top of page
  • karen

ניהול חיובי, הזדמנויות, ויטמנים ומה שביניהם

עודכן: 27 ביוני 2021

נכתב על ידי קרן שמר, מצוות PLUS


השבוע הסתיים לו המחזור השני של האקדמיה לאושר ארגוני. במפגש הסיום של האקמידה לאושר התארחנו במשרדים של חברת אלטמן בריאות, וקיבלנו הזדמנות לראות ולטעום מהתרבות, האווירה וה-DNA הייחודי של החברה. תודה לאילת ריץ בנבנישתי, סמנכ"לית משאבי אנוש של אטלמן, שהשתתפה באקדמיה ודאגה לאירוח מפנק ונדיב.

כחלק מהמפגש באלטמן, פגשנו את מנכ"לית החברה, עינת יוזנט רביד, במטרה לשמוע ממנה על החזון הניהולי שלה על הדרך שלה ולייצר סביבת עבודה טובה ומיטיבה. בדרך עקיפה, בלתי צפויה ומאוד מרגשת, הזדמן לי לשמוע ממנה סיפורים על אבא שלי, מיכה שמר ז"ל, קולגה קרוב שלה מימי טבעול, שנפטר לפני 14 שנה (אבל זה סיפור לפוסט נפרד...).


עינת, בדרכה האינטליגנטית והנעימה, המחברת שקט פנימי לצד אנרגיה והרבה אותנטיות, לקחה אותנו (13 בוגרי ובוגרות האקדמיה לאושר) למסע בהזדמנויות שהיו לה לאורך הקריירה שהביאו אותה לעולם הניהול. ולא סתם ניהול - ניהול חיובי, מיטיב, מעצים, נדיב ומצמיח.

ניסיתי לזקק מתוך המפגש איתה תובנות, רעיונות, המלצות ועקרונות על תפיסת החיים הניהולית שלה, על איך מתרגמים אותה בפועל לשטח ומה חשוב לעשות ולשדר כשאת עומדת בראשו של ארגון צומח ומשגשג. להלן מספר "ויטמינים" (בכל זאת מדובר בחברה שמתעסקת בבריאות 😊) של אושר:


+ הקפידו לבחור לעשות רק (או בעיקר) את מה שאתם אוהבים. הצלחה, סיפוק, הצטיינות ואושר הם תוצר של עשייה מתוך תשוקה למה שאנחנו עושים ולא כאשר אומרים לנו מה לעשות.

+ השקיעו וטפלו קודם כל באנשים ורק אח"כ בתוצאות – אנשים הם המפתח והדלק המניע של הארגון, של כל ארגון.

+ הכניסו אנרגיה (בחיוך, במילה טובה או בכל צורה אחרת) מידי בוקר כשאתם מגיעים לארגון.

+ השקיעו וטפחו נדיבות (בינאישית) – נדיבות הכוללת בתוכה זמן שאתם נותנים לעובדים שלכם לצד נינוחות, הקשבה וכוונות ישירות ופשוטות. עינת, למשל, מקפידה ללכת לכל אירוע של כל עובד, ללא קשר למיקום האירוע או לותק העובד.

+ הרכיבו את הקבוצה הנכונה על בסיס גישה – חפשו מנוע יצירתי ליד חומר גלם אנושי שיודע ורוצה לעבוד יחד

+ תנו לאנשים אפשרות להתפתח, לצמוח ולגדול אתכם ולצדכם

+ השאירו את דלתכם פתוחה, לפחות לכמה ימים בחודש, בזמן קבוע וידוע מראש. גם אם לא ישתמשו בה, זה משרה אווירה אחרת.

+ צרו מפגשים אישיים עם כלל העובדים במהלך השבוע (אם צריך סגרו לעצמכם זמן ייעודי ביומן). כמות הדברים שניתן ללמוד במהלך מפגשים אלו היא עצומה

+ אחד מערכי התרבות האלטמנית הוא נדיבות - נתינה ללא תמורה מיידית וממשית, מתוך אמונה ובחירה לחלוק משאבי ידע וזמן ברוחב לב לזולת ולסביבה. ערך זה בא לידי ביטוי ביחס לעובדים, לספקים וללקוחות. אנו חווינו ערך זה באירוח הנדיב ובשי שקיבלנו מאלטמן.


תודה ליקום שזימן לי הצצה לעוד ארגון שרואה בראש ובראשונה את האנשים, או כמו שהם מכונים בחברה "האלטמנים" ורק אח"כ את שורת הרווח והתוצאות.

תודה לאילת על אירוח נדיב, תובנות מעניינות, ושותפות אמיתית לשליחות שלנו ב PLUS – להביא את בשורת האושר לארגונים.

תודה לעינת ששיתפה אותנו במסלול הניהולי של חייה ונתנה לנו הצצה לאיך מייצרים DNA אחר של חברה.

וברמה האישית, תודה על ההזדמנות לפגוש את אבא שלי, אחרי 14 שנה, בכמה סיפורים חדשים, אנקטודות מצחיקות וזיכרונות נעימים. היה ממש, אבל ממש מרגש. כמה שאני מתעגעת... (אבל כאמור זה כבר לפוסט אחר...)


שבוע טוב ומיטיב.

363 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page