top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

לגרום לאנשים להיות מאושרים יותר - המקרה של EY

השבוע פורסם במגזין פורבס, כי ענקית ייעוץ המס וראיית החשבון EY יצרה תפקיד חדש "מנהל אושר ארגוני" (Cheif well-being officer) כדי להעצים, לטפח ולשמר את האנשים שלה. מהלך זה מצטרף לעוד עשרות ארגונים שמתחילים להפנים' שניהול רווחתם של העובדים היא הרבה מעבר לשכר, תנאים וימי כיף, אלא עולם ידע עשיר שיש לנהל, למדוד לעסוק בו ברמה האסטרטגית.


בעידן פוסט קורונה, חברות רבות משנות מהיסוד את התפיסה שלהן לגבי מקום העבודה ולומדות מחדש כיצד להתייחס טוב יותר לעובדים שלהן. העובדים מצידם, שחוו את הקורונה והסתכלו למוות בעיניים, הבינו בחדות עד כמה החיים יקרים וחולפים. אנשים החליטו שהם לא מוכנים לסבול יותר עם חוסר כבוד במקום העבודה, יחסי מרות, שכר נמוך ותכתיבים גחמניים, כמו להגיע למשל למשרד מידי יום, לאחר שעבדו מצויין מרחוק במשך שנתיים. יש ארגונים שהבחינו באופן אינטואיטיבי בשינוי הלך הרוח הזה. ארגונים אלה הקימו מדיניות ותכניות ארגוניות חדשות כדי להעלות ולהעצים את רווחת הצוותים שלהם ומקדישים תשומת לב רבה לבריאות הנפשית, הרווחה הרגשית והאושר של העובדים שלהם.

מנהל רווחה (אושר) ארגוני ב-EY

פרנק ג'אמפיטרו מונה למנהל הרווחה הארגוני ב-EY, חברת ראיית החשבון, הביקורת, המס והייעוץ העולמית הגדולה. הוא מספר על חשיבות התפקיד ומשתף שמועצת המנהלים של EY הייתה מעורבת ביצירת התפקיד החדש. לא מדובר באיזה מעשה אלטרואיסטי, שנועד רק לשפר את ההרגשה הטובה של העובדים, אלא על ליצירת תפקיד ארגוני חדש, שנושא עימו תועלות עסקיות רבות.


כיום, מובילי ארגונים מכירים בכך שכדי להישאר תחרותיים ולהצטיין, הם צריכים למשוך, לגייס ולשמר את הכישרונות הטובים ביותר. כדי לעשות זאת, הם צריכים להתבלט בין חברות דומות באותו התחום. בראיון עם ג'יאמפיטרו וג'יני קרלייר, סגן יו"ר הכישרונות של EY Americas, הם דנו בתנועה וברציונל של התפקיד החדש שנוצר.


קרלייר הובילה את המשימה להבטיח ש-EY תהיה מקום עבודה אמפתי. כשהמטרה היא לשפר ולשמור על בריאותם ורווחתם הנפשית של עובדיה. מדובר במשימה לא קלה. אנחנו חיים בתקופה הפכפכה. עובדים לא רק צריכים לדאוג לעבודתם, אלא להתמודד עם ההשפעות של אירועים גיאופוליטיים, כמו הפלישה הרוסית לאוקראינה, אינפלציה שדוהרת למעלה באופן דרמטי, ירי הרסני בבתי ספר וסביבה פוליטית רעילה מבחינה פוליטית שגורמת לאנשים להתקוטט זה עם זה ללא הרף. סוגיות אלו ורבות אחרות גובות את המחיר הנפשי שלהן. קרלייר וג'אמפיטרו עובדים במרץ כדי לדאוג לאנשי EY בזמנים סוערים אלה.


לגרום לאנשים להיות מאושרים יותר

עובדים שזוכים לקבל יחס מכבד ומעצים מהארגון, שנהנים מתחושת אמון מהמנהלים שלהם ומאוטונומיה מפגינים ביצועים טובים יותר. התחושה החיובית שלהם תורמת במעגל חוזר גם לכל מחזיקי העניין: לקוחות, ספקים, קהילה, מה שמוביל לגידול בהכנסות, כך שכולם מרוויחים.


אחת הדרכים הנפצות בתקופה זו לגרום לעובדים ולמשפחותיהם להיות מאושרים יותר היא על ידי אימוץ סגנון עבודה גמיש, כזה שכל עובד יכול להחליט בעצמו אם הוא רוצה לעבוד מהמשרד, מרחוק, או במודל היברידי, בהתבסס על מה שטוב לאדם ולמשפחתו.

קרלייר שיתפה את מחשבותיה על עתיד העבודה בפוסט שכתבה בלינקדאין לאור יום בריאות הנפש העולמי: "האנשים שלנו נמצאים תחת לחץ מוגבר בבית ובעבודה כתוצאה מהמשבר המתמשך - בריאותי, כלכלי, חברתי, ומנטאלי. כתוצאה מכך, תפקידנו כמעסיקים השתנה. ניהול הבריאות והרווחה הפיזית והרגשית של העובדים שלנו חייב להיות בראש סדרי העדיפויות של כל צוות מנהיגות מדי יום, ולא רק ביום בריאות הנפש העולמי. חברות יכולות וחייבות לעשות יותר כדי לתמוך בבריאות הנפשית וברווחתם של העובדים שלהן. ולא רק, אלא גם של משפחותיהם".


מינוי בעל תקפיד בכיר לניהול הרווחה והאושר טל העובדים מוכיח שהחברה מתעדפת ומייחסת ערך לשיפור חיי העבודה של יותר מ-312,000 עובדיה בלמעלה מ-700 משרדים ו-50 מדינות.


כיצד EY דואגת לבריאות הנפשית ולרווחה הרגשית של העובדים

ג'אמפיטרו מציין בשמחה, שיש לו את העבודה הטובה ביותר בחברה. הוא מתכוון להתמקד בטיפוח תרבות ארגונית אכפתית, המתייחסת בצורה הוליסטית לרווחה הנפשית, הפיזית, הרגשית, הכלכלית והחברתית של הצוות שלו.


חברת ראיית החשבון הייתה פעילה בתחום זה בעבר. בתחילת 2020, השקיעה EY שני מיליארד דולר בתגמולים לחברי הצוות שלהם, הכוללים תוכניות בונוס והטבות רווחה.

לאחרונה החברה מגדילה את מימון מפגשי הייעוץ והאימון לבריאות הנפש לכלל העובדים, ללא עלות, מחמישה מפגשים בשנה ל-25. מפגשים אלו כוללים גם את העובד וגם את בני משפחתו, מתוך חשיבה שמה שקורה בעבודה מובא הביתה. אם מטפלים בעובד טוב במשרד, זה משפיעה על היחס של כל המשפחה כשהעובד חוזר הביתה. כאשר בן משפחה מתמודד עם בעיות נפשיות, שאינן מטופלות, סביר להניח שזה משפיע על הלך הרוח והביצועים של העובד.


החברה הגדילה את קרן הרווחה השנתית שלה מ-$500 ל-$1,000 לאדם. הכספים מיועדים לכסות מגוון רחב של הוצאות, כגון: חופשות, נסיעות, משחקים, שיעורי כושר, ציוד משרדי ארגונומי, שירותי משלוח ארוחות וציוד כושר חיצוני. החברה גם הכפילה את ההטבות עבור תוכניות התמיכה בילדים ובמבוגרים, והגדילה את משאבי ההדרכה.


החברה הטמיעה את שיטת העבודה של EY בשם WOW. התוכנית מספקת לעובדים גמישות בהיכן ובאופן בו הם רוצים לעבוד. EY WOW מעודדת צוותים לשתף פעולה במגוון שילובים בין אינטראקציות מרחוק ואינטראקציות אישיות, כמו גם בתרגילי בניית צוות ובחיבור אישי בין העובדים. כדי ליצור יותר חיבור חברתי ומערכות יחסים משמעותיות, הקרן מקדמת מנהיגים המעורבים באופן פעיל עם הצוותים שלהם ונותנת החזר עבור כל ההוצאות הקשורות לפעילויות בניית צוות היברידיות, כגון נסיעה לעבודה, תלות וטיפול בחיות מחמד.


מדד האושר

חברת EY בודקת את עצמה ומודדת את הרווחה והאושר הארגוני. על ידי ניתוח הנתונים הנובעים מהתוכנית ומהמדיניות החדשה, החברה יכולה לקבל הבנה טובה יותר לגבי מה שעובד ולקבוע אם היא משיגה את מטרתה לשפר את רווחת העובדים. התוצאות יעזרו להבין אם יש צורך לבצע שינויים או התערבויות נוספות כדי לעזור לאנשים בדרכים שונות.


כאשר בעולם כולו חברות מתחילות להקפיא גיוסים, לצמצם עובדים, ואנו חוווים האטה כלכלית וירידת שוק המניות, הדאגות שאפיינו את תקופת הקורונה חוזרות לראש וללב. ניהול האושר והקמת תוכנית מתקדמות רווחה, היא אמצעי לסייע לאנשים להתמודד ולשגשג, גם בתקופת חוסר הוודאות והסערה בה אנו נמצאים.


ומה המצב אצלכם בארגון? - האם הדאגה לרווחת העובדים מנוהלת ברמה הארגונית, האם יש פונקציה שאחראית על כך? האם יש לכן תוכנית ארגונית, האם האושר נמדד ומנוהל? אושר בעבודה הוא לא מותרות שמאפיינת את חברות הענק או את חברות ההי-טק, אושר בעבודה היא זכות בסיסית לכל אדם בכל ארגון, וכיום יש מידע מבוסס מחקר על דרכים לטפח את תחושת הרווחה האושר של אנשי הארגון. מזמינים גם אתם לפעול לקידום רווחה ואושר ארגוני, גם כי זה הדבר הנכון לעשות וגם כי יש לזה תועלות עסקיות רבות.



316 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page