top of page
  • karen

10 שאלות שכדאי לכם לשאול את עצמכם עם פתיחת 2020

עודכן: 24 בינו׳ 2020


📷

תחילתה של שנה אזרחית היא זמן מצוין לעצור, לערוך 'חשבון נפש' תעסוקתי ולהעריך האם הייתי מאושר.ת השנה בעבודה, מה אהבתי במהלך השנה, במה הייתי טוב.ה והאם יש משהו שהייתי רוצה לשנות ולאחל לעצמי לשנה הבאה?

למידת האושר שלך במקום העבודה יש השפעה גדולה עליך. כאשר את.ה מאושר.ת בעבודתך את.ה משיג.ה תוצאות טובות יותר וחווה יותר הצלחה. בנוסף, את.ה זוכה לבריאות טובה יותר ולשיפור ברמת האושר בחייך האישיים.


לצערי, רוב האנשים מסתכלים לאחור על השנה שעברה דרך העדשה של מה לא עבד ומה הם רצו להשיג ולא הצליחו, בעוד אנו מגבירים את האושר הארגוני (והאישי) שלנו דווקא על ידי הערכה של הדברים הטובים שהיו לנו. נכון, עלינו גם לחתור לשיפור הנסיבות ולטיפול בבעיות, אבל לא פחות חשוב (ואף יותר) להעריך את הדברים שכן עובדים.

זה לא תמיד קל, הטיית השליליות היא תופעה פסיכולוגית מוכרת ורבת השפעה – לפיה המוח שלנו נותן יותר פוקוס מנטאלי לשלילי מאשר לחיובי. המחשבות שלנו נוטות באופן אוטומטי להתמקד בבעיות, במטרדים, באיומים ובפחדים בעוד מיקוד בחיובי דורש מאתנו מאמץ.


המחקר האקדמי תומך בכך, שאנו יכולים להשיג הרבה יותר על ידי הטיית הפוקוס האוטומטי שלנו למיקוד בחיובי - לכן אנו מציעים לכם תרגיל בשינוי בשינוי הפוקוס, לבחון דווקא את ה"'יש'.


קחו כמה רגעים וחשבו על העבודה שלכם בשנה האחרונה. ענו על 10 השאלות הבאות. בכדי להגיע לתוצאות מקסימליות פרגנו לעצמכם וכתבו את התשובות על דף כדי שיהיה לכם תיעוד למעקב במהלך השנה.

1. מה הלך לי ממש טוב בעבודתי בשנת 2019? 2. אילו 5 רגעים מהנים בעבודה היו לי בשנת 2019? 3. מה הדבר שאני הכי גאה בו שעשיתי במהלך 2019? 4. על מי הצלחתי להשפיע במיוחד השנה? 5. אילו כישורים מקצועיים חדשים רכשתי השנה בעבודתי? 6. מי היווה עבורי השראה מקצועית השנה? 7. מי הם האנשים שאני מוכיר.ה להם תודה בשנה האחרונה? למה ? 8. אילו 5 דברים מחיי בעבודה בשנה האחרונה היית רוצה לשמר ולקחת איתי ל-2020? 9. על אילו 5 דברים מחיי העבודה שלי בשנה האחרונה היית מוכנ.ה לוותר בשנת 2020? 10. אילו דברים אני יכול.ה לעשות השנה כדי להיות מאושר.ת יותר בעבודה?


חלק מהאנשים מאמינים כי עליהם לעבוד קשה בכדי להצליח, וכי ההצלחה תהפוך אותם למאושרים. המחקר מוכיח לנו ההיפך – להיות מאושר הופך אותך ליותר אפקטיבי ומצליח בעבודתך.

לכן בשנת העבודה 2020 – היפכו את האושר הארגוני למטרה מרכזית והצטרף אלינו ב-PLUS למהפכת האושר הארגוני, שכבר מתרחשת בעשרות ארגונים, כיוון שהעתיד וההצלחה שייכים לארגונים מאושרים.

749 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page