם, לרוב הם אינם מציינים מאפיינים אישיותיים כגון אינטליגנציה, מוחצנות או אטרקטיביות, אלא מתייחסים למשתנים שהם בשליטתם של המנהלים כגון תשוקה, יושרה ויכולת הקשבה. זה מראה לנו שכל אחד מאתנו יכול לרכוש מיומנויות להפוך למנהלת מצוינ.ת. רוצה לדעת איך? להן 10 דברים שמנהלים מצוינים מקפידים לעשות:

1. מנהלים מצוינים חולקים מידע: יש מנהלים שחושבים שכל פיסת מידע שהם חולקים מפחיתה מהכוח ומהסכמות שלהם, למעשה ההיפך הוא הנכון, מנהלים מצוינים יודעים, כי שיתוף מידע מעצים את העובדים שלהם.

2. מנהלים מצוינים משקיעים הרבה חשיבה בגיוס עובדים: מנהלים גרועים מסתכלים על הניסיון המקצועי ועל התארים של המועמדים ושמים דגש רב על ביצועים. מנהלים מצוינים חושבים על הצוות כולו ומבינים כי הצוות הנוכחי יצטרך לעבוד עם אותו מועמד מידי יום ולכן מחפשים מישהו שיתאים למרקם הייחודי של הצוות ואף משתפים את חברי הצוות בתהליך הגיוס.

3. מנהלים מצוינים חוגגים הצלחות: מנהלים מצוינים מחפשים סיבות לשבח את העובדים שלהם באופן אישי ופומבי ומקדישים זמן לחגוג הישגים והצלחות במקום למלא את זמנם בבקרה ובהגדרת דד ליינים. מנהלים מצוינים יודעים כי תלוש משכורת, שמן ככל שיהיה, לא עונה על הצרכים פנימיים ועמוקים של עובדים להרגיש מוערכים.

4. מנהלים מצוינים מכבדים את הזמן של העובדים שלהם: מנהלים מצוינים לא נותנים לעובדים שלהם את התחושה כי הזמן שלהם כמנהלים הוא בעל ערך רב יותר מזה של העובדים. הם לא נותנים לעובדים שלהם להמתין להם, הם מגיעים מוכנים, ממוקדים וקשובים. כן, הם גם יודעים ליהנות במקום העבודה, אך הם לא עושים זאת על חשבון זמן העובדים.

5. מנהלים מצוינים הם אמפתיים: מנהלים גרועים רואים את העובדים שלהם אך ורק מנקודת מבטם, בעוד מנהלים מצוינים רואים בעובדים שלהם הרבה מכח עבודה. מנהלים מצוינים מצליחים להבן את נקודת המבט של עובדיהם ורואים בהם בני אדם ומתייחסים אליהם ככאלו.

6. מנהלים מצוינים לוקחים אחריות: מנהלם גרועים ממהרים לשלוף אצבע מאשימה בעוד מנהלים מצוינים מבינים כי תפקידים המרכזי הוא לקחת אחריות על ביצועי הצוותים שלהם. זה לא אומר שהם אינם מספקים משוב לעובדים שלהם, כאשר דברים משתבשים, אך זה כן אומר שהם לוקחים על עצמם את האחריות ואת האשמה בצורה פומבית.

7. מנהלים מצוינים אומרים תודה: מנהלים גרועים חושבים כי העבודה שעושים העובדים שלהם היא משהו שהם חייבים למנהל, בתמורה לתלוש השכר. מנהלים מצוינים רואים מעבר ליחסי תן וקח ומבינים כי עובדים משקיעים הרבה מאוד מעצמם ויודעים לומר על כך תודה, גם אם העובד 'רק' עשה את עבודתו.

8. מנהלים מצוינים לא שוכחים כי לעובדים שלהם יש חיים מעבר למקום העבודה: מנהלים מצוינים לא שוכחים כי עבודה היא חלק ממכלול החיים של העובדים שלהם. הם זוכרים כי לעובדים שלהם יש משפחות, חברים, תחביבים ותחומי עניין והתחייבויות נוספות בחייהם ולכן הם אינם מבקשים מהעובדים שלהם להישאר עד מאוחר מבלי סיבה ממש מוצדקת, וכאשר הם מבקשים מהעובדים להישאר עד מאוחר הם מבינים, כי הם מבקשים מהעובדים להקריב משהו אחר בתמורה, ומביעים על כך הכרת תודה.

9. מנהלים מצוינים יודעים לתקשר בבהירות: מנהלים גרועים נמנעים מלתת תשובות ברורות. מנהלים מצוינים אומרים את מה שהם מתכוונים ומתכוונים למה שהם אומרים – והם אומרים זאת בבהירות, כך שאנשים לא צריכים לקרוא בין השורות כדי לנחש את משמעות הדברים.

10. מנהלים מצוינים מייצרים מנהיגים: האם שמתם לב כי פעמים רבות האנשים שמתקדמים בארגון מגיעים ממחלקה מסויימת. זה לא מקרי. מנהלים מצוינים מאפשרים לעובדים שלהם לזרוח. הם יוצרים השראה, מכשירים ומכוונים את העובדים שלהם להביא לידי ביטוי את העוצמות שלהם, וכאשר העובדים שלהם בשלים לעבור לאתגר הבא – הם משתחרים אותם להמשך דרכם בשמחה.

334 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page