top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

מה למדתי על אושר בביקור בחברת Bright Plus

שבוע שעבר סיפרתי לכם על מפגש בינלאומי של מנהלי אושר ארגוני, שהשתתפתי בו בבלגיה, ביום השני של אותו מפגש, כמיטב המסורת, ערכו ביקור בחברה בעלת תרבות ארגונית חיובית, שניתן ללמוד ממנה על הטמעה של תפיסה מקדמת אושר ארגוני. הביקור הפעם נערך בחברת Bright Plus חברת השמה, הכשרה וייעוץ קריירה מהגדולות בבלגיה. החברה זוכה מזה מספר שנים להיות מודרגת בעשירייה הפותחת של מקומות שטוב לעבוד בהם בבלגיה. אז יצאנו ללמוד מדוע.

חברת Bright Plus מונה מעל 80 עובדים, כאשר כ-90 אחוזים הם נשים. במהלך הביקור פגשתנו 2 מצוות HR שוחחנו עם כמה עובדים ועובדות. להלן מספר דברים שפגשנו בחברה, שתורמים לה להיותה חברה בעלת תרבות ארגונית מקדמת אושר.


1. תרבות של חגיגה – Bright Plus חוגגים כל מה שניתן – עובד חדש, שנת ותק בחברה, ימי הולדת, הצלחות, סיום פרויקטים וכד. לכל ראש צוות יש תקציב לכיבוד/ארוחות/צ'ופרים. לצד החגיגות הצוותיות יש גם חגיגות ברמה הארגונית. מידי שנה כלל החברה יוצאת לטיול גיבוש בחול, השנה למשל הם נוסעים ללונדון (כולם, לא רק מי שעמד ביעדים). כאשר עובדת מציינת 5 שנים של ותק בחברה היא מקבלת חופשה לה למשפחה שלה. ובכלל יש ניסיון להוסיף את החגיגה וההנאה לשגרה היומיומית. על קירות המטבח יש הרבה תמונות של אנשים הארגון בכל מיני פעילויות גיבוש.


2. איזון בית עבודה – שעות העבודה בארגון גמישות, יש אמון מלא בעובדים, אף אחד לא בוחן מתי הגעת ומתי אתה הולך. יומיים בשבוע הם עובדים מהמשרד ובשאר הימים ניתן לבחור בין הבית למשרד (הרוב בוחרים לעבוד מהבית). כל אחד אחראי לעמוד ביעדים שלו, ויש אוטונומיה די גדולה לגבי מיקום וזמן. שעות המשרד הם 08:30-17:00 יש הקפדה לא לחרוג משעות אלו. בחרה יש הקפדה על הפסקת צהריים, ובין 12:00-13:00 של שעה בה לא ניתן לקבוע ישיבות. יש הקפה לא לשלוח מיילים מעבר לשעות העבודה ובכלל לכבד את זמן הפנאי של אנשי הארגון. בשנה האחרונה, מתוך הקשבה לעובדים הנהיגו בחברה אפשרות העסקה של 60 או 80 אחוז משררה למי שרוצה בכך. מתוך הבנה שכדי ליצור עובדים מאושרים צריך להתאים את שעות העבודה לחיים האישיים ולא ההיפך.


3. עבודה צוות – למרות שזו חברת גיוס והשמה אין בחברה יעדים אישיים, אלא רק יעדים צוותים. הם רואים בכל אנשי החברה כצוות אחד, אף על פי שהם יושבים באתרים שונים. הם מקפידים להיפגש באירועי חברה, טיולים ופגישות עבודה ככל שניתן. לצד -KPI’s ארגוניים יש גם יעדים HPI- Human Performance Indicators. בחברה כמעט ואין היררכיה ויש לה מבנה ארגוני שטוח. בתרבות יש אפשרות והזמנה של כולם לדבר עם כולם בתקשורת חופשית ולא פורמאלית. גם צוות HR נגיש לעובדים ומקפיד לקיים מפגשים שוטפים על כלל העובדים. על שולחות העובדים ניירות טישו עם כיתוב tears of joy והם מייצגות את התרבות הארגונית בה נהוג לחלוק ושתף גם בקשיים האישיים ובאירועי חיים


4. בריאות העובדים – החברה שמה לה כיעד לתמוך בבריאותם הפיזית של העובדים והעובדות – בחללים שונים במשרים יש עמדות עמידה למי שרוצה לעבוד בעמידה, יש דגש על אגרונומיה בבחירת הכיסאות, גובה שולחנות וכד'. יש הקפדה כי ארוחות צהרים תהינה בריאות ומזינות ללא אוכל מתועש. החברה מקפידה לקיים חלק מהישיבות בהליכה. ליד פגישות אותם ניתן לקיים בהליכה מתווסף אייקון מיוחד שמלמד שפגישה זו מתקיימת בהליכה ולא בחדר ישיבות.


5. מדידת אושר - החברה מודדת את האושר הארגוני. מידי שבועיים העובדים משיבים על סקר קצר של 3 שאלות. שאלה אחת קבועה – איך הרגשת בעבודה בשבועיים האחרונים ו-2 שאלות משתנות, למשל על מידת התגמול, קשר עם המנהל הישיר וכד.


6. צוות High-Five - הוא צוות שאחראי על אושר בעבודה וכולל נציגים מכלל היחידות של החברה. הצוות נפגש כאחת לחודש והתפקיד שלו לעסוק ב-רווחת העובדים, להעלות יוזמות משל עצמו לבחור יוזמות שהועלו על ידי חברי צוות אחרים. למשל ההחלטה להוסיף עוד יום עבודה מהבית, לאפשר לעובדים להביא חיות מחמד למשרדים או לרכוש לעובדים אוזניות על-חוטיות כדי שיוכלו לקיים שיחות בהליכה היא תוצר של צוות זה, ואפילו התקבלה יוזמה להוסיף קולה זירו למקרר במטבח (ולא רק קולה רגילה) ציינה בהתלהבות אחת העובדות.


7. תרבות של משוב ופרגון- בחברה יש תרבות של תקשורת פתוחה ומשוב תמידי. יש שיחות משוב רשמיות פעמיים בשנה. כאשר המנהלים זוכים למשוב 360. במהלך היום יום יש דגש על תקשורת פתוחה לכלל העובדים. במסדרונות החברה יש גלויות של הכרת תודה שעובדים מוזמנים לחלק אחד לשני.


8. למידה מתמדת – החברה מציעה לעובדיה שפע של הכשרות. מידי שנה מתייקם master class – שבוע הכשרה לכלל העובדים. כל ההכשרות מיועדות גם לעבדי החברה שיושבים אצל לקוחות כדי לאפשר להם כמה שיותרtouch points עם חברת האם והתרבות הארגונית שלה. לכל עובד יש יעדים של פיתוח מקצועי ובו הוא בחור באילו תחומים הוא רוצה להתמקצע.


אלו חלק מהדברים שהספקתי ללקט בביקור ב- Bright Plus. מה שהיה נוכח לי בסיור הוא שהתרבות החיובית והייחודית של הארגון כמעט ואינה נוכחת במעטפת החיצונית של הארגון. בסיור במשרים פגשתי הרבה שקט במסדרונות (זה גם היה יום שרוב העובדים נמצאים בבית) והמראה של הארגון הוא 'רגיל', אסתטי ומוקפד (מאוד אירופאי). רק לאחר שמתחילים לפגוש את האנשים ולשמוע את הסיפורים, ניתן לזהות את החותם הייחודי של החברה.


זו היתה לי תזכורת חשובה, שיישום תרבות של אושר הוא לא מהלך שיווקי וחיצוני, שמחייב רעש ו-PR. מאחורי השקט במסדרונות והמראה האפרורי משהו, נמצאים אנשים שמרגישים קשר חם וחיבור רגשי חיובי למקום עבודה וזה לא קורה סתם. ניכר, ובזה השתכנתעתי יותר ויותר ככל שפגשתי עוד אנשים, שחברת Bright Plus משקיעה זמן, מחשבה ומשאבים ליצור מקום שטוב לאנשיו לעבוד בו. ומסתבר שזו השקעה משתלמת ביותר, לכל מחזקי הענין של החברה.


162 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page