top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

האם יש לך דם סגול?

עודכן: 11 בינו׳

השבוע התארחנו עם המחזור השמיני של האקדמיה לאושר ארגוני בחברת אלטמן בריאות. זהו הביקור השלישי שלנו בארגון והוא, כמו קודמיו, היה מפנק, נדיב, מעורר השראה ומרחיב את הלב. זה תמיד מרגש ולא מובן מאליו לפגוש ארגונים שמבינים שיש הרבה מעבר לשורת הרווח, ושההון האנושי של הארגון שווה פי כמה וכמה.

במהלך הביקור פגשנו את דיוויד גורדון, מנכ"ל אלטמן בריאות, שחלק איתנו את תפיסת עולמו והסביר, כבר במשפט הראשון שלו, שמה שמניע אותו ברמה האישית זו השליחות והמשמעות בעבודה ובהפצה של המוצרים של אלטמן, מתוך אמונה כנה ואמיתית שהמוצרים משפרים את איכות החיים ועושים טוב לאנשים.

מיד אחריו זכינו לפגוש את סמנכ"לית משאבי האנוש של החברה, אילת ריץ בנבנישתי, שמסתבר שנולדה עם גן ייחודי, גן של אופטימיות ודרכה ראינו וחווינו איך יוצרים תרבות ארגונית חיובית (בימי שגרה וגם בצילה של מלחמה). איילת פתחה את המפגש באזהרת מסע: "באלטמן מתאהבים;  מתאהבים בתחום העיסוק (בריאות) כי ברור לכולם למה קמים בבוקר, מתאהבים במוצרים ובמדע שמאחוריהם, ולא פחות חשוב, מתאהבים באנשים". להלן סיכום קצר על תרבות הויטמינים הייחודית של החברה, דוגמאות לכמה מהפעילויות השוטפות והחירום שהם עושים שליקטתי במהלך המפגש שאולי יגרמו גם לכם.ן להתאהב... ... ללא ספק אנחנו התאהבנו...


לפי איילת, בעצם הכל מתחיל מהקורלציה בין הסיפור הארגוני לסיפור השיווקי, ההבנה שכמו שויטמינים מזינים את הגוף והם חלק בלתי נפרד מהתהליכים החיים של הגוף (ויטה = חיים), כך גם נכון להסתכל על התפקוד של הגוף הארגוני; גם הוא צריך את הויטמינים שלו.  כך נוצר החיבור והקשר בין ויטמינים וחוויה ארגונית בריאה וזוהו בחברה ארבעה ויטמינים מרכזיים שמאפיינים וחיוניים לארגון עם תרבות חיובית:


ויטמין A – Aנשים:

אחד המאפיינים העיקריים של החברה הוא תחושת ה'ביחד' והחשיבות שמייחסים לא.נשים בארגון. זה מתחיל בהבנה שהא.נשים הם עצמם הויטמינים של הארגון וממשיך בשימוש ובהתוויה של השפה הארגונית סביב ההון האנושי בחברה. בכל ערוצי התקשורות והדיוורים ישנה חשיבה רבה על ג'נדר (רבים / רבות) וההתייחסות לכלל הא.נשים בחברה היא כאלטמנים ולא כעובדים.  

בנוסף קיימות שגרות ארגוניות שמטרתם לראות את העובדים, את הספקים ואת כל מחזיקי העיניין ולהקשיב להם. כך התפתחה לה מסורת משכבר הימים, בה המטה של אלטמן, מחולק לצוותים, יוצא לשטח מספר פעמים בשנה במטרה לפגוש את הלקוחות הקמעונאיים לפגישות נטולות אג'נדה. המטרה היא לקפוץ לביקור (גם אם מדובר בנסיעה של כמה שעות) ופשוט להתעניין בשלומם. מעבר לתחושת הערך שזה נותן לשותפים זה מאפשר לאנשי המטה (שלא מגיעים הרבה לשטח) להתחבר, ללמוד, להרגיש ולהבין הרבה דברים.  

חיבור נוסף לאנשים ניתן למצוא בפרויקט חיבוק לתפעול – אלטמן מורכבת מקשת גדולה של אנשים; אנשי מפעל אריזה, מחסנאים, פיתוח, מחקר ומדע וכו'. מאז ימי הקורונה עובדי המטה עובדים בצורה היברידית בעוד שאנשי השטח והייצור לא. מתור רצון לייצר גמישות במפעל ולצ'פר בצורה אחרת (כי עבודה היברידית לא התאפשרה לאנשי השטח) החלו מסורת של אירועים מפתיעים בשטח המפעלים ורצפת הייצור, ואחת לכמה זמן מביאים להם פעילויות ופינוקים כמו אוטו גלידה, סיירת קרמבו, אבטיח קר, קפה ומאפה, פוד טראק וכו' שמגיעים עד פתח המפעל ישירות לאנשי התפעול.



ויטמין B – Bריאות (שהוא גם תחום העיסוק והמשמעות):

באלטמן מקדישים לא מעט מאמצים כדי לחבר את כלל הא.נשים בארגון לחשיבות עולם הבריאות, לחשיבות של המוצרים ולמשמעות שהם מייצרים עבור הלקוחות והצרכניים. כך למשל ב- 2022 נולד לו מיזם "אלטמנים בתנועה". מיזם פנים ארגוני שמעודד את כלל האלטמנים לקום כל 50 דקות ולהפעיל את הגוף. לצורך כן נתלו שלטים במרחבים הקולקטיביים (במעליות, במטבחונים וכו'), והא.נשים עודדו לקחת הפסקה יזומה כל 50 דקות כדי להזרים את הדם והחמצן בגוף.

במקביל החלו להעלות את השיח של משמעות וסביב יום האושר הבנלאומי שחל ב 20 למרץ, נשאלו כלל העובדים שאלה באפליקציה פנים ארגונית: "מה גורם לכם אושר בעבודה"? התשובות כמובן פורסמו והפכו להיות חלק מתוכניות העבודה השוטפות של הארגון.

בשביל לחבר את א.נשי המטה (כספים, משאבי אנוש, מחסן...) למוצרים (החדשים והקיימים), אחת לרבעון מתקיימת סדנא של מה חדש על המדף ובה לומדים כולם על המוצרים החדשים שיצאו, התועלות שבהם, אספקטים רגולטוריים ועוד.  


ויטמין C – תקשורת (Communication)

התקשורת באלטמן היא תקשורת In ו Out – והרציונל מאחוריה אומר שאת מה שמתקשרים החוצה לצרכנים מתקשרים גם פנימה לעובדים. כך לדוגמא סביב חג השבועות האחרון, ייצרו בחברה תערוכת אומנות של כלל העובדים ובני משפחותיהם והם הוזמנו להציג את יצירותיהם סביב החג בחלל ייעודי שנסגר לטובת התערוכה.

הצלחות של עובדים, כמו גם השקות של מוצרים, ובינרים ואירועים מיוחדים מתוקשרות באופן קבוע באפליקציה, במייל ובתקשורת פנים ארגונית.

ועוד במסגרת ויטמין C נוצרה לה נבחרת אלטמן בסושיאל. במהלך השנה יצא קול קורא לכל מי שרוצה להצטרף לנבחרת ולהשפיע על מאמצי הסושיאל. 17 איש (מתוך 130) הצטרפו, הוכשרו (קיבלו כלים כגון צילום, כתיבת תוכן הבנה בסוגי הרשתות השונים וכו') ומאז הם חלק בלתי נפרד ממאמצי התקשורת בארגון. כך גם נולד לו הרעיון הייחודי שדם סגול זורם בעורקיהם של האלטמנים.

 

ויטמין D - עשייה עשייה עשייה (doing)

לאורך כל השנה מתקיימות פעילויות חד פעמיות, מתמשכות, נקודתיות ומפתיעות בחברת אלטמן. ויטמין D קיבל תוקף נוסף עם תחילתה של מלחמת חורבות ברזל כשהארגון ניסה ועדיין מנסה לתת מענה לכלל הא.נשים (המגויסים בצו 8, המשפחות, העובדים שנשארו בחזית וכו'), כשהמטרה הייתה להחזיר א.נשים בחברה לתפקוד מלא ככל הניתן לצד המלחמה. 


בחרתי לסיום להציג כמה מהפעילויות שנעשו בחודשים האחרונים, גם כי נראה לי שבקלות תוכלו לאמץ חלק מהם וגם כדי להראות את העושר, המגוון והיצירתיות בעשייה האלטמנית. אז לסיכום להלן ויטמין D בזמן מלחמה:

  1. הלוגו של אלטמן (לכל התקשורות הפנים ארגוניות והצרכים הפנימיים) ענד סרט צהוב 

  2. תקשור יומיומי בשתי קבוצות ווטסאפ, של דיויד המנכ"ל, מידי ערב, בו הוא מעדכן על המצב, על מה הולך להיות (עבודה מהבית, במשרד...) ובו בזמן בודק את מצבם של כלל העובדים.

  3. מהשבוע השני למלחמה נקבעו מעגלי שיח שהיו פתוחים לכלל הא.נשים בארגון. המפגשים הוקדשו לאוורור רגשות, שיתוף בקשיים לצד בדיקה וציון של משאבים ונקודות אור וכח.

  4. סביב שמונת ימי חנוכה, הוקם מיזם "אלטמנים מאירים את היום" ובו כל יום הוקדש נר לאלטמנ.ית אחר.ת שעושה טוב לקהילה יחד עם פירוט של איך הם מאירים את היום עבורם ועבור הסביבה שלהם.

  5. נעשתה רכישה מרוכזת של דסקיות ודגלים לכלל העובדים כתרומה קולקטיבית בשם הארגון

  6. נשלחו ארגזי ירקות מהעוטף לכל משפחות העובדים

  7. כדי להתאוורר ולהטען בכוחות הוצעו 15 דקות עיסוי / בוסט לתשומת לב לאנשי המפעל, המחסן והמטה

  8. נשלחו חולצות ממתותגות "כוחות מיוחדים - כל המשפחה מגויסת" לבני הבית של כל מי שגוייס.ה בצו 8, כאות הוקרה ותמיכה על כך שימים לא פשוטים עוברים עליהם ועל כך שגם הם חלק בלתי נפרד מהלחימה 

  9. במסגרת פעילות חוץ ארגונית התווסף שעון להחזרת החטופים באתר החברה, משאיות מותגו, סיירת אלטמן יצאה לפגוש מפונים מהעוטף ונתנה להם ייעוץ + חילקה להם מוצרים שהותאמו להם ספציפית.




אז לא בדקנו את עורקיהם של האלטמנים ולא וידאנו אם באמת דם סגול זורם בעורקיהם או שזהו ספין תקשורתי 😊 אבל נוכחנו לראות ולחוות ארגון ששם לו למטרה לראות את הא.נשים, להקשיב להם, לחבר ביניהם ולאפשר להם להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם (גם בתקופת משבר).


ומאחר ואחד מערכי התרבות האלטמנית הוא נדיבות - נתינה ללא תמורה מיידית וממשית, מתוך אמונה ובחירה לחלוק משאבי ידע וזמן ברוחב לב לזולת ולסביבה, זכינו באותו יום חמישי לחוות ערך זה על בשרינו באירוח מושקע ונדיב, מפגשים ושיתופים מפרים ואפילו קיבלנו כמה מוצרים מעולים במתנה הביתה. אז תודה לחברת אלטמן בריאות על אירוח מקסים ועל שאפשרתם לנו לספוג, ולו ליום אחד, ויטמינים חיוניים כל כך.

165 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page