top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

דברו איתי על אושר כשהקורונה תיגמר

עודכן: 18 באוק׳ 2020

איך שהתחילה הקורנה, עוד בסבב הראשון, ביטלו או דחו כמעט את כל הסדנאות שלנו. אנשים חשבו, שאין טעם לדבר על אושר בימים שכאלו, ומנהלות HR אמרו לי בנימה מתנצלת 'בוא נדבר על אושר בעבודה כשזה יהיה קל ונח, אולי בעוד שנה, אחרי שנמצא חיסון ונשתלט על המגפה'.

המחקר על האושר רלוונטי עכשיו יותר מתמיד. לעיסוק בחיזוק חיוביות, לפי המחקרים, יש השפעה על המוח, על החוסן, על האנרגיה, על מערכות יחסים ועל תוצאות עסקיות. לא רק שזה לא מותרות, אנו זקוקים, שהמוח והגוף שלנו יתפקדו בצורה הטובה ביותר האפשרית, לא רק במגפה עולמית, אלא בהתמודדות עם כל אתגר אישי, משפחתי וארגוני.

רגע. בואו ניישר קו על מושג האושר. מדעי האושר מלמדים אותנו לתת מקום גם למה שעובד ומצליח: להצלחות, לחוזקות, למשאבים ולכוחות. מדעי האושר אינם מדבר על עיוות המציאות, על 'לחשוב טוב כדי שיהיה טוב', או 'להפוך את הלימון ללימונדה', אלא על חקר הגורמים שמאפשרים לנו תפקוד מיטיבי.

מדעי האושר מדברים על אופטימיות רציונליתכזו שרואה את המציאות כמו שהיא, (לא יותר גרוע, כמו שרובינו עושים בגלל הטיית השליליות), ובו זמנית להאמין שיש לנו השפעה על מציאות חיינו וכי שינוי שיפור אפשריים.

אנו לא תוצר של הגנים שלנו וגם לא קורבנות של הסביבה ושל מה שקורה לנו. אושר אינו מזל, תכונה מולדת, או פינוק של עשירים שבעים. אושר הוא משהו שניתן לטפח ולתרגל.

הבעיה, שלרובינו יש נוסחה שגויה לאושר. אני שומע אנשים שאומרים לי 'ברגע שהקורונה תחלוף אני אהיה מאושר', או 'ברגע שהילדים יחזרו כבר לבית הספר אז יהיה טוב'. האמונה, שאושר יגיע אחרי נקודה מסוימת, איננה נכונה. כן, יש אספקטים בחיינו שאכן ישתפרו בתום המגפה, אבל האמונה, שכולנו נהיה מאושרים אחרי המגפה, איננה נכונה.


הנוסחה, שהצלחה מובילה לאושר, אינה נכונה. יש ספורטאים, ידוענים, אנשים נשואים או הורים שעדיין לא מאושרים, גם לאחר שהגשימו את החלום שלהם. צריך להפוך את המשוואה. כשאנו מטפחים את האושר שלנו בעזרת אופטימיות, קשרים חברתיים, הכרת תודה או פעילות גופנית, כל המערכות שלנו עובדות טוב יותר וההצלחה מגיע, כתוצר לוואי ולא כמטרה. בפועל, יש מתאם בין אושר ובין הצלחה, אך הוא פועל בכיוון ההפוך, ממה שאנו מאמינים. אושר אינו נקודת הקצה, אלא המסע למימוש הפוטנציאל שלנו.


ומה שיפה במדעי האושר, שהם מלמדים אותנו, שהדברים שגורמים לנו אושר הם פשוטים. ליצירת הרגלים אישיים וארגוניים קטנים, (ממש כמו להרגל של צחצוח שיניים) יש השפעה על החיים שלנו, כך גם להרגלים כמו הכרת תודה, שינה מספקת, תמיכה חברתית ותרגול מיקוד גם ב"יש" יש השפעה על החיים האישיים והארגוניים.

אל תחכו שהקורונה תיגמר, לחתונה, להולדת הילד, או להתגרש כדי להיות מאושרים. פתחו הרגלים מקדמי אושר כבר היום וקחו את האושר בידיים שלכם.

ואם אתם צרכים עזרה ורוצים לעשות זאת בעזרת תרגול יומי? בדיוק בשביל זה פיתחנו את ערכת חיזוק חיובי.

סט של 32 קלפים, הכוללים מגוון דרכים לתרגול חוסן וחיוביות בשגרה ובעתות משבר מעולם הפסיכולוגיה החיובית.

הקלפים מחולקים ל-4 קטגוריות - חשיבה חיובית, גוף בריא ומאוזן, רגשות חיוביים ותמיכה חברתית, לתרגול יומיומי של פעולות אושר. ניתן לרכוש ערכה דיגיטלית להדפסה ביתית או ערכה פיזית שתישלח אליכם הביתה. והשבוע הערכה זמינה בהנחה של 20% בשימוש בקוד קופון POSITVE. לרכישה לחץ כאן.


189 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page