top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

מה אתם מעדיפים: לשפר או לשחרר?

עודכן: 20 ביוני 2020

גם אתם מבקשים מהצוות שלכם לחשוב על רעיון או פתרון לבעיה ולהביא אותה לאישורכם?

ובכן, אני מציע לכם לוותר על השלב האחרון – זה של להביא את הפתרון לאישורך.

אני מציע לכם לאשר את הפתרון עוד לפני שהעובדים חשבו על הפתרון. כולנו מכירים את החוויה המבאסת, שהבאנו רעיון שחשבנו שהוא ממש טוב לשולחן המנהל והוא רק "שיפר אותו". לכן הדרך הטובה היא לא "לשפר" רעיונות של אנשים, אלא ל"שחרר" ולא להביא אותם בכלל לשולחן המנהל.


איציק (שם בדוי, אבל כזה שממש מתאים לו) הוא מנכ"ל של ארגון קטן, שאנו עובדים איתו. איציק ניצל את תקופת הקורונה כדי לחדש את אתר האינטרנט של החברה. הצעתי לאיציק לנצל את הריחוק החברתי לתרגל אישור מראש. כלומר, אחת העובדות קיבלה לעצב אתר אינטרנט מא' ועד ת'. במקום שתקיים שיחת זום עם איציק אחרי כל שלב (אפיון, עיצוב, תוכן וכד') לאישור, איציק והעובדת הסכימו מראש על קווים מנחים מרכזיים (מסגרת תקציב, שלד של מבנה, שפה עיצובית, מסרים מרכזיים וכד')– והפעם הבאה שאיציק ראה את האתר היתה שהאתר כבר קיים.


דמיונו את תחושת הגאווה והמוטיבציה, שהרגישה אותה עובדת, כשהיא נכנסת לאתר ויודעת שהוא יצרה זאת בעצמו. עכשיו תשוו את החוויה הזאת לחלופה בה המנהל מבקר ומתקן אותה בכל שלב וגורם לה להרגיש, שזו לא באמת משימה שלה. אישור מראש לא אומר שהעובדת עושה כל מה שהיא רוצה. יש קווים כלליים, יש הגדרה של התוצר וקריטריונים ברורים למדידת הצלחה, אבל יש בה מרחב תמרון רב.


נשמע פשוט – לא תמיד. כשאיציק ראה את האתר לראשונה, רגע לפני ההשקה הוא לא אהב הכל. הוא היה עושה זאת אחרת, הוא היה משתמש בצבעים אחרים, ממקם דברים במקומות שונים ומנסח דברים אחרת. כאשר אתה משחרר באמת, אתה לא מקבל את התוצר כפי שאתה היית עושה זאת, אתה מקבל תוצאה שונה. אבל כל עוד התוצאה עונה על העקרונות המרכזיים שהוסכמו מראש– שחרר!

לרוב תגלה שהתוצר של מישהו אחר, שנעשה מתוך מוטיבציה, אחריות וגאווה הניב תוצאות טובות יותר, גם ללא התרומה והמומחיות שלך כמנהל. ואפילו באותם מקרים בהם התוצר באיכות פחות טובה, נוצרו בתהליך רווחים בעלי ערך רב.

בואו נעשה סקר קצר. מבין האופציות הבאות, מה אתם מעדיפים:

1. לעשות את מה שאומרים לך

2. לקבל חופש מוחלט

3. חופש לעשות מה שאתה רוצה בתוך גבולות מוגדרים.

התוצאות הן מאוד ברורות: אף אחד לא אוהב שאומרים לו מה לעשות, מעטים, האנרכסיטים, אוהבים חופש מוחלט, וזה סבבה. אבל רוב האנשים, מעל 90 מאנשים, בוחרים בחופש תחום בגבולות.


נכון. אם אתם מאצילים סמכויות באופן אמיתי, אתם לא תקבלו את מה שאתם מצפים, אתם תקבלו את מה שהצוות יצר. ברוב המקרים התוצאות יפתיעו אותכם.

פתחו של שבוע חדש הוא זמן טוב לעצור לרגע ולשאול – מה אני כמנהל יכול לאשר מראש לעובדים שלי. במידה ואינך בעמדת ניהול, שאל את עצמך, מה אני יכול למבקש מהמנהל שלי שיאשר לי מראש. אני בטוח, כי במחשבה קצרה תגלו שיש עוד הזדמנויות להגביר את תחושת החופש והאוטונומיה, לעלות את הפרודוקטיביות ואת תחושת האושר.

נכון אתם רוצים עוד טיפים ניהוליים? הצטרפו אלי לקורס ניהול חיובי. ארבע מפגשים מקוונים, ממוקדים בטיפים ניהוליים שיאפשרו לכם להשיג תוצאות טובות יותר ואוירה טובה יותר בגישה חיובית. בואו להעמיק את הכלים והמיומנויות כמנהלים, לפתוח את הראש ואת הלב. לרישום למידע לחץ כאן.

מתחילים ב7.7.20. בואו, יהיה אינטימי, יהיה אינטנסיבי ויהיה חיובי. אני מחכה לראות אתכם שם. מאוד מאוד.

164 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page