top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

למה כדאי לכם להתחיל את הישיבה הבאה שלכם במשהו חיובי

עודכן: 24 בינו׳ 2020



ישיבות - אה, כן, אותו ריטואל מרענן, יצירתי ומלא שמחת חיים במקום העבודה. איזה כיף!! צחוק, צחוק, אבל אפשר גם אחרת. ישיבה יכולה וצריכה להפוך לפעילות מהנה ומעשירה, שמגיעים אליה בשמחה ויוצאים ממנה טעונים באנרגיה, המעודדת יצירתיות ועשיה.

הטיפ השבועי שלנו מוקדש לרעיון להתחיל את הישיבות (או חלקן) במשהו חיובי. (מיושם ועובד נהדר אצל רבים מלקוחותינו).


בלא מעט ארגונים נהוג לפתוח את הישיבה השבועית או המחלקתית בסבב של עדכונים שחיש קל הופכים לסבב של תלונות וקיטורים, באמצעותם "מיידעים" המשתתפים את שאר הנוכחים במכלול המשימות והאתגרים שמציבה בפניהם הסביבה הארגונית. (כן, כן, זו דרכם של רבים מאתנו לעורר אמפתיה, לקבל תשומת לב ואולי אף לזכות בתוספת משאבים). אם זה המצב גם אצלכם, כדאי שתדעו: מחקרים מראים, כי ישיבה שנפתחת בהצגת מידע שלילי, כמעט תמיד מעכירה את מצב רוחם של המשתתפים, גוררת אותם למגננה והצגה של עמדות כוחניות, ובסופו של דבר מקטינה משמעותית את הסיכוי להגיע להבנות והסכמות.


אז מה ניתן לעשות?

פיתחו את הישיבה באופן מודע בסבב בו המשתתפים משיבים בקצרה על שאלה אחת שמעודדת התייחסות חיובית לסדר יומם: ספר על הישג או התקדמות שאתה גאה בהם מאז הישיבה הקודמת ספר על משהו טוב שקרה לך השבוע למי מעובדי הארגון אתה מוקיר תודה ועל מה שתף במשהו שאת מצפה ומייחל לו בשבוע/חודש הקרוב מה הדבר שגרם לך לצחוק השבוע מי עורר בך השראה השבוע שתף במשהו מעניין שלמדת מאז הישיבה הקודמת


הרשו לעצמכם להתנסות בכל פעם בשאלה אחרת, ומעת לעת להוסיף שאלות משלכם לרשימה. הכלל פשוט: כל מה שחיובי, כל מה שמעלה זיק של אושר או שמחה בעיני המשתתפים, בא בחשבון! עשו את זה מהיר וקצר - 30 שניות של שיתוף חיובי מצד כל משתתף הן די והותר!. מהר מאוד תיווכחו כיצד החדר נטען באווירה חיוביות והישיבה הופכת לפרודוקטיבית ויעילה יותר.

25 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page