top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

צעדים קטנים לאושר גדול

נכתב על ידי גלית שפירא וילנאי מצוות PLUS


אין אנו יכולים לעשות דברים גדולים, אלא קטנים בלבד, באמצעותה של אהבה עצומה."

אמא תרזה

בכדי לחוות הצלחה מה עדיף? להתחיל ולפעול בגדול, או להתקדם בפעולות קטנות ויומיומיות?

לחשוב בגדול, להתחיל בגדול, לעשות בגדול, ולהצליח בגדול זה קשה ולרוב אפילו מתסכל. כאשר התמונה שיש לנו בראש היא תמונה גדולה ורחוקה, ברור לנו כי הדרך אליה תהיה ארוכה, שתדרוש התמדה, נחישות ומוטיבציה, שלא בטוח שתמיד יהיו לנו. אנו חווים פער בין מה שרוצים להשיג, לבין מה שמצליחים לעשות בפועל. פער זה יוצר תסכול וירידה בביצועים.


אז מה כדאי לעשות ?

להתחיל בקטן, להמשיך בקטן ולהצליח בקטן, אבל עם לב גדול וכוונה מדויקת. "המיקרו הרגלים", כפי שקרא להם הפסיכולוג ד"ר בי-ג'יי פוג מאוניברסיטת סטנפורד, עוזרים לנו להתחיל ולבצע את פעולות הקטנות ברמה יומית ולהתמיד בהן אל עבר העתיד הרצוי בצורה טובה יותר. אותן הצלחות קטנות ורגעי אושר, מעודדות אותנו לרצות להמשיך ולעשות עוד מה "מיקרו הרגלים" עד ליצירת הרגלים ומציאות חדשה.


איך עושים את זה?

1. על ידי זיהוי והגדרה של ההתנהגות הרצויה ובעלת משמעות.

2. מיפוי הרגלים קטנים שיסללו את הדרך.

3. הטריגר כחיבור בין פעולה חדשה להתנהגות קיימת.

המחקר בפסיכולוגיה חיובית מראה לנו שוב ושוב הוא, כי פעולות פשוטות וקטנות, מפתיעות ביעילות ההשפעה שלהן על האושר שלנו. פעולות כדוגמת כתיבת מכתב תודה למישהו שעזר לך, רישום של 3 דברים טובים שקרו לך היום/השבוע, ביצוע פעולות של נתינה או קבלה של משוב חיובי תורמות לעלייה משמעותית ברמת האושר.

פירוש הדבר בעולם העבודה - כי לא רק גורמים ארגוניים כמו אסטרטגיה, חזון, ערכים ותהליכי עבודה משפיעים על האופן בו אנו מרגישים ופועלין במקום העבודה, אלא גם האופן בו אנו עובדים יחדיו ומתקשרים אחד עם השני על בסיס יומי.


ומה המצב אצלך בארגון?

האם אתה מתייחס אל העובדים שלך בכבוד וברגישות? האם בארגון שלך אנשים סומכים אחד על השני? האם אתה משקיע זמן לטפח רגשות חיוביים עם הסובבים אותך? האם אצלך בארגון מטמיעים (מיקרו) הרגלים חיוביים בקרב העובדים ומיישמים פעולות וכלים לאורך יותר מ 21 יום מתוך ארבעת המפתחות לאושר ארגוני: רגשי, מנטלי, פיזי וחברתי. האם רווחתו של העובד היא חלק מהאסטרטגיה הארגונית, מתוך ידיעה כי אושר ארגוני תורם ליצירת תקשורת מקרבת בין הקולגות, שיתוף פעולה, עליה במוטיבציה, במחוברות, בחוסן וביצירת תוצאות עסקיות משופרות.


מה הדרך הפרקטית להטמיע הרגלים חיובים?

ברגע שפעולות קטנות הופכות לחלק משגרת יומך הן מייצרות השפעה ארגונית גדולה. אנחנו לא יודעים את כל התשובות, אנחנו כן יודעים שאנחנו מאוד רוצים לקדם את מהפכת האושר הארגוני בקרב כמה שיותר עובדים בארגונים, מתוך שליחות ורצון שעובדים ירגישו טוב במקום עבודתם - המקום בו אנו מבלים את רוב שעות הערות שלנו.

אז בשביל זה פיתחנו את Happy Our - תוכנית ייחודית, חודשית, אישית וחווייתית, הכוללת קופסת אושר אישית לכל עובד בשילוב אתר אינטרנט ייעודי. התוכנית מאפשרת לעובדים במשך 5 שבועות ללמוד על פסיכולוגיה חיובית, ליצור שפה ארגונית חיובית, לחוות פעולות קטנות יומיומיות המקדמות להצלחות קטנות ולתרגל, לתרגל, לתרגל עד שהפעולות הקטנות , יביאו לתחושת אושר גדולה– אישית וארגונית.

תוכנית Happy Our הושקה ממש החודש ולשמחתנו ארגונים שונים המאמינים בחשיבות האושר, כבר אימצו אותה. מסקרן ? היית רוצה שתוכנית כזו תגיע גם לארגון שלך?

עד סוף חודש מאי התוכנית מוצעת במחיר השקה חגיגי.

לפרטים נוספים צור איתנו קשר או אפילו יותר טוב לדבר איתי – גלית – 052-4599882

126 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page