top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

ממצאים מדאיגים מדוח מצב העבודה הגלובלי של גאלופ

עודכן: 18 ביוני 2023

השבוע פורסם דוח מצב העבודה הגלובלי של מכון גאלופ לגבי שנת 2022. דוח שנתי זה מייצג את הקול הקולקטיבי של העובדים ברמת העולמית. להלן כמה נקודות מרכזיות שעולות מהדוח:

1. מחוברות עובדים הגיעה לשיא ב-2022- לאחר ירידה ב-2020 במהלך מגיפת הקורונה, מחוברות העובדים נמצאת שוב במגמת עלייה ומגיעה לשיא של 23% (מספר שהוא עדיין נמוך מאוד!). המשמעות היא שיותר עובדים מוצאים את עבודתם משמעותית ומרגישים מחוברים לצוות, למנהל ולמעסיק שלהם. אלו חדשות טובות עבור הפריון העולמי וצמיחת התמ"ג, אבל, כאמור, עוד ארוכה הדרך עד שמרבית העובדים ירגישו רגש חיובי לגבי המקום, בו הם מבלים את רוב שעות הערות שלנו.

2. רוב העובדים בעולם מתפטרים בשקטהתפטרות שקטה היא מה שקורה כש-77% מרגישים מנותקים פסיכולוגית מהעבודה. ייתכן שאותם עובדים נמצאים פיזית או מחוברים למחשב שלהם, אבל הם לא יודעים מה לעשות ובעיקר למה מה שהם עושים הוא בעל חשיבות. בנוסף, אין להם גם קשרים חברתיים משמעותיים עם עמיתיהם לעבודה, הבוס או הארגון שלהם. כמעט שישה מתוך 10 עובדים נופלים תחת קטגוריה זו. בשילוב עם עובדים שחשים מנותקים באופן פעיל (actively disengaged), מחוברות נמוכה עולה לכלכלה העולמית 8.8 טריליון דולר, או 9% מהתמ"ג העולמי ויוצרת נקזי משני רגשיים לכל כך הרבה אנשים ולסביבה שלהם.


3. הלחץ של העובדים נשאר בשיאו -ברחבי העולם, 44% מהעובדים ציינו שהם חווים מתח ברמה גבוהה על בסיס יומי. זו השנה השנייה ברציפות שהלחץ של עובדים מגיע לרמות שיא. הלחץ של העובדים עלה בשנת 2020, ככל הנראה בגלל המגיפה. אבל הלחץ של העובדים עולה כבר למעלה מעשור. גורמים רבים משפיעים על הלחץ, אך ממצאי גאלופ מראים שמנהלים ממלאים תפקיד גדול במתח שעובדים מרגישים בעבודה, מה שמשפיע על הלחץ היומיומי שלהם באופן כללי.


4. בשנת 2022, העולם חווה עלייה בהזדמנויות עבודה. בכל אזורי העולם, מלבד אחד, נרשמה עלייה במספר העובדים שאמרו שעכשיו הוא זמן טוב למצוא עבודה במקום שבו הם גרים. היוצא מן הכלל היה אזור ארצות הברית וקנדה, שחוותה עלייה בהזדמנויות העבודה בשנה הקודמת. הגידול במספר המשרות הזמינות מעיד על כך שהכלכלה העולמית פתוחה לעסקים. אבל המעסיקים יצטרכו לשים לב יותר לשימור העובדים המוכשרים ביותר שלהם כתוצאה מכך.


5. למעלה ממחצית מהעובדים מחפשים עבודה באופן אקטיבי או פסיבי - בכל המדינות והאזורים שנסקרו, 51% מהעובדים המועסקים כיום ציינו שהם מחפשים עבודה חדשה באופן אקטיבי או פאסיבי. שיפור בשכר הוא הגורם מרכזי במה שאנשים רוצים בעבודה הבאה שלהם. אבל גם well-being והזדמנויות לצמיחה ופיתוח זכו לערך גבוה בקרב מחפשי עבודה.


6. מחוברות חשובה יותר מאשר המקום שבו אנשים עובדים - לגבי ארגונים עם עובדים בעלי יכולת עבודה מרחוק, היה דיון מתמשך לגבי מה עדיף: עבודה מרחוק, היברידית או עבודה מלאה במשרד? עבודה מרחוק מספקת גמישות רבה יותר ומפחיתה מתח וזמן נסיעות. מצד שני, הימצאות במשרדי החברה מספקת הזדמנויות לקשר, לשתף פעולה ולהכשרה. ניתוח Gallup מגלה שלמחוברות יש השפעה גדולה (פי 3.8) על לחץ העובדים מאשר מיקום העבודה. לאופן בו אנשים מרגישים לגבי העבודה שלהם יש הרבה יותר השפעה על היחסים שלהם עם הצוות והמנהל שלהם, מאשר להיות מרוחקים או להיות באתר.


7.המתפטרים השקטים יודעים מה הם היו משנים בעבודה - כחלק מהסקר גאלופ שאלו את המשיבים: "אם תוכל לבצע שינוי אחד אצל המעסיק הנוכחי שלך כדי להפוך אותו למקום מצוין לעבוד בו, מה זה היה?" 85% מהתגובות היו קשורות לשלוש קטגוריות: מחוברות או תרבות ארגונית (41%), שכר והטבות (28%) ו- well-being (16%).

נשאלים רבים גם אמרו שהם רוצים יותר הכרה, הזדמנויות ללמוד, יחס הוגן, יעדים ברורים יותר ומנהלים טובים יותר.


פרטים נוספים מהדוח זמינים כאן: https://buff.ly/42Dw0gE.


כשקוראים את הדוח על מצב העבודה הגלובלי קשה להישאר אדישים. משהו פה מרגיש מעוות. 80% מעובדים מרגישים מנותקים רגשית מעבודתם, 6 מתוך 10 עושים את המינימום הנדרש ותו לא, ומרבית העובדים מרגשיים סטרס יומיומי בעבודה ונמצאים בכמיהה ובמרדף מתמיד אחר משהו חדש וטוב יותר.

אנו נמצאים בעיצומה של מגפת בריאות נפש בעבודה, שמהווה בעיני משבר עולמי אקוטי לא פחות ממשבר האקלים ומהמשברים הפוליטיים. אני מקווה שהדוח הזה ומגוון הממצאים שצועקים מכל עבר, יהוו קריאת השכמה לכולנו לחשיבה עמוקה, לאומץ, לסקרנות וליצירה של דרך חדשה ומיטיבה יותר למפגש בין אדם ובין מקום עבודתו. מפגש ששם את רווחתם ואושרם של אנשים באותה חשיבות כמו השאת הרווחים, היעילות והתפוקות. אנו כבר בשליחות ליצור את המציאות החדשה הזאת, מוזמנים להצטרף למהפכה שכבר מתחוללת.


אסיים בציטוט של ג'ון קליפטון, מנכ"ל, GALLUP- "מה מנהיגים יכולים לעשות היום כדי להציל את העולם? גאלופ מצאה תשובה אחת ברורה- לשנות את הדרך שבה האנשים שלך מנוהלים."

778 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page