top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

בבית ספר למנהל עסקים בהרווארד מלמדים איך להיות מאושרים בעבודה

עודכן: 7 במרץ 2022

קורס חדש ומבוקש בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד מבטיח ללמד את מנהלי העתיד מיומנות חמקמקה - ניהול אושר. מסתבר, כי אחד האתגרים הקשים ביותר בקורס הזה הוא למצוא מקום בכיתה.

קורסים בנושאי אושר, מערכות יחסים ופיתוח מודעות הם בין הקורסים המבוקשים ביותר בתוכניות M.B.A. המובילות ומשקפות את רוח התקופה. הפופולריות של קורסים אלו מבטאות את הביקוש למיומנויות אנושיות (מה שהיה נקרא פעם מיומנויות רכות) לצד כישורים כגון אסטרטגיה עסקית ומודלים פיננסיים, ואת רצונם של התלמידים ללמוד כיצד לטפח חיים מאוזנים ומאושרים יותר.

בהרווארד, 180 המקומות בקורס "מנהיגות ואושר" של ד"ר ארתור ברוקס התמלאו במהירות. חלק מהסטודנטים שלא הצליחו להירשם לקורס משתתפים בהרצאות באופן וירטואלי, או מבקשים מחבריהם הסטודנטים תקצירי הרצאות, מספרים הסטודנטים.

במהלך הקורס הסטודנטים לומדים כיצד לטפח את האושר של הצוותים שלהם, יחד עם האושר האישי שלהם. עיקרון מנחה של הקורס הוא שאושר הוא מפתח להיות מנהיג אפקטיבי. אושר אינו רק תוצר של מקרה, גנים או נסיבות חיים, טוען ד"ר ברוקס, אלא של טיפוח הרגלים בארבעה תחומים מרכזיים - משפחה, חברים, עבודה משמעותית ואמונה או פילוסופיית חיים.

הקורס בן שבעה שבועות, הוצע לראשונה בסמסטר אביב 2020, ממש עם הגעתה של מגפת הקורונה. אושר בעבודה תפס מאז תאוצה עבור עובדים ומנהלים, כאשר עובדים עוזבים מקומות עבודה בקצבי שיא וחושבים מחדש על יעד הקרייקה שלהם (גל ההתפטרות הגדול). ארגונים רבים מתאמצים להגביר את המורל, להפחית את התחלופה, להתנסות בדרכי עבודה חדשות - ואפילו מציעים ריטריטים בנושא בריאות, רווחה ואושר לעובדים.


קורס "מנהיגות ואושר" התחל עם 72 סטודנטים. במהלך השנתיים האחרונות, הכפילו בהרווארד את ההרשמה ועדיין סטודנטים רבים לא מצלחים לתפוס מקום בקורס. מגמה זו היא לא בלעדית להרוואד, גם בתי ספר אחרים למנהלים עסקים, כמו סטנפורד או ייל, משלבים קורסים למיומנויות אנושיות רבות בהכשרות מנהלים שלהם, מתוך הבנה כי להיות מנהל, שמטפח רגשות חיוביים היא מיומנות מנהיגותית רלוונטית וחיונית במציאות בה אנו פועלים.


אם גם אתם מנהלים או אנשי משאבי אנוש בארגונים, ואותכם, ממש כמוני, לא לימדו בית הספר למנהל עסקים או בפקולטה למדעי החברה על רווחה ואושר, ואם גם לכם סיפרו שאלו הן 'מיומנויות רכות', בעלות חשיבות משנית, אז הנה מבזק חדשות ל-2022 - פיתוח מודעות, יצירת מערכות מערכות יחסים, עזרה לאנשים להתפתח וניהול אושר אישי וארגוני הם בעלי תרומה לשגשוג הארגוני לא פחות (ובמקרים רבים הקבה יותר) מאשר אסטרטגיה, מימון או שיווק.

בדיוק בשביל זה החלטנו ב-PLUS להקים את האקדמיה לאושר ארגוני. בדומה לקורס בהווארד, האקדמיה שלנו מבוססת על אנשים, על כלים ליצירת אמון, על אוטונומיה, והמטרה שלה להפוך את התרבות הארגונית לחיובית, לכזו שמטפחת אושר ומאפשרת שגשוג ופריחה בעולם העבודה של ימינו. שבוע שעבר הסתיים המחזור הרביעי, ואנו פותחים את המחזור החמישי ב-12.5.22. הצטרפו אלינו. לרישום ולמידע.


ואם אתם בענייני אושר בעולם העבודה. נספר לכם ולכן, שלרגל יום האושר הבינלאומי, שמצוין ברחבי העולם ב -20 במרץ, אנו מקיימים כנס אונליין חינמי בין השעות 14:00-16:30. במהלך הכנס נבחן את המהפך שקורה בימים אלו בעולם העבודה, נבין מהו אושר ארגוני ולמה הוא חשוב היום יותר מתמיד, נתנסה בפעולות ארגוניות לטיפוח אושר, נארח פאנל מומחים ונשמע מהם על היבטים שונים של אושר. האירוע הינו ללא עלות אך דורש רישום מראש בקישור הבא:

בואו והזמינו חברים. יהיה Happy!


* מקורות

265 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page