top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

מה ההבדל בין אושר ארגוני ובין מוטיבציה בעבודה?

מה ההבדל בין אושר ארגוני ובין מוטיבציה בעבודה וכיצד מושגים אלו קשורים? לטעמי, ההבדל ביניהם חשוב, כיוון שארגונים משקיעים משאבים רבים במוטיבציה, ומשאבים מעטים באושר ארגוני, ולדעתי זו טעות, ואסביר מדוע. יש 2 הבדלים מרכזיים בין אושר ארגוני ובין מוטיבציה בעבודה.

1. אושר הוא מושג רחב יותר ממוטיבציה - אתה יכול להיות מאושר בעבדותך או לא מאושר בעבדותך. למעשה, בכל רגע נתון אתה או מאושר ומרגיש טוב לגבי העבודה שלך או מתוסכל, כועס, עצוב או פוחד. במוטיבציה המצב שונה - אינך יכול להיות עם מוטיבציה או בלי מוטיבציה באופן כללי, כיוון שאתה תמיד בעל מוטיבציה לגבי משימה מסוימת, כך שאתה יכול להיות בו זמנית מלא מוטיבציה לגבי משימה א' ובלי מוטיבציה לגבי משימה ב'. אושר הוא מושג כללי ורחב יותר, ואתה יכול להיות בכל רגע נתון מאושר או לא מאושר בעבודתך ללא קשר למשימה זאת או אחרת.

2. אושר ארגוני מוביל למוטיבציה הרבה יותר מאשר מוטיבציה מובילה לאושר ארגוני. מוטיבציה מושפעת ממגוון גורמים חיוביים או שליליים. עובד יכול להיות מונע מעניין או אתגר אך גם מפחד, חשש מכישלון או עונש. מחוללי מוטיבציה רבים, בעיקר השליליים, הם חזקים מאוד, אך לא ברי קיימא לאורך זמן ולרוב יוצרים מוטיבציה חיצונית ולא פנימית. כאשר הופכים את המשוואה, מקבלים תמונה נכונה יותר. אנשים שמאושרים בעבודתם ואוהבים את העבודה שהם עושים הם בעלי מוטיבציה גבוהה יותר כלפי רוב המשימות שלהם. אושר ארגוני, אם כך היא נקודת הבסיס שמובילה למוטיבציה ולא ההיפך.

אלו שתי סיבות מרכזיות מדוע לארגונים כדאי להשקיע באושר ארגוני הרבה יותר מאשר במוטיבציה. אושר ארגוני מעורר מוטיבציה רבה יותר ולאורך זמן רב יותר. למעשה, כאשר אנו במצב חיובי כל המדדים הארגונים שאנו יודעים למדוד משתפרים, ומוטיבציה היא רק אחת מהן.






41 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page