top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

למה כל ארגון צריך מנהל.ת אושר ארגוני?

אנו ב-PLUS מאמינים כי בעת הזו, לכל ארגון צריך להיות מנהל אושר ארגוני (CHO – Chief Happiness Officer). כשם שיש בכל ארגון מנהל שאחראי על טכנולוגיה, על כספים או על תפעול, ברגע שמבינים, כי אושר ארגוני הוא יעד אסטרטגי, אנושי וכלכלי, אך טבעי, למנות פונקציה ארגונית שאחראית על שימור, מדידה וטיפוח האושר הארגוני.

אנו רואים בעוד ועוד ארגונים בעולם, ואף בישראל, מנהלי אושר ארגוני, שלתפיסתנו, הוא תפקיד בעל חשיבות עליונה במציאות החברתית, הכלכלית ובעיצומה של פנדמית בריאות נפש במקומות עבודה. בחלק מהארגונים לא קוראים לפונקציות אלו 'מנהלי אושר ארגוני', אלא מנהלי משאבי אנוש, פיתוח ארגוני, חווית עובד, או אפילו המנכ"ל/ית בעצמם. מה שחשוב הוא שיש פונקציה שאחראית על יצירת ושימור תחושת האושר בארגון.


מדוע ארגונים ממנים מנהלי אושר ארגוני?

ראשית, היום זה כבר ידוע שארגונים מאושרים משגשגים יותר. מחקרים מראים, כי עובדים מאושרים הם יצרניים, יצירתיים, חדורי מוטיבציה, אנרגטיים ואופטימיים יותר. עובדים מאושרים גם מנצלים רק רבע מימי המחלה, נשארים זמן רב יותר במקום העבודה ועוזרים לטפח נאמנות לקוחות.


שנית, ארגונים מתחילים להבין את החשיבות האתית ביצירת מקומות עבודה מאושרים. ארגונים לא מאושרים הם הרבה מעבר למטרד קטן. הם הופכים אותנו לעייפים, ללחוצים ולשליליים, הם פוגמים בקריירה שלנו ובחיים האישיים. ארגונים לא מאושרים מרעילים אותנו, הופכים אותנו לחולים ואף הורגים אותנו. הגיע הזמן שנפסיק לסבול ממקומות עבודה לא מאושרים וממנהלים רעים וניצור מקומות עבודה בעלי השפעה חיובית על חיינו.

מה כולל התפקיד של מנהלי אושר ארגוני?

לתפקיד מנהל אושר ארגוני יש מרכיבים השראתיים לצד מרכיבים פרקטיים. ראשית, על אותם מנהלים ומנהלות להיות בעלי אנרגיה חיובית, תקווה ויכולת לעורר השראה באחרים באופן טבעי. עליהם להיות אנשים אהודים ואנרגטיים, אנשים שמונעים מעשיית טוב, שאכפת להם מהרווחה, ומהתחושה הטובה של האנשים הסובבים אותם בעבודה.


בנוסף, תפקידם של מנהלי האושר הארגוני הוא להנהיג יוזמות לחיזוק תחושת אושר במקומות עבודה על ידי פעולות כגון למידה מהצלחות, אבחון חוזקות וכישרונות, הכשרות מנהלים במנהיגות חיובית, חיזוק תחושת משמעות ולכידות צוותית, טיפוח יוזמות לאיזון בין פנאי לעבודה, פיתוח קריירה של אנשי הארגון ועוד מגוון פעילויות שמייצרות תרבות ארגונית חיובית ומעצימה בארגון, מובילות למחויבות ושייכות של העובדים, ולביצועים גבוהים.

מהותי להצלחת התפקיד, כי מנהלי האושר הארגוני יקבלו תמיכה מההנהלה הבכירה. התפקיד אינו דורש משאבים רבים, אך אם למנכ"ל/ית ולהנהלת החברה לא ממש אכפת מהעובדים, כל המאמצים של מנהלי האושר הארגוני ירדו לטמיון, או אף גרוע מכך, הם יתפסו כאקט ציני וניסיון מניפולטיבי לשמר אנשים בארגון בעל תרבות ארגונית רעילה.


אנשים מסוימים עדיין מסתייגים ומצקצקים לנוכח הרעיון העולה של מנהלי אושר ארגוני והם רואים בהם משהו הזוי וטרנדי. לעיתים מנהלי אושר ארגוני נתפסים כליצני החצר, כמש"קי חוויה, או ככאלו הממשטרים תחושת אושר ודורשים מכולם להיות מאושרים בכל רגע. לא לכך התכוון המשורר.

לעומת זאת, כאשר פועלים בארגון מנהלי אושר ארגוני מקצועיים, כאלו בעלי ידע, מיומנות ותשוקה לסייע ביצירת מקום עבודה מאושר, וכאשר הם נהנים מתמיכה מלאה מההנהלה הבכירה, תפקיד זה לא רק מסייע לעובדים להיות מאושרים יותר, אלא גם עוזר לכלל הארגון ללקוחות ואף לחברה כולה.


רוצים להיות מנהלי אושר ארגוני?

בשמונה השנים ש-PLUS קיימת חקרנו את נושא האושר בעבודה במחקר ובשטח, בארץ ובעולם. נפלה בחלקנו הזכות ללוות עשרות ארגונית, להכשיר מאות מנהלים ומנהלות, עובדים ועובדות וא.נשים. מאז שיצאנו לדרך עולם העבודה השתנה ואם פעם הייתנו נכנסים בצוהר קטן בחלון, היום האושר נכנס בשערי הארגון בדרך המלך.


מכל העשייה שלנו אחד הדברים שאנו הכי שמחים וגאים בהם היא האקדמיה לאושר ארגוני. הכשרנו כבר 120 שגרירי ושגרירות אושר ארגוני, יצרנו קהילה, ובעיקר הצתנו את הגחלת, שעברה הלאה מאיתנו ומציתה אושר בעשרות ארגונים מידי יום.

מחזור #8 של האקדמיה לאושר נפתח מיד אחרי החגים ב-12.10.23. מחזור בו גם אנו התאמנו את המבנה והתכנים לצרכים המשתנים והרחבנו את מפגשי הפנים א פנים ואת הביקורים בארגונים. אנו מרגישים מוכנים יותר מתמיד לצאת איתכם למסע חוויתי, מסקרן ומעורר השראה להגברת אושר אמיתי בחייכם, במקומות העבודה שלכם ובתקווה גם בחברה הפצועה שלנו.

אם יש בכם ידיעה עמוקה שמקומכם איתנו ואתם רוצים להצטרף לשליחות נשמח שתצטרפו אלינו וביחד נעשה הבדך במקומות עבודה. למי שצריך חיזוק. השבוע ב- 12.9.23 ביום שלישי בשעה 10:00 אנו מקיימים מפגש מקדים חינמי ופתוח לכל מי שרוצה להבין יותר, להכיר, לחוות ולשאול. לרישום לחצו כאן.

124 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page