top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

איך ליצור חיבור בעולם עבודה מנותק

עודכן: 15 במאי 2022

דרך נוספת להתבונן על גל ההתפטרות הגדול הוא כעל "הניתוק הגדול". בעקבות מגיפת הקורונה והמעבר של חלק ניכר מהשוק לעבודה גמישה או עבודה מרחוק, 65% מהעובדים מדווחים שהם מרגישים פחות מחוברים לעמיתיהם לעבודה. עובדים שאינם מחוברים הוא אחד המניעים העיקריים של תחלופה מרצון, כאשר עובדים החווים בדידות עולים לחברות אמריקאיות כ-406 מיליארד דולר בשנה. מחקר של Cigna מראה שעובדים בודדים הם בעלי סיכון גבוה יותר לתחלופה, פרודוקטיביים פחות, נעדרים יותר מהעבודה ובעלי איכות עבודה נמוכה יותר. ומנגד, BetterUp גילתה שלעובדים, החווים רמות גבוהות של שייכות, יש ירידה בסיכוי התחלופה, עלייה בביצועי העבודה, הפחתה בימי מחלה ועלייה בציון מקדמי המעסיקים, מה שמביא לחיסכון שנתי של 52 מיליון דולר עבור חברה של 10,000 איש.


התרופה לניתוק ממקום העבודה היא טיפוח יחסים חברתיים ויחסים משמעותים בעבודה. דו"ח משנת 2019 של המכון למנהיגות וניהול מצא, כי בניית קשרים קרובים עם עמיתים הייתה הגורם החשוב ביותר בקביעת שביעות רצון בעבודה על ידי 77% מהנשאלים, בעוד השכר היה במקום השמיני ברשימה. מכון גאלופ מדווח שרק ל-30% מהעובדים יש חבר קרוב בעבודה, אבל אלה שכן, מחוברים פי שבעה יותר למקום העבודה. עובדים עם חבר טוב בעבודה נוטים לתת שירות טוב יותר לקוחות, להיות יצרניים יותר, לדווח על רמות אושר גבוהות יותר, ובעלי סיכוי מופחת להיפצע בעבודה. לעובדים ללא חבר טוב בעבודה, יש סיכוי רק של 1 ל-12 להרגיש מחוברים. פלטפורמת אימון עמיתים בשם Imperative מצאה שאם חסרות לך מערכות יחסים משמעותיות בעבודה, יש סיכוי רק של 1% שתדווח על תחושת מימוש בחיים.

כשההתפטרות הגדולה משתוללת שם בחוץ, הנה חמישה כלים שיעזרו לצוות שלך לבסס מערכות יחסים חזקות יותר בעבודה.


1. הפכו את מערכות היחסים לשגרת העבודה

במשך זמן רב מדי, יחסים חברתיים בעבודה נחשבו למשהו שפשוט קורה במהלך יום העבודה, בין אם באמצעות שיחות במסדרון, מפגשים בפינה הקפה או ארוחת צהריים משותפות. בסביבה מרוחקת או היברידית קשה יותר ליצור רגעים ספונטניים של חיבור אנושי. הגיע הזמן להקשיב לשסטה נלסון, מומחית לחיברות שמזכירה לנו ש"חברויות לא קורות סתם". בספרה The Business of Friendship היא מסבירה שחברות צריכה שלושה דברים כדי לשגשג: חיוביות, כדי שנוכל להרגיש מאושרים; פגיעות, כדי שנוכל להרגיש בטוחים; ועקביות, כדי שנוכל להרגיש שרואים אותנו.

צרו הרגליים ארגוניים שמקדמים חיבור אנושי: מפגשי צוות, למידה משותפת, ביצוע משימות בצוותים, סיעור מוחות, ארוחות משותפות, מפגשים של חקר הצלחות/כישלונות, מועדים מוגדרים להכרת תודה, בו כל עובד משתף במשהו שהוא אסיר תודה עליו ועוד.


2. הפכו את בקשת העזרה לקלה

לפי הפסיכולוגית החברתית היידי גרנט, בין 75% ל-90% מכל מכל ביטויי העזרה שעמיתים נותנים זה לזה מתחילים בבקשת עזרה. אמצו את הפרקטיקה של ייעוץ עמיתים, לפיה חברי הצוות נפגשים פנים אל פנים או וירטואלית, וחולקים משהו שהם מתקשים איתו ומבקשים את עזרת הקבוצה. שאר חברי הקבוצה מציעים רעיונות ומשאבים כדי לתמוך בבקשת העזרה. מפגשים תקופתיים של ייעוץ עמיתים עוזרים לבנות מבנה עקבי לעמיתים לבקש עזרה. כאשר עובדים משקיעים בצמיחה האישית אחד השני, נוצרת תרבות ארגונית שמאפשרת לחברה ללמוד ולהתפתח ולשגשג.


3. הפכו את תהליך הקליטה לחווייתי יותר

הצטרפות לארגון (On-boarding) היא הזדמנות ראשונה וקריטית לבסס חברויות בעבודה. מאז הקורונה, מיליוני עובדים החלו בעבודות חדשות ומעולם לא פגשו את אחד מעמיתיהם פנים אל פנים. עבור עובדים בתחילת הקריירה, זה יכול להיות מאתגר במיוחד.

מומלץ ליצור כחלק מתהליך הקליטה מפגשי היכרות. באחד מהארגונים שאנו מלווים ניתנת כרטיסייה ביום הקליטה למפגשים עם אנשי מפתח איתם העובד.ת החדשים צריכים לפגוש לקפה בחודש הראשון. ארגונים אחרים ממנים מנטור חברתי, לצד המנטור המקצועי, שעוזר לעובד החדש בקליטה החברתית ובהיכרות עם חברי הצוות.


4. הפכו את הטעינה מחדש למציאות ארגונית

מגיפה הקורונה העמיקה את בדידות וניתוק, לאחד מכל חמישה אמריקאים אין קשרים חברתיים קרובים, עלייה דו ספרתית מ-2013. כדי שחיבור אנושי וידידות ישגשגו, עלינו להתייחס לבריאות העובדים ברצינות.

ארגונים יכולים להתחיל בתמיכה על-ידי הגדרת מדיניות חופשה משפחתית נדיבה יותר, טיפול בילדים וטיפול בקשישים, גישה לשירותי בריאות הנפש, חופשה להתחדשות ונטישה של מדידה "שעות ללא עבודה", כך שהעובדים יוכלו להיטען מחדש על ידי בילוי זמן רב יותר עם בני משפחה וחברים. לפי Cigna, עובדים חשים בשבע נקודות פחות בודדים, כאשר יש להם איזון בין עבודה לחיים וארבע נקודות פחות בודדים כאשר הם יכולים "לעזוב את העבודה בעבודה".

קיום יותר שיחות טלפון ושיחות אישיות בעבודה גם מפחית את הבדידות. במהלך יום העבודה, עודדו "הפסקות טלפון לחבר" שבהן עובדים מתקשרים לחבר או למישהו חשוב בחייהם (או אם אפשר, צאו לטייל ביחד). עובדים שלוקחים הפסקה כל 90 דקות מדווחים על רמת בריאות ורווחה גבוהה ב-50%, יכולת חשיבה יצירתית גדולה ב-50% ורמת מיקוד גבוהה יותר ב-30%.


5. הוסיפו כיף, משחק והנאה

זמן משחק וכיף עם עמיתים מוביל למערכות יחסים עמוקות יותר ולשיתוף פעולה טוב יותר. הוסיפו "חמש דקות של משחק" לתחילת ישיבות צוות אישיות או וירטואליות, בצורה של תרגיל חיבור, משימות אינטראקטיביות. משחקו תהלכים ארגונים וערכו מפגשי משחק. אתם כמובן יכולים להזמין אותנו לבוא ולשחק אתכם את משחק למצוא את הפלוס פנים אל פנים או את משחק Uppiness באופן וירטואלי.


בעולם הבודד של היום, חיבור אנושי הוא התפקיד של כולם. זהו חלק חיוני בבניית מקום עבודה יצרני ומאושר וחברה חסינה ובריאה יותר.


208 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page