top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

10 שאלות שכדאי לכם לשאול בסוף 2020

עודכן: 20 בדצמ׳ 2020

בעוד קצת יותר משבוע שנת 2020 מגיעה לקיצה. 2020 היתה חתיכת שנה. שנה מטורפת, שרובינו מייחלים שתסתיים כבר ותיקח איתה את כל השיט שהיא הביאה.

אז רגע לפני שמהדורות החדשות והעיתונים מסכמים של כל מה שאנו רוצים לשכוח, כדאי לעצור לחשבון נפש ולתת מקום גם למה שכדאי לזכור.

לצד הקשיים והאתגרים שהיו השנה, כדאי לשאול גם מה כן עבד טוב השנה. מה למדנו, מה היו ההצלחות שלנו, אילו סיפורי גבורה, יצירתיות, חמלה ונחישות היו והשנה ומה אנו מייחלים לעצמנו לשנה הבאה?


זה לא תמיד קל לראות את ה"כן" ואת מה שיש, בטח בשנה כמו 2020. הטיית השליליות היא אינסטינקט פסיכולוגי מוכר ורב השפעה – לפיו המוח שלנו נותן יותר פוקוס מנטאלי לשלילי מאשר לחיובי. המחשבות שלנו נוטות באופן אוטומטי להתמקד בבעיות, במטרדים, באיומים, בפחדים ובקורונה בעוד מיקוד בחיובי דורש מאתנו מאמץ.


המחקר האקדמי תומך בכך, שאנו יכולים להשיג הרבה יותר על ידי הטיית הפוקוס האוטומטי שלנו למיקוד גם בחיובי - לכן אנו מציעים לכם תרגיל בשינוי הפוקוס, לבחון דווקא את ה"'יש' בשנת 2020.


קחו כמה רגעים וחשבו על החיים האישיים והמקצועיים שלכם בשנה האחרונה. ענו על 10 השאלות הבאות. בכדי להגיע לתוצאות מקסימליות פרגנו לעצמכם וכתבו את התשובות על דף כדי שיהיה לכם תיעוד למעקב במהלך השנה:


1. מה הלך לי ממש טוב השנה?

2. אילו 5 רגעים מהנים היו לי השנה?

3. במה אני גאה השנה?

4. על מי הצלחתי להשפיע במיוחד השנה?

5. אילו כישורים חדשים רכשתי השנה ?

6. מי היווה עבורי השראה מקצועית השנה?

7. מי הם האנשים שאני מוקיר.ה להם תודה השנה? למה ?

8. אילו 5 דברים בשנה האחרונה היית רוצה לשמר ולקחת איתי ל-2021?

9. על אילו 5 דברים בשנה האחרונה היית מוכנ.ה להשאיר מאחורי ?

10. אילו דברים אני יכול.ה לעשות השנה כדי להיות מאושר.ת יותר ב-2021?


כמובן, זוהי רשימה חלקית, וכן, ניתן להחליף שאלות אלו באחרות, כל עוד מחפשים את את הפלוס, את מה שעובד ומצליח, את הכוחות המשאבים וההצלחות. כשאנו עוצרים לבחון גם את ה'כן' בחיים שלנו, אנו מבססים את הערך העצמי שלנו ובונים את החוסן שלנו. לזכור ולחקור את ההצלחות שלנו מחבר אותו לחוזקות שלנו ומאפשר ליצור הצלחות נוספות בעתיד.

אז רגע לפני שמחוג הספרות מתחלף ל-2021 אל תפספסו את ההזדמנות לעצור לחגוג גם את מה שהיה. זה מועיל וגם נחמד לסיים כך שנה כמו 2020. שנה אזרחתית טובה ומיטיבה לכולנו.

447 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page