top of page
  • תמונת הסופר/תOren Appel

מחקר של מיליון אנשים: אושר גורם להצלחה

עודכן: 5 בספט׳ 2022

מחקר חדש על מיליון חיילים מדגיש מדוע התמקדות באושר היא כה חשובה.


אם אתה יזם/מנהל/עובד המתמקד בהצלחת העסק/הצוות/ההקריירה שלך, סביר להניח כי האושר שלך עשוי להיתפס כדאגה משנית. מקובל לחשוב, שכאשר העסק/הצוות/הקריירה שלך יתנהלו חלק, אז תוכל לפנות זמן ואנרגיה לרווחה הנפשית ולאושר שלך. אם גם אתם חושבים ככה, אז יש לי בשבילכם מחקר מעניין.


מחקר עצום (של כמעט מיליון אנשים!), שנוהל על ידי כמה מהשמות הגדולים ביותר בפסיכולוגיה חיובית, מראה מסקנות ברורות: להיות מאושרים יותר מגדיל באופן דרמטי את סיכויי ההצלחה בעבודה. אז בפעם הבאה שאתם מתפתים לדחוק את האושר אל העתיד, הזכירו לעצמכם שהמדע העכשווי מוכיח שאושר מביא להצלחה ולא להיפך.


זהו! הגולל נסתם - עובדים מאושרים יותר הם עובדים מצליחים יותר. המחקר, שהופיע לאחרונה ב-Journal of Happiness Studies (כן, באמת יש מגזין כזה) וסוכם על ידי מחבריו במאמר MIT Sloan Management Review, מתחיל משאלה פשוטה. מה קודם, הצלחה או אושר? האם להיות מצליח גורם לך להיות מאושר או האם להיות מאושר גורם לך להצליח?


כדי לגלות זאת, הצוות - פול לסטר, אד דינר ומרטין זליגמן (שמכונה "אבי הפסיכולוגיה החיובית") - יצאו לאסוף כמות עצומה של נתונים. לשם כך הם פנו אל המעסיק הגדול בעולם: הצבא. החוקרים עבדו עם צבא ארה"ב כדי לעקוב אחר כמיליון חיילים במשך חמש שנים, תוך מדידת אושרם עם כניסתם לצבא וגם את ביצועיהם לאורך זמן.


התוצאות הפתיעו אפילו צוות החוקרים, שהקדיש חלק ניכר מהקריירה שלו לטענה, ששווה ללמוד ולקדם אושר.

"אמנם ציפינו שרווחה ואופטימיות יהיו בעלות תרומה חיובית לביצועים, אבל נדהמנו מעד כמה הם חשובים. ראינו כי החיילים שהיו ברבעון העליון של דירוג האושר בתחילת המחקר זכו לפי ארבעה יותר עיטורים בהשוואה לאלה ברבעון התחתון - הבדל עצום בביצועים. הפער הזה התקיים בנטרול דרגה (קצינים לעומת חיילים), מגדר, גזע, השכלה ומאפיינים דמוגרפיים אחרים".

מחקר זה חשוב לא רק לצבא אלא לכל ארגון עסקי, שמחפש להפיק את המיטב מהאנשים שלו. גם מחקרים קודמים הראו קשר זה, אך המחקר המקיף הזה נותן גושפנקא חשובה נוספת: עובדים מאושרים פשוט מתפקדים טוב יותר, ולא רק קצת טוב יותר, אלא טוב יותר באופן דרמטי במגוון מדדים!


הכותבים מסבירים ש"עובדים מאושרים יותר נוטים יותר להתקדם לעמדות ניהול, לזכות בציונים גבוהים יותר בהערכות ביצועים, ולהיות חברים טובים יותר לצוות." בנוסף, המאושרים ביותר הם גם "בריאים יותר, בעלי שיעורי היעדרות נמוך יותר, בעלי מוטיבציה גבוהה להצליח, יצירתיים יותר, בעלי יחסים טובים יותר עם עמיתים, ויש להם פחות סיכוי לעזוב חברה".


המסע לאושר הוא פשוט ולא קל

אז הבנו מהמחקר שאנו רוצים עובדים מאושרים (במאמר של MIT יש כמה הצעות ספציפיות). וזה גם כנראה שווה להתאמץ כדי לטפח את האושר האישי שלכם. אבל להיות מאושר יותר זה לא תמיד קל.


ראשית, מחקרים מראים שחלק משמעותי ממידת האושר שלנו נקבע על ידי הגנים. יש אנשים שמחווטים מוחית לעצב ואחרים יותר לשמחה. אבל אפילו מיקסום פוטנציאל האושר האישי שלך הוא עניין מסובך. מציאת האושר שלך פירושה מציאת האיזון הנכון בין שלל גורמים ספציפיים עבורך. זה גם אומר, להבין שהתמקדות אובססיבית באושר כמטרה יכולה למעשה לגרום לך להיות מודע יותר לכל הדרכים שבהן אתה לא מאושר, ולפגוע באושר. לפעמים צריך להתגנב לאושר כמו שאנו עוקבים אחר חיה תזזיתית.


המסע אל האושר אמנם מסובך יותר ממה שהוא עשוי להיראות בתחילה, אבל אל תתייאשו מהר מדי. האושר הנכסף מורכב יסודות פשוטים. שפע אדיר של מחקרים מסכימים שהתערבויות יומיומיות כמו פעילות גופנית, יציאה לטבע, עזרה לאחרים, זמן לחברים, תחביבים ותרגול הכרת תודה מגדילים באופן מוכח את האושר.

אז בזמן שאתם מהרהרים במורכבות הפילוסופית של האושר, למה שלא תתחילו עם ההתערבויות הפשוטות האלו? המדע כבר הכריע: להיות מאושר יותר יגרום לך להצליח יותר.


ואם אתם רוצים לטפח את האושר שלכם בחיים האישיים ובעולם העבודה, ואם גם אתם מחפשים מסגרת למידה שתעניק לכם כלים ותפיסות חדשניים מבוססי מחקר על מה באמת גורם לנו אושר - הצטרפו אלינו למחזור החמישי של האקדמיה לאושר ארגוני, שמתחיל במאי הקרוב.



673 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page