top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

תובנות מכנס האושר הארגוני הבינלאומי

השבוע היתה לי הזכות להשתתף בכנס האושר הארגוני הבינלאומי בקופנהגן שארגנה, השותפה שלנו, חברתWoohoo Inc. שמח לשתף אתכם בכמה תובנות, השבוע ובשבועות הבאים:

העתיד שייך לארגונים המאושרים: העולם סביבנו ועולם העבודה בפרט משתנים בעשורים האחרונים. שינויים אלו דורשים סוג חדש של אסטרטגיה ארגונית. לא עוד אסטרטגיה שעוסקת רק במקסום השורה התחתונה, אלא אסטרטגיה שמניעה אנשים להצטיין ולעסוק בעשיית טוב, או במילים אחרות, אסטרטגיה השמה דגש על אושר ארגוני.


בכנס האושר בעבודה היו מעל 200 משתתפים ממעל 20 מדינות. ביניהם אנשים שהתפקיד הארגוני שלהם להיות מנהלי אושר בארגונים מובילים כגון, DHL, לגו, אקיאה, בנקים, חברות תרופות, היי טק ועוד. אם לפני מספר שנים לדבר על אושר בעבודה היה נשמע מוזר, חדשני, או רוחני, היום הארגונים המובילים בעולם, מבינים כי העתיד שייך לארגונים המאושרים.

היתה זאת האנתרופולוגית האמריקאית מרגרט מיד שאמרה "לעולם אל תטילו ספק בכך שקבוצה קטנה של אזרחים מודאגים ואכפתיים יכולה לשנות את העולם. למעשה, זה הדבר היחיד שאי פעם הוביל לשינוי". הכנס העשירי לאושר בעבודה, שגדל משנה לשנה, ממצאי המחקר האקדמי, וסיפורי ההצלחה הארגוניים שהוצגו בכנס, מראים לנו שהשינוי כבר כאן. בואו גם אתם והצטרפו אתנו למהפכת האושר שמתרחשת במקומות העבודה.


אושר ארגוני אינו מדע טילים: מה ששוב גילתי בכנס הוא כי הדברים שיוצרים אושר ארגוני הם פשוטים וניתנים ליישום כמעט בכל ארגון: מנהיגות בעלת גישה חיובית השמה דגש על מה שעובד ומה שמצליח ומייצרת אווירה חיובית ומעצימה, המובילה למחויבות, לשייכות ולביצועים גבוהים.

ייעוד ארגוני בעל משמעות, ששם את המיקוד בשירות תכלית גדולה יותר מאשר שורת רווח. ארגון שמפחית מנגנוני שליטה ובקרה ומחליף את הפחד והבירוקרטיה באמון ובאומץ ויוצר תהליכים שמשרתים את העובדים ולא עובדים שמשרתים את התהליכים.

אושר ארגוני אינו תוצר של הנהלה בכירה שעושה שינויים גדולים, אלא תוצר של מנהלים ועובדים שעושים שינויים קטנים ויומיומיים מוכנים לתת צ'אנס אמיתי לגישה חיובית שנותנת אמון, אוטונומיה והערכה.

אושר ארגוני הוא רגש מדבק: מסתבר כי לכנס על אושר בעבודה מגיעים אנשים נחמדים, יתכן כי כל הממורמרים הלכו לכנס אחר.:-) וככה בלי דרמה גדולה נוצרה בשני ימי הכנס סביבה חיובית של אנשים שלא הכירו אחד את השני לפני, ויצרו סביבה שהדביקה את כולם בחיידק האושר.

השלטים הקטנים על הקירות, (אפילו בשירותים), פתיחת הבוקר באנרגיה, התנתקות מהעומס של סביבת העבודה, המפגש האמיתי עם אנשים, ההקשבה, הפתיחות, תרגול הכרת תודה ופרגון הדדי יצרו סביבה חיובית (אך לא דביקה). זה קרה שם בקופנהגן, זה קורה בסדנאות שלנו בישראל ואני בטוח שגם אתם יכולים להדביק ברגשות חיוביים את הסביבה שלכם מבלי צורך להגיע לקופנהגן.

ההיפך של אומץ אינו פחד, אלא קונפורמיות. אני מזמין גם אתכם לבחור לא להיות עוד קונפורמיים לגישות ניהול של המאה הקודמת, ולבחור לשים את האושר בראש סדר העדיפויות הארגוני, כמו שעושים כבר ארגונם רבים - גם כי זה משפר את כל הממדים הארגוניים, ובעיקר כי זה הדבר הנכון לעשות בעולם העבודה של 2019.


יש לך חברים אשר יכולים ליהנות מהטיפ הניהולי השבועי?

כל שעליך לעשות הוא להזמין אותם להירשם בתיבת הרישום באתר שלנו, ולקבל מיידית ובחינם לתיבת המייל טיפ ניהולי חיובי מידי שבוע.

כבר עשתים לנו לייק לעמוד הפייסוק של PLUS?

ניפגש בשבוע הבא,

PLUS - לארגונים טובים יותר

18 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page