top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

כיצד ניהול חיובי מציל חיים?

עודכן: 17 במאי 2020

לקראת פתיחת קורס ניהול חיובי אותו אנו מקיימים לראשונה בגרסה מקוונת, שואלים אותנו אנשים מהו ניהול חיובי ולמה כדאי למנהלים ללמוד לנהל בחיוביות.


נקודת המוצא של ניהול חיובי היא שעובדים מאושרים הם עובדים טובים. למעשה, עובד שטוב לו, הוא עובד בגרסה הטובה ביותר של עצמו. נסו להיזכר בתקופה בה הרגשתם ממומשים ומאושרים במקום העבודה שלכם, תקופה בה נהניתם מתחושת ביטחון ואמון, זכיתם לקבל הערכה על עבודה שבוצעה כראוי ונהניתם מהאיזון בין בית לעבודה אותו אתם רוצים. עכשיו נסו להיזכר לרגע בתקופה אחרת, בה עבדתם עם מנהל שלא נתן לכם הכרה והוקרה, שלא הצלחם להביא את עצמכם לידי ביטוי וכל פעולה שלכם דרשה אישור וזכתה לביקורת של המנהל? מתי הפרודוקטיביות, היצירתיות והערך שלכם למקום העבודה היו גבוהים יותר? אני מניח שתשובה ברורה לכם.


אם זה נכון, ואכן עובדים מאושרים הם עובדים טובים יותר, הצעד הנדרש הבא הוא להבין שתפקיד של מנהלים הוא לנהל את האושר של העובדים שלהם.


האם זה המצב בשטח?

כאשר אנו שואלים אנשים בסדנאות האם ניהול חיובי הוא עקרון מרכזי המנחה את המנהלים אצלהם בארגון, לרוב התוצאות הם אחד לחמישים!. כלומר, רק מנהל אחד מבין כ50 משתתפים, מציין שזה המצב אצלו או אצלה בארגון. ולא מפתיע שבאותם מקרים בודדים, ההבדל גם ניכר בתוצאות העסקיות של הארגון.

תדמיינו איך המחלקה או הארגון שלכם יראו וירגישו, אם הפוקוס של המנהיגות אצלכם בארגון היה לגרום לאנשים להרגיש טוב. איך זה ישפיע על האווירה ועל התוצאות.

האם ארגונים מאושרים מראים ביצועים טובים יותר?

התוצאות מהמחקר המדעי הן ברורות, אנו יודעים שעובדים מאושרים הם פרודוקטיביים ב-37%, מנצלים רק רבע מימי המחלה וזוכים ליותר הערכה. באחד המחקרים חוקר בשם אלכס אדמנס, מאוניברסיטת וורטון שבארה"ב, עקב למשך 25 שנים (בין השנים 1984-2011) אחר שווי השוק של 100 מקומות העבודה בארה"ב, שדורגו על ידי מגזין Fortune כמקומות עבודה שטוב לעבוד בהם. אדמנס בדק את מדדי הבורסה של חברות אלו ביחס לממוצע השוק ומצא שההשקעה הניבה בין תשואה עודפת של 2.36 ועד 3.8 אחוזים מידי שנה לאורך 25 שנים! תעשו את המכפלות ותבינו מה ההשפעה של ניהול חיובי ועובדים מאושרים על התוצאות העסקיות.


אם אתם במגזר הציבורי –מחקר בריטי מקיף של King’s Fund בחן בארגון הבריאות באנגליה את הקשר בין מחוברות עובדים (employee engagement) ובין מגוון ממדים ארגונים, וביניהם: היעדרויות עובדים, תחלופת עובדים, שביעות רצון של מטופלים מהצוות הרפואי ומקרי מוות של מטופלים. התוצאות הראו, כי המטופלים חשו מרוצים יותר שהצוות הרגיש טוב בעבודתו וגם היו פחות מקרי מוות. על כל 96 שמתו בביה"ח בו יש צוות מחובר, מחוייב וממומש בעבודה, 103 חולים מתו בבתי חולים שבו הצוות פחות מחובר. זה מקביל ל-5,000 מקרי מוות באנגליה בשנה. מכאן, שניהול חיובי ומחוברות עובדים מצילים חיים. בפעם הבאה שאתם הולכים לבית חולים, תוודאו לפני שהוא בית חולים מאושר.

רוצים לדעת מה עושים מנהלים חיוביים אחרת?

קורס ניהול חיובי שנפתח לראשונה בגרסת מקוונת ופתוח למנהלים במגוון ארגונים הוא על איך להגיע לשם? על כיצד יוצרים מקומות עבודה מאושרים, פרודוקטיביים ומצליחים בשגרה ובעידן פוסט קורונה.

התשובות אינן במגשי פירות במשרד או בימי כיף ומסגים ודברים כאלו, אלא על האופן בו ניתן ליצור תרבות ארגונית חיובית באמת בה אנשים מרגישים מוגשמים, שמחים ועושים עבודה נפלא.


עד סוף התוכנית תהיה לכם רשימה מגוונת של טיפים ורעיונות אותם תוכלו ליישם אצלכם בארגון בן אם אתם מנהלים מנהלי מחלקה, אנשי HR, או עובד מן השורה.

רוצים להיות מנהלים בגרסה הטובה ביותר של עצמכם? הצטרפו אלינו לקורס ניהול חיובי שמתחיל ב-2.6.2020 בקישור הבא

237 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page