• karen

אהבה ממבט שני

עודכן ב: יונ 1

הבלוג נכתב על ידי קרן שמר, מצוות PLUS ומנחה באקדמיה לאושר ארגוני


עד לפני כמה חודשים לא הכרתי אותה. ואז נפתח המחזור הראשון של האקדמיה לאושר ארגוני ולקבוצה שלנו הצטרפה עדי, מנהלת QC, בחברה, ובמשך שלושה חודשים זכיתי לשמוע עוד ועוד פרטים עליה. בהמשך נתקלתי בה במרכז פרס לחדשנות כשהיא מוצגת בין 25 הסטרטאפים המבטיחים ומצליחים בישראל, ובשבוע שעבר היה לי העונג, ממש עונג, להתארח אצלה במפגש הראשון של המחזור השני של האקדמיה ולשמוע גם על המסע המופלא שעוברים תאי השליה, עד הפיכתם לתרופה, וגם על המסע האישי והאנושי שעוברים העובדים בה במהלך עבודתם במסגרת התרבות הארגונית המיוחדת שלה. אז החלטתי ששווה לכם גם להכיר אותה 😊

הכירו את פלוריסטם (Pluristem), חברה ביו רפואית העוסקת בריפוי תאי, מפתחת ומייצרת תרופות מקור המבוססות על תאים המופקים מהשליה האנושית לאחר הלידה, חלוצה ביצירת תרבות ארגונית חיובית ומעצימה ומצטיינת בניהול ההון האנושי שלה.

במסגרת סיור בחברה ושיחה מלב אל לב עם אפרת לבנה הדס, סמנכ"לית משאבי האנוש של החברה, ליקטתי רעיונות, הגדים, מחשבות וסיפורים מעוררי השראה, על איך יוצרים תרבות ו- DNA של ארגון מאושר בעזרת ייעוד, יצירתיות, הקשבה ואנשים המחויבים לדבר.

הנקודות שאספתי מובאות בסדר אסוציאטיבי אך לנוחיות הקריאה הן מחולקות לשתי קטגוריות:


1. יעוד ותרבות ארגונית

2. נראות במרחב

מוזמנים לעיין, לאמץ, לשכלל או סתם להתפעל.


יעוד ותרבות ארגונית חיובית

  • לפני כמה שנים פותח צליל ייחודי ייעודי בחברה, (שהולחן על ידי בן של יו"ר הדירקטוריון ונבחר בתהליך דמוקרטי מתוך 6 אופציות). הצליל מסמל את הרגע בו התרופה ניתנת לאחד המטופלים ובעצם משלימה את הייעוד שלה. המחשבה מאחורי יצירת הצליל הייתה הגדלת כמות האנשים שיודעים על סיומו של המסע הארוך והמורכב שעברו תאי השיליה עד למעמד נתינתם לאדם הנזקק, עליו עבדו כל כך הרבה אנשים במשך כל כך הרבה זמן. בכל פעם שנגמר מסע שכזה, נשמע הצליל ברחבי החברה. מרגש!

  • משרדים שקופים - המשרדים כמו גם אזור היצור שקופים כך שניתן לראות פנימה והחוצה. המטרה היא לייצר שקיפות למשקיעים, למבקרים ולעובדים עצמם ולתת את התחושה של הנהלה בגובה העיניים.

  • הקורונה יצרה מציאות של עבודה מהבית. אפשרות זו ניתנת לעובדים גם עם החזרה לשגרה

  • מדיניות כלים רב פעמיים - שימוש בכלים רב פעמיים לצד נוהל שכל עובד שוטף לעצמו ואחריו את הכלים במטבחון הקרוב למשרדו בידיעה שאין מנקים שמגיעים לנקות אחרי.

  • יצירת גיוון – כל אחד מהעובדים מתחבר למשהו אחר, לערכים אחרים, לכן קיים רצון לייצר תחושת חיבור גדולה שהיא גדולה מהמקצוע, לשתף בתחביבים ולתת ביטוי ליכולות נוספות מעבר ליכולות המקצועיות של כל עובד

  • מנכ"ל מחויב שחולם וסולל את הדרך - עוד בתחילת הדרך בשנת 2007 כשהיו בחברה בסך הכל 20 עובדים, המנכל החליט להביא מנהלת משאבי אנוש בטענה שאומנם ל – 20 עובדים לא צריך מנהלת אבל לחברה גדולה המונה מעל 150 איש זה יהיה קריטי וכדאי שתגדל עם החברה.

  • עובדים ידידותיים לכל מקום אליו הגעתי אנשי הארגון ברכו אותי בשלום / בוקר טוב בכל, גם אם הם לא מכירים אותי. בדקתי וראיתי שלא רק אני זוכה ליחס הזה. זה פשוט חלק מהתרבות.


נראות במרחב

  • ייעוד החברה תלוי ממש בכניסה לארגון בצורה כזו שכל העוברים ושבים, יוצאים ונכנסים עוברים דרכו לפחות פעמיים ביום.

  • הקפדה על פרטים קטנים שיוצרים אימפקט גדול כמו ערכת עזרה שנייה בשירותים, פינת הנקה לנשים שחוזרות מחופשת הלידה, פינות ישיבה בין המסדרונות ועוד...

  • גלריית אומנות ובה תערוכות מתחלפות בחללי הארגון מוצבים לראווה תמונות ומיצגי אומנות המביאים לידי ביטוי את תשוקותיהם, חוזקותיהם ויצירותיהם של העובדים. התערוכות מנוהלות על ידי ועדות תרבות, המאפשרות לחברי הועדה להיות שותפים בתהליכי קבלת החלטות ולעזור להחליט מה להציג "בבמות" המרכזיות. המטרה של התערוכות היא לתת לאנשים מקום וביטוי להציג עוד פן באופיים מעבר לפן המקצועי ולאפשר להם לבטא את עצמם בדרכים נוספות. התערוכות כוללות תמונות של תכשיטים, אנשים, צילומים, מייצגים, פסלים ועוד.

  • ויטרינות הגאווה – ליד כל מחלקה עומדת ויטרינה (לדוגמא, ויטרינת משאבי אנוש, ויטרינת ייצור ופיתוח וכד') המציגה את התוצרים של אותה מחלקה במטרה לשתף בעשייה, לחגוג את ההצלחות ולחבר בין היחידות השונות

  • הספרייה החברתית – מאחר ומדובר בחברה מבוססת ידע, כבר בתחילת הדרך עלה רעיון להציב ספרייה בחללי המשרדים. לשם כך, כל עובד חדש מתבקש להביא שני ספרים: ספר אחד שהוא הספר הכי טוב בעיניו, וספר נוסף שהוא ספר מקצועי שעזר / עוזר לו בחייו המקצועיים. בנוסף המדף התחתון של הספרייה הוקצה לספרים ארוזים שמשמשים מתנות לעובדים או אורחים, אלו מוזמנים לקחת כל ספר שחשקה נפשם.

  • מסכים בכל קומה המקרינים אירועים מיוחדים כמו ימי הולדת, הודעות ועדכונים.


אז איזה כיף היה להתאהב, להכיר ולפגוש מקרוב, כחלק מהאקדמיה לאושר ארגוני, עוד חברה שמצטרפת ללא מעט חברות, בארץ ובעולם, שמבינות שעובדים מאושרים הם המפתח להצלחה ולא שהצלחה היא המפתח לאושרם של העובדים ועושים עבודה מעוררת השראה בתחום.

מכירים עוד ארגונים וחברות מאושרים? מוזמנים לשתף אותנו ונשמח לשלב אותן במחזור השלישי של האקדמיה לאושר ארגוני 😊

253 צפיות