top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

מחליפים את הנוסחה

עודכן: 27 באוג׳ 2023

כבני אנוש, אנחנו רוצים להיות מאושרים. זוהי אמת אוניברסלית. אנחנו רוצים להיות מאושרים בבית, אבל גם רוצים להיות מאושרים בעבודה, המקום בו אנו מבלים את רוב שעות הערות שלנו.

מה אנחנו יודעים על אושר בעבודה? מסתבר שהרבה. אנחנו יודעים שאושר ארגוני משתלם ואנו גם יודעים איך ליצור אושר ארגוני. זה כבר קורה בלא מעט ארגונים.


אבל קודם עלינו להחליף את הנוסחה של הצלחה לפני אושר. הנוסחה הזאת שבורה. אנו רואים היום בכל העולם שהשיטה הכלכלית והארגונית, הנפוצה ברוב העולם פשוט לא עובדת. הקיטוב גדל, העולם בוער ואנו חיים במרוץ עכברים, מכלים את רוב זמנו בעבודה, מכורים לסוכר, לקפאין, לניקוטין, לאלכוהול, למשככי כאבים, לצרכנות ולמסכים וחווים רמות חסרות תקדים של לחץ, שחיקה, דיכאון וחרדה. האמונה עליה גדלנו, שאם נעבוד קשה, נהיה עשירים ומאושרים, מתנפצת לרסיסים. דווקא בעידן של שפע חסר תקדים, רמות חוסר האושר וחוסר הסיפוק מרקיעות שחקים ולפי דוח גאלופ מצב במקומות עבודה מעולם לא היה גרוע יותר. עמוק בפנים אנו כבר מבינים שמשהו מעוות במשוואה הזאת וקול פנימי צועק לנו, שזו אינה התכלית של הקיום האנושי.

והנה קם פה דור צעיר, שמתבונן סביב, ומסתכל על החוזה שלנו עם מקומות עבודה – ואומר זה לא נראה לי סבבה. העסקה שבה אנו מכפיפים את החיים, הסביבה, הפנאי והיחסים לשורת רווח של תאגידים, לצמיחה אינסופית, ולצבירה של עוד דברים, שאת מרביתם אנו לא צריכים, במחיר ניצול של הטבע ושל הזולת עד כלות, לא משתלמת!


והמחקר כבר מראה, זה שנים, שאדם מאושר הוא פרודוקטיבי ב- 31% יותר (Greenberg & Arawaka) ושזה טוב גם לארגון. פרודוקטיביות מובילה לתחושות גבוהות יותר של מימוש, למחוברות ובסופו של דבר של לתחושה מעגלית של אושר. ארגונים שאנשיהם מאושרים רואים עלייה במכירות של עד 37% (מרטין זליגמן), שיעורי שימור גבוהים ב-44% (Gallup), 300% יותר חדשנות (HBR). אנו גם יודעים שאושר בעבודה מפחית שחיקה ב- 25% (HBR), תורם לירידה של 66% בניצול ימי מחלה (מגזין פורבס) ומפחית תחלופת עובדים ב- 51% (Gallup).


ההצדקה העסקית לאושר היא ברורה. לפיכך, הגיעה השעה שנתמקד באושר ארגוני מלכתחילה, וכפי שמראה המחקר, הצלחה עסקית גדולה יותר, בוא תבוא. לכן, בכל הנוגע ליצירת אושר ארגוני, תפקידו ואחריותו האתית והעסקית של כל ארגון הוא לטפח וליצור סביבה ארגונית, ותרבות ומנהיגות, ששמות דגש על אושר ארגוני.


יצירת אושר ארגוני אינו דבר פשוט, אך עם הידע והכלים הנכונים אושר ארגוני יכול להפוך למנוע לביצועים גבוהים ולהצלחה בת קיימא. ואנו בתקופה בא אנחנו זקוקים לאנשים שמחים, לארגונים שמחים ולמדינות מאושרות. מה שבטוח הוא שלרוב הארגונים יש פוטנציאל עצום להשתפר. אושר ארגוני הוא המפתח למימוש הפוטנציאל, ויצירת חברה טובה ואנושית יותר, בצורה היעילה ביותר.


אם אתם רוצים שלל של כלים פרקטיים, דוגמאות וסיפורים, שאספנו מהמחקר, ומניסיון של עשרות ארגונים שליוונו בשמונה שנים האחרונות, אתם מוזמנים להצטרף למחזור השמיני של האקדמיה לאושר ארגוני. מסגרת למידה בת 7 מפגשים, שתקצר לך את הדרך לאושר אישי וארגוני. ואם אתם מתחבטים ורוצים לשמוע עוד. אנו מקיימים מפגש מקדים, זומי וחינמי ב-12.9 בשעה 10:00. רישום בקישור.

95 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page