top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

האופן בו אנו עובדים, לא ממש עובד

עודכן: 13 ביוני 2021

כשהיינו ילדים היו לנו חלומות, דמיון מפותח, תשוקה וחזון, אך עבור רבים מאתנו בשלב מסוים בחיים זה השתנה. אמרו לנו שעלינו לגדול, להיות מבוגרים ואחראיים ולהפוך להיות אנשי מקצוע, גם אם זה אומר ולשנות את מי שאנחנו כדי להתאים למה שהחברה מצפה מאיתנו. להיות אנשי מקצוע, עבור רבים מאתנו, אומר לעבוד בעבודה שאין בה משמעות בתמורה לשכר, למעמד ולקידום.

תגמולים אלו של מעמד, קידום ותגמול, הם משאבים מוגבלים שנמצאים במחסור תמידי, מה שגרם לנו לייצר סביבת עבודה בה אנו מתחרים אחד בשני במקום לפעול בשיתוף פעולה מתוך תודעה של שפע.

ומה התוצאות של עולם עבודה זה?

ממצאים של מכון גאלופ העולמי מראים כי 2 מכל 3 עובדים אינם מרגישים מאושרים וממומשים בעבודתם. ב-15 שנים האחרונות 52% מבין 500 החברות המובילות בעולם (Fortune 500) נעלמו ובעוד בשנת 1955 אורך החיים הממוצע של חברה עסקית היה 75 שנים, כיום אורך החיים הממוצע של חברה עסקhת צנח ל-15 שנים. מסתבר כי האופן בו אנו עובדים, לא ממש עובד.


עולם העבודה משתנה ויש צורך להתאים את האופן בו ארגונים פועלים. לשמחתנו, זה כבר קורה היום בעולם ואף בישראל, ומשבר הקורנה של השנה האחרונה מאיץ מגמה זאת. מילים כגון שביעות רצון, מוטיבציה ומחוברות מתחלפים במושגים רלוונטיים יותר כגון משמעות ואושר בעבודה. עובדים של ימינו מחפשים משמעות ואושר לא פחות משכר וסטטוס. מחקר של ארתור וודס מראה, כי 71% מהעובדים מוכנים לעזוב את מקום העבודה שלהם בעבור עבודה שבה ירגישו יותר משמעות, 33% מהעובדים מוכנים לקיצוץ של עד 10% בשכר בתמורה למעבר לעבודה בעלת משמעות ו-26% מהעובדים מוכנים אף לקיצוץ של מעל 10%.


אושר ומימוש בעבודה הם בראש ובראשונה אחריות של העובד עצמו ובחירה שכל אחד מאיתנו יכול לעשות בכל יום. קשה מאוד להרגיש מאושר בחיים, מבלי להיות מאושר במקום העבודה. אושר ארגוני ותחושת משמעות הם מרכיבים מרכזיים במידת האושר הכללי שלנו מהחיים, והעבודה היא המקום בו אנו מבלים את מרבית שעות הערות שלנו (מעל 90,000 שעות לאורך חיינו!) לעובד מאושר יש יתרונות ארגוניים רבים. עובדים מאושרים נשארים יותר זמן במקום העבודה, הם שגרירים טובים יותר של מקום העבודה, הם יותר יעילים ויותר פרודוקטיביים בכל מדד ארגוני.


כיצד אנו יכולים למצוא את האושר והמשמעות בעבודה?

לטענתו של ארתור וודס. אושר ומימוש בעבודה הם תוצר של 3 גורמים מרכזיים: השפעה, צמיחה ויחסים.

מרכיב השפעה מתייחס למידה בה דעותי נלקחות בחשבון בעבודה, למידה בה אני מרגיש שאני עושה עבודה משמעותית ובעלת ערך ואני עובד בארגון שאני מאמין בערכים ובמטרות שלו . מרכיב הצמיחה מתייחס לעד כמה אני מרגיש שאני מתפתח במקום עבודתי, לומד דברים חדשים ובעל מסוגלות לבצע את עבודתי ולהביא את החוזקות שלי לידי ביטוי בעבודה. ומרכיב היחסים מתייחס לתחושת השייכות שלי לקבוצה, לצוות או לקהילה של אנשים משמעותיים, לתחושה שיש לי ביטחון פסיכולוגי ואני נהנה מתמיכה חברתית מקרבה לאנשים קשובים ומעצימים, מיכולת לבקש ולתת עזרה ועובד בסביבה בעלת סובלנות לטעויות.


הבנה של גורמים אלו מציעה לארגונים לשנות את נקודת המבט הארכאית הרואה את העובדים כמשאב, לכזו הרואה את העובדים כבני אדם בעלי צרכים ורצונות. עובדים אינם רק אנשי מקצוע המחליפים את זמנם בתגמול חומרי, אלא בראש ובראשונה בני אדם, שיש וכדאי לאפשר להם להביא את עצמם, את הייחודיות שלהם, את העוצמות שלהם למקום העובדה ולספק להם חופש לעצב את התפקיד שלהם בדמותם.


מיקוד באושר ארגוני מציע חיפוש אחר משמעותית ברמה היומיומית, ולא רק כאשר מתקדמים לעמדות בכירות ובעיקר מזמינה מנהלים לעסוק בהעצמה של הצוותים שלהם במקום בשליטה ובבקרה. אושר ומשמעות בעבודה, בשונה מכסף וסטטוס, קיימים בשפע.


האתגר והייעוד שלנו ב-PLUS הוא לשנות את הסטטיסטיקה להפוך ארגונים מאושרים לנורמה ולא ליוצא דופן. בכל יום יש לנו בחירה. בחירה להקשיב לעצמינו, ליטול לעצמנו חירות ואומץ לעשות פעולות למימוש הפוטנציאל שלנו. כאשר אנו עושים זאת, זה יוצר הבדל בחיים שלנו והבדל בחיים של אנשים אחרים.

בחודשים האחרונים החלטנו לאסוף את סט של מיומנויות אושר בעבודה לתוך בקופסא ויצרנו את Happy Our - תוכנית אישית, מעשית וחווייתית הכוללת מחקרים, הרצאות, סרטוני הדרכה ופעילויות שונות יומיומיות במטרה לאפשר לכל עובד לתרגל אושר בעבודה.


בעזרת Happy Our המשתתפים מקבלים כלים פרקטיים להטמעת הרגלים חיוביים, לחיים אישיים ועסקיים, מאוזנים ומאושרים יותר. התוכנית מתקיימת באתר אינטרנט ייעודי, בשילוב אלמנטים פיזיים מגוונים הנמצאים בקופסת אושר אישית. במשך 5 שבועות.


מסקרן ? היית רוצה שתוכנית כזו תגיע גם לארגון שלך? עד סוף חודש יוני התוכנית מוצעת במחיר השקה חגיגי.

צור איתנו קשר במייל או פשוט דברו עם גלית 052-4599882.

225 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page