top of page
  • karen

מה למדתי מהארגון הטוב ביותר לעבוד בו באירופה?

הטיפ השבועי נכתב השבוע על ידי גלית שפירא וילנאי מצוות PLUS.

לפני שבועיים השתתפתי ב-Happiness Academy שמועברת על ידי השותפים שלנו בדנמרק Woohoo Inc. נסעתי לשם ללמוד מהטובים ביותר על קידום אושר בארגונים. באחד מימי האקדמיה לאושר, ערכנו סיור בחברת - IIH NORDIC, שקיבלה את אות הארגון הטוב ביותר לעבוד בו באירופה.




מה הופך את IIH Nordic לארגון מאושר ורווחי? על כך סיפר לנו הבעלים והמנכ"ל מר הנריק סטנמן, שערך לנו סיור מקיף במקום כדי שנרגיש את האווירה, הכיר לנו את המערכות היעילות של הארגון ושוחח אתנו על הדרכים אותן הוא מנחיל ביומיום במטרה להשתפר, לייעל ולהפוך את העובדים ואת הארגון למקום הטוב ביותר לעבוד בו.

מה למדתי מהנריק? (זה הרגע, לרשום וליישם בבית...:)

1. חזון – ל-Iih Nordic חזון שהוא מעבר לשורת הרווח, ההסתכלות היא קדימה על פיתוח אנשים בעזרת הטכנולוגיה הטובה ביותר. 2. ערכים - הערכים שמלווים אותו ואת עובדי Ihh Nordic הם: אמון, עזרה הדדית, אושר ארגוני וסקרנות. על פי ערכים אלו מתקבלות החלטות יומיומיות, מנתחים מקרי הצלחה ומקרים ללמוד מהם (כישלון). 3. תקציב התפתחות וצמיחה – לכל עובד יש תקציב לימודים אישיים שהוא מחויב להשתמש בו, על פי בחירתו האישית, כל שעליו לעשות הוא לנמק את הבחירה והתרומה שלה לפן האישי ו/או לתפקידו בעבודה. 4. משוב - הנריק בעצמו, עורך כל שבוע פגישה של 20 דק' עם המנהלים שלו, לדיווח שוטף ולשיחה אישית, בכדי ליצור קרבה, הכרות אישית. כמו כן, כל עובד משיב על משוב שבועי של 5 שאלות, באופן קבוע. ההקשבה והיישום של ההנהלה את התובנות מהשאלון, הגבירו את האמון והורידו את רמת הלחץ בקרב העובדים בחצי לעומת התקופה שלפני כן. 5 - שבוע עבודה מקוצר - אחד הדברים הראשונים ששינה הנריק הוא מעבר מ-5 ל-4 ימים עבודה בשבוע. שינוי זה חסך 20,000 שעות עבודה בשנה ואף טרם לעלייה בפרודוקטיביות. 6. ישיבות – מחקרים בארה"ב מראים שישיבות תופסות בין 40%-60% מהזמן הארגוני. הנריק לא יכל לשאת את המחשבה הזו ושינה את הנושא וחסך 5,800 שעות עבודה בשנה. איך ? פשוט מאוד – קיצור זמן משעה ל-45 דקות ומחצי שעה ל-20 דק' עם טיימר, ללא מכשירים ניידים והכנה מפורטת מראש. 7. חברתי – העובדים מתבקשים לאכול בזוגות או יותר, זאת במטרה לעודד קשר ושיחה מעבר לתכני עבודה. בכל יום שלישי, העובדים הולכים לחדר כושר בזמן העבודה. 8. טכנולוגיה – ייעול. ייעול. ייעול. סעיף הזה הדהים אותי ודורש הרחבה. אחת האהבות של הנריק בתור ילד קטן, הייתה לקצר תהליכים ולייעל כל מה שפגש בדרכו. את זאת הוא מיישם ביומיום, על-ידי השקעה של 30,000 אירו בחודש ברישיונות לאפליקציות ולמערכות שונות לייעול ולקיצור זמן עבודה. הפרודוקטיביות נמדדת כל הזמן וראינו את העלייה המשמעותית בגרף המדידה לאורך השנה. לדוגמה: פרומדורו – מחקרים מראים שלוקח בין 15-23 דקות לחזור לריכוז במשימה לאחר הסחת דעת. זו מערכת המקנה לכל עובד להתרכז במשימה שלו במשך 25 דק' ללא כל הפרעה חיצונית. מנורה אדומה נדלקת על מסך המחשב, אשר מורה כי הם עסוקים, ומתחלפת לירוקה כשעוברים ל 5 דק הפסקה.

מערכת מוסיקה ללא מילים – בזמן עבודה על המשימה ללא הפרעה חיצונית, העובדים חובשים אוזניות בהן מתנגנת מוסיקה ללא מילים, בהתאם לקצב הנדרש למשימה הספציפית. מחקרים מראים עלייה בפרודוקטיביות על פי שינוי בגלי המוח בהתאם לסוג וקצב המוסיקה.

תוצאות ארגוניות : התוצאות הארגוניות לא איחרו לבוא ובעקבות שינויים אלו ונוספים חלה עליה במידת במעורבות ובתחושת האוטונומיה אצל עובדים ומנהלים. חברי הארגון מציינים וחוגגים יותר הצלחות, חלה צניחה בניצול ימי המחלה וכמובן חלה עליה בפרודוקטיובות, ברמת האושר של העובדים וברווחיות של -Iih Nordic .

הביקור ב- -Iih Nordic היה מרתק, מעורר השראה ומהפכני עבורי, ובעיקר עדות מוכחת נוספת שאושר ארגוני הוא פשוט ליישום, קריטי לרווחת העובדים ולרווחיות הארגון. ללמוד מהטובים ביותר על אושר ארגוני ולהעביר את הידע הלאה זו השליחות שלנו ב-PLUS. תרצו טיפים, דוגמאות נוספות לשיפור ולטיפוח האושר הארגוני, דברו איתנו ונשמח לעזור.

שיהיה שבוע מאושר.

28 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page